Ga naar inhoud


Canal digitaal gecertificeerde ontvanger


Richard1968

Aanbevolen berichten

17 uren geleden, Codx zei:

Nee ze gaan niet over naar een app.. bovendien je hebt niks aan apps want als ze al onderhouden worden werken ze maar op een klein aantal platformen, leuk he zo'n app die nu misschien op je gloednieuwe TV werkt en over 2 jaar ineens niet meer. Bovendien het aanbod in de app en op de ontvanger is niet hetzelfde.    

 

sorry als ik het verkeerd heb

maar ik dacht nadat ik dit gelezen heb

dat er nu helemaal overgegaan wordt naar IPTV

dan heb ik het verkeerd begrepen wat en hoe het daar aangekondigd werd

 

maar een app werkt natuurlijk wel, als die goed is :grin:

kijk maar eens naar die KPN / XS4ALL en Ziggo al jaren gebruiken, mijn neefje heeft de Ziggo app al zeker 5 jaar op z'n mobiele telefoon en kijkt overal naar formule 1 en of wielrennen (behalve dit jaar dan, duh)

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

sorry als ik het verkeerd heb

maar ik dacht nadat ik dit gelezen heb

dat er nu helemaal overgegaan wordt naar IPTV

dan heb ik het verkeerd begrepen wat en hoe het daar aangekondigd werd

 

maar een app werkt natuurlijk wel, als die goed is :grin:

kijk maar eens naar die KPN / XS4ALL en Ziggo al jaren gebruiken, mijn neefje heeft de Ziggo app al zeker 5 jaar op z'n mobiele telefoon en kijkt overal naar formule 1 en of wielrennen (behalve dit jaar dan, duh)

 

De app van Canaldigitaal heb ik nog nooit goed zien werken, zit enkel op mijn mobiele telefoon, gebruik deze voornamelijk met wifi, echter soms ook via 4G, als ik het al gebruik.

 

Het alleen via IPTV aanbieden, is veel te laat gecommuniceerd, een net berijf kondigt dat ruim 2 maanden van te voren aan. 

 

Er zijn meer IPTV aanbieders dan Canaldigitaal, die van Canaldigitaal heeft tot nu toe dat ik het gebruikte nog nooit goed gewerkt. 

 

Welk abonnement je ook via de satelliet bij Canaldigitaal neemt, een deel is IPTV.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe meer iptv hoe meer nagels voor de doodskist....

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, alias haha zei:

hoe meer nagels voor de doodskist....

van wie? of wie gaat dood?

 

CanalDIGITAAL misschien? Maar dat geloof ik niet omdat we allemaal perfecte internet aansluitingen thuis hebben die we voor Netflix en andere dingen ook zullen gebruiken. (in stijgende mate) Echter als je nu voor satelliet ontvangst extra moet gaan betalen, ja dan kan het wel eens snel gedaan zijn.

 

voor je besluit iets te doen inzake je abonnment is het van belang of je op je apparaten thuis het IPTV aandeel correct en in HD of UHD met DDD+ kunt weergeven

een stap vooruit en twee terug is niet handig

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is niet of je het kan weergeven, de vraag is "Is het betrouwbaar?" De Canal Digitaal app is niet 100% betrouwbaar en geeft je geen garantie altijd ongestoord te kunnen kijken.

 

En er is maar een kleine groep die UHD kijkt en heeft, het merendeel heeft nog altijd 1080P. Dat zie ook aan de downloads op het internet terug aan de hoeveelheid videos en kwaliteit. Dan zie je dat de gewone HD kwaliteit 10x zoveel gedownload wordt als UHD materiaal.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat over het algemeen wordt bedoeld is dat IPTV afhankelijk van internet is. Dat valt percentueel vaker uit dan bijvoorbeeld schotelontvangst. Dat wordt dan als 'onbetrouwbaar' betiteld. Ander geval is dat niet iedereen die van IPTV gebruik maakt een 'dikke' internetverbinding heeft. Als dat familiair gedeeld wordt kan dat voor IPTV van invloed zijn.

 

De App's van diverse providers zullen en seq best werken ALS de verbinding is. Buffering op PC werkt misschien, maar ook op de diverse Android apparaten??

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, Mimisiku said:

Wat over het algemeen wordt bedoeld is dat IPTV afhankelijk van internet is. Dat valt percentueel vaker uit dan bijvoorbeeld schotelontvangst. Dat wordt dan als 'onbetrouwbaar' betiteld. Ander geval is dat niet iedereen die van IPTV gebruik maakt een 'dikke' internetverbinding heeft. Als dat familiair gedeeld wordt kan dat voor IPTV van invloed zijn.

