Ga naar inhoud


Canal digitaal gecertificeerde ontvanger


Richard1968

Aanbevolen berichten

Het is zoals al een paar maal eerder naar voren gebracht op dit forum voor de ouderen onder de kijkers niet makkelijk om met separate setop boxen of satelliet receivers om te gaan. Het kan ook in veel gevallen niet meer aangeleerd worden hoe desbetreffende apparatuur te bedienen op hoge leeftijd terwijl die TV met zenders op bekende nummers nog wel lukt.

Vandaar dat het wel nog onder de aandacht gebracht moet worden. Wij oudere jongeren {van Kooten en de Bie} hebben het misschien nog op tijd aangeleerd met een lossen receiver!

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het valt en staat met interesse. Ook een 70-jarige kan het aanleren (duurt alleen wat langer).. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Mimisuku:Leeftijd zegt alleen iets over hoelang je al op deze wereld bent.

Voor de rest zegt het niets! (Brits spreekwoord:age is just a number(leeftijd is maar een getal))

 

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken zat ouderen boven de 80 die geen problemen hebben met mediaboxen en computers het is maar net hoe je er mee omgaat, ik zelf heb toch altijd toch liever losse ontvangers heb je ook een probleem minder als iets kapot gaat want die alles in 1 dingen zijn leuk maar als het kapot gaat heb je gelijk helemaal niets meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Bij aanschaf nieuwe TV (samsung serie 7) werkte de HDMI CEC perfect op de MZ-101. Ookal was bij automatische herkenning de onjuiste box geïdentificeerd, als je dit handmatig veranderde in Samsung's Universal Remote settings naar de provider: Canaal Digitaal en de box: MZ101, werkte dit zeer goed. 

 

Maar! 

Na het compleet uitschakelen van de TV (stroom eraf) ivm slecht weer op komst, angst voor blikseminslag. Na stroom er weer op, werkt de HDMI CEC (ANYNET+) en dus het automatisch opstarten van de MZ101 en Universal remote, niet meer! 

Iemand hier een trucje voor? 

 

Alles al geprobeerd. Stroom eraf, kabel eruit/erin, stroom erop, andere hdmi kabels, andere ingang, factory reset beide TV en MZ101. Niks mag baten om de HDMI CEC weer te laten werken. Het moet aan de MZ-101 liggen want een ander apparaat werkt wel met HDMI CEC op dezelfde ingang en HDMI kabel. 

CD zegt geen ondersteuning op HDMI CEC te bieden omdat het zegt dat de MZ-101 er niet op gemaakt is, danwel dat het überhaupt werkt. (raar! als ik zeker weet dat ik er 4 weken lang van genoten heb mijn Samsung afstandsbediening te kunnen gebruiken als afstandsbediening voor de MZ-101. Zelfs met Alexa kon ik zo de ontvanger bedienen!) 

 

Enige dat nooit gewerkt heeft was het automatisch op standby gaan bij afsluiten van de TV. Maar had ik opgelost door de 4uur auto standby mode in de instellingen in te schakelen. Deze functie werkt nu ook niet meer! Lijkt mij daarom een defecte decoder geworden! 

 

Nogmaals, iemand een trucje om de HDMI CEC en de auto shutdown te herstellen/fixen? 

aangepast door pallemans
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee, ik heb ooit een MZ-101 toegezonden gekregen vanwege de omzetting naar Viaccess. Het apparaat zit aangesloten op een Samsung LED en daar werkt de HDMI-CEC soms. Maar meestal niet.. Moet je ook niet verwachten van een absoluut budget ontvangertje. Samengesteld uit verouderde componenten en daardoor al overweldigd door de zaken die het moet uitvoeren. Satelliet ontvangst, IPTV weergeven en nog decoderen. Eigenlijk vanaf dag 1 al veel te krap bemeten. Het ding is zó traag dat je van zappen niet eens kunt spreken! Het doet het en daar is alles mee gezegd. Overigens is het beeld heel behoorlijk, dat dan wel.... Het bedienen is echter een drama, zo vreselijk traag....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Destijds 1998 tot 2009 had ik een nokia 9500s, met verschillende software's eerst FTA1.0 en daarna in 2002 DVB 2000 (Beta 8).

Ik heb altijd gekeken met een Irdeto-ontvanger, met een Irdeto 1 kaart, sedert 2002 met de fun card en tussen 2006 en 2009 met een Irdeto 2 kaart.

Was de nokia 9500s destijds een gecertificeerde ontvanger van Canal Digitaal? Waarschijnlijk niet zeker? Op gecertificeerde ontvangers van Canal Digitaal zal waarschijnlijk wel ook hun logo staan, deze stond er bij de nokia 9500s niet op. De ontvanger werd destijds aangekocht samen met de Irdeto1 kaart.

Is hier dan ook nog sprake van een losse ontvanger of losse kaart? Of was dit anders toen in het Irdeto-tijdperk? Een ci module was het volgens mij niet, eerder een irdeto cam, die werkte met irdeto 1 en 2. Een ci module is dat nog iets anders dan een cam of is dat hetzelfde?

En in 2002 werd de cam dan omgebouwd om naast irdeto ook seca, betacrypt, nagravision en viaccess te kunnen decoderen met de fun card.

Dan was ineens mijn irdeto cam weg uit de ontvanger, of werd de irdeto cam dan omgebouwd in 2002, want veel weet ik er niet meer van, ik was toen amper 20 jaar.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Timm1983

Er zat een CAM in, netzoals de 9200S.

Een CI kon wel in de 9600S.

Of die Nokia's gecertificeerd waren weet ik niet, in ieder geval kon je met die DVB2000 heel veel opengooien met een Gold-card.

Helaas allemaal vergane glorie.

 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Nokia 9500s AKA dBox-1 werd ook door Canal + gecertificeerd. Mits er de Canal+NL firmware in zat. Deed ook de OTA updates... Was de reden om die Jtag interface te kopen ooit.. Bootloader e.d. aanpassen.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

@Timm1983

Hoi man!

In die tijd had ik een TranxBDM aangesloten op die 9200S, mijn broer had een kabeltje getrokken vanaf mijn processor, vervolgens een gaatje geboord in de achterkant van die 9200S, en daar aan de buitenkant zat dus het aansluitpunt (een klein stekkertje); mijn d-Box hoefde ik nadien nooit meer open te maken als ik nieuwe ware erin wilde gooien.

Nja, het is allemaal vergane glorie.

 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ D-box

Destijds, zette ik nieuwe firmware en zenderlijsten in mijn Nokia MM 9500s met DVB Edit en een nullmodemkabel aangesloten op de laptop en de MM.

Met BDM Interface nooit gewerkt, ik vond het toen waarschijnlijk te ingewikkeld.

Inderdaad, vergane glorie, nu moeten we het maar doen met de decoder van de provider die we krijgen waarbij we aangesloten zijn, als men geen satelliet wil kijken.

Bij mijn in België is dat Proximus TV de grote concurrent van "Telenet".

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Timm1983

Bedankt voor je reactie.

Misschien weet ons @metropar

hoe je van die  DVBS een DVBS-2 kan maken.

metropar weet echt alles van die Mediamaster.

Groetjes,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...