Ga naar inhoud


Canal digitaal gecertificeerde ontvanger


Richard1968

Aanbevolen berichten

Ik zou graag willen weten wat het verschil is tussen een ontvanger van canaldigital of een gewone ontvanger ik wil graag een andere ontvanger aanschaffen maar

zitten er risicos aan als ik geen gecertificeerde ontvanger aanschaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Blijft altijd een moeilijke vergelijking en is eigenlijk best lastig. Hangt erg af van je eigen eisen én is afhankelijk van de spullen die je wellicht al hebt..

 

Een gecertificerrde ontvanger wil niets anders zeggen dat alle functies van Canal Digitaal worden ondersteunt. En dat is dan ook meteen alles. Het is verder een compleet nietszeggende term die verder geen enkele garanties biedt! Een nu gecertificeerde ontvanget is dat over een aantal jaar plots niet meer. 

Bovendien betekent 'gecertificeerd' dat je een supergoedkoop (lees slecht) apparaat ontvangt die vervolgens conform de eis van Canal Digitaal qua functionaliteit volledig zit dichtgetimmerd. Je krijgt een apparaat wat op ca 450Mhz werkt, géén LAN/WLAN ondersteuning voor thuisgebruik, geen USB voor gegevensoverdracht, nauwelijks nuttige gebruikersfuncties (editeren van je zenderlijst voorkeur etc.)

Het supertrage apparaat moet buiten TV ook nog eens de IPTV zenders weergeven en is daar qua CPU eigenlijk nauwelijks toe in staat..

 

Nadeel is dat Canal Digitaal geen losse kaarten meer aanbiedt, maar uitsluitend nog die ellendige bakjes of een CI module met ingebouwde kaart. Er zijn echtet nog losse kaarten in de handel. Het is zeer aan te bevelen om deze te 'scoren' maar wél met een contractovername formulier! Eenmaal zo'n kaart in bezit kun je eigen hardware kopen. Nog steeds naar eigen wens en luxe... Met zo'n losse kaart kun je in vrijheid opnemen, nasr je PC sturen etc.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, Richard1968 zei:

Ik zou graag willen weten wat het verschil is tussen een ontvanger van canaldigital of een gewone ontvanger ik wil graag een andere ontvanger aanschaffen maar

zitten er risicos aan als ik geen gecertificeerde ontvanger aanschaf.

Een vraag kan duizend antwoorden opleveren, maar wanneer ik je vraag letterlijk neem:

 

Een ontvanger die Canaldigitaal gecertificeerd is, is geoptimaliseerd voor gebruik met deze provider, door deze provider.

Je zal dus zonder veel instellen en programmeren beeld hebben, uit de lijst van Canaldigitaal.

Veel meer opties zal die ontvanger niet hebben.

 

Een andere ontvanger kan minimaal hetzelfde, maar afhankelijk van je wensen en portemonnee nog veel meer.

Om in de toekomst altijd beeld te kunnen ontvangen is het raadzaam, een ontvanger met naast een kaartlezer ook een slot te hebben waar je een CI module in kan stoppen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt er aan wat de wensen zijn van Richard1968  

 

In het verleden waren gecertificeerde ontvangers vaak niet de moeite waard, je kon er 1 ding mee en dat is zappen en daar hield het wel zo'n beetje op. Prima voor een leek maar voor dat geld waren er vaak betere oplossingen die exact hetzelfde deden maar dan beter.  Maar nu ligt het toch  iets anders. De MZ101/102 ontvangers zijn interactieve ontvangers, qua hardware is het nog steeds niet heel snel maar ze leveren wel alle interactieve mogelijkheden die bij je abonnement worden geleverd,  terugkijken, opnemen in de cloud,  en zenders die CDS alleen via IP aanbied etc.  En dat gaat niet mogelijk zijn met een hobby ontvanger.

 

Kortom het ligt er echt aan wat je wilt, Als je niks geeft om het interactieve deel maar wel zelf alle controle wenst en niet vies bent van zender lijsten aanpassen  dan is een hobby ontvanger de juiste richting, als je een seca kaart hebt kun je die ook intern sharen.  Wil je een apparaat waar je geen omkijken naar hebt en interactieve mogelijkheden kies dan een gecertificeerde ontvanger.

 

 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze gaan toch over naar de app?

moet je dan nog interactief met zo een MZ101/102

 

maar inzake het verschil tussen die gecertificeerde modellen (van dit moment) en alternatieven is het gebruiksgemak en de snelheid maar zeker ook de beeldweergave die beter is op de 4K box (zoals een Vu+ ZORO4K)

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Tonskidutch zei:

ze gaan toch over naar de app?

moet je dan nog interactief met zo een MZ101/102

 

maar inzake het verschil tussen die gecertificeerde modellen (van dit moment) en alternatieven is het gebruiksgemak en de snelheid maar zeker ook de beeldweergave die beter is op de 4K box (zoals een Vu+ ZORO4K)

 

Nee ze gaan niet over naar een app.. bovendien je hebt niks aan apps want als ze al onderhouden worden werken ze maar op een klein aantal platformen, leuk he zo'n app die nu misschien op je gloednieuwe TV werkt en over 2 jaar ineens niet meer. Bovendien het aanbod in de app en op de ontvanger is niet hetzelfde.    

 

En de beeldweergave wordt niet beter op een 4K ontvanger, ja als men in 4K uitzendt maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren bij CDS.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnaast heb ik zelf ondervonden maar ook al van meerdere mensen gehoord en gelezen dat de app geen geganrandeerd tv kijken is, de sat is meer te vertrouwen.. Op het Internet kan er ook veel meer mis gaan waardoor je kijkplezier teniet gedaan wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat kan, zeker wanneer je wat ouder wordt.

Het zicht vermindert sluipend, zonder dat je het zelf in de gaten hebt.

 

Maar zelfs bij de HD kastjes maakte de gebruikte chipset al verschil in beeldkwaliteit.

Ik heb een 65"OLED, en daarop is het beeld van een HD uitzending, ontvangen met de Solo4k echt herkenbaar beter.

 

Ik moet er wel bij aangeven, dat ik in mijn arbeidsverleden intensief bezig geweest ben met beeldkwaliteit in de AV wereld, en geen doorsnee kijker ben.

Die goede oude 2T en sin² 20T impuls metingen uit de analoge tijd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Penthe zei:

Beeld kan nooit beter worden dan hoe het aangevoerd wordt

dat wat in het aangevoerde signaal zit niet neen, maar hoe die nieuwe broadcom cpu's de beeldweergave toveren wel dus

dat zag ik direct bij mijn Ultimo4K drie jaar geleden op dezelfde TV

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmm. Mijn TV is al tijden hetzelfde (1080p) en als hoofdbox al jaaaaaren een DM8000. Op de TV staan al die digitale gizmo's uit. Ook ik merk wel wat verschil van merk tot merk. Iets fellere kleuren, minder digitale ruis, klankverschil via de TV luidspreker, volumeverschil. Maar echt niks schokkends.

Het mooiste beeld (in mijn beleving) gaf de Coolstream serie ontvangers. Ontvangers met 'die andere Linux'. Ontzettend veel Dreamboxen hier gehad (ook clones voor reparatie), VU+, Gigablue....

Over een paar weken komt dan bij mij ook de VU+ Ultimo 4K om de DM8000 na een lang vruchtbaar leven te vervangen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker :)

Een DM800HD-PVR en twee jaar later een DM800se. :) 

Ze speelden zo lief met elkaar... :) :) :) 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...