 

De App's van diverse providers zullen en seq best werken ALS de verbinding is. Buffering op PC werkt misschien, maar ook op de diverse Android apparaten??

Via het Internet zijn er te veel factoren die mis kunnen lopen waardoor je tegen storingen oploopt. Bij de satelliet is dat meestal enkel met een regenbui. Dus ja via Internet is niet voledig betrouwbaar ook al heb je een supersnelle glasvezel verbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat schrijf ik toch ook?

Signaaluitval op sat is óf door weersinvloeden óf door - inderdaad - de aanlevering vanuit de NOC's....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, wat een discussie om niks weer omdat er eentje met z'n IPTV sprookjes komt wat helemaal niet de vraag was maar goed.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring met een Canal Digitaal gecertificeerde ontvanger is zeer slecht en was zeker niet goedkoop.

Het betrof een Philips DSR8121 die toen tegen de 500 euro koste.

Van af dag 1 was het een grafding die telkens vast liep.

Canal Digitaal sprak het domweg tegen, Philips trok zijn handen er van af en verkocht de boel aan Pace.

Na veel gedoe van de leverancier uiteindelijk mijn geld terug kunnen krijgen en Canal Digitaal hier en via andere forums er op aan gesproken met altijd de ontkennening van hun tot gevolg. Ik werd voor lastig en ergere dingen uitgemaakt, maar na een aantal jaren besloot men toch een update ter beschikking te stellen aan de gebruikers.

Daarna is het type vervroegd via flinke kortingen alsnog door een bekende dozenschuiver in de uitverkoop gedaan.

Dus voor mij nooit, maar dan ook nooit meer een gecertificeerde ontvanger van Canal Digitaal in mijn woonomgeving, of het moet in de kliko zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Codx zei:

Jongens, wat een discussie om niks

de vraagstelling was wat het verschil is tussen.....

dus het interactieve van de gecertificeerde ruhziever krijg je niet op een alternatief receiver

daar gaat het om en dan moet je dat niet als sprookjes bestempelen

 

het Rebox model is eventueel nog een leuke snelle, maar ook al oud

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Canal Digitaal én TVV gebruiker heb ik ook ervaring met de oudere en recente gecertificeerde ontvangers. Heb er een aantal ook gewoon in gebruik gehad (dagelijks). De ervaringen met de eerste generatie van Mediaguard boxen was goed. Uiteraard gelimiteerd door Seca, maar de werking was goed. Boxen liepen niet vast, gaven goed beeld en geluid. Echte software bugs heb ik nooit wat van gemerkt. Wel met enige regelmaat updates voor ontvangen, maar dat was voor de functionaliteit en/of aanpassing. Niet omdat er iets niet liep. Het waren toen al boxjes die bouwtechnisch niet hoogwaardig waren. Uitzondering daarop was de Pioneer DBS-2000.. Met de Seca 2 boxen is het softwarematig hard achteruit gegaan. Wél bugs die CDS nooit succesvol opgelost heeft gekregen. Verergerd met de intrede van de twin ontvangers en PVR's.. Blijvende oplossingen kwamen er nooit en CDS trok de handen ervan af. Notoir slecht ware de Philips DSR 8121 en de zogenaamde Pace varianten... De nieuwste Viaccess boxen hebben softwarematig tot op heden geen gevonden bugs van enige importantie alleen is de hardwarekeuze 'ruk'. De oudste electronica die ze konden vinden. Supertraag en nauwelijks mee te werken.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter overweging betreffende het topic is natuurlijk nog het feit dat je ook een heel mooie Smarttv met een CI+ Cam van die gasten kunt gebruiken zonder een receiver en dan ook zonder het interactieve aandeel, dat je zult moeten compenseren door de CanalDIGITAAL app die op bepaalde TV merken werrukt. :grin:

 

Voor den iets oudere gebruiker soms nog veel makkelijker met een toestel en een afstandbediening.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Ter overweging betreffende het topic is natuurlijk nog het feit dat je ook een heel mooie Smarttv met een CI+ Cam van die gasten kunt gebruiken zonder een receiver en dan ook zonder het interactieve aandeel, dat je zult moeten compenseren door de CanalDIGITAAL app die op bepaalde TV merken werrukt. :grin:

 

Voor den iets oudere gebruiker soms nog veel makkelijker met een toestel en een afstandbediening.

Inderdaad. Helaas is mijn panasonic tv net een jaartje te oud om de app te ondersteunen. Ik kan wel de app gebruiken via de android tv box (mi box s). Dat werkt ook best aardig.

Maar toch is de bediening van de vu ultimo zoveel fijner...

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...