Ga naar inhoud


Bluetooth remote op Open atv DM920


guppje29

Aanbevolen berichten

Top skin Satmaat!

Ik durf het bijna niet te vragen, maar is er ook een versie waarbij er een klein beeld in het zenderoverzicht is?

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat kan ik toevoegen.
Ik heb het al eens toegevoegd maar vond dat het geen toegevoegde waarde had,
daar ik een transparante achtergrond gebruik en er meer plaats is voor een uitgebreidere EPG info
(zoals vaak bij duitse sat zenders te zien) (kan opgelost worden met bewegende tekst, of EPG inkorten)
Zal straks dat Pig screen toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is aardig van je. Ik ben al iets verder met proberen van deze skin, en op mijn originele OE 2.5 image is het een ware aanvulling.

het loopt gewoon lekker vlot. Wat ik persoonlijk nog een opwaardering van de skin zou vinden is de skin van de opnames afspelen.

de originele is wat gewoontjes, zeker met de skin van de zenders.

 

But, keep up the good work!🥳

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ps: in de plugin van Gutemine zitten eigenlijk alle plugins die je nog zou willen in je originele OE 2.5 image.

De Gutemine plugin zit standaard al in de image van Merlin of de  onestep.

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen jammer dat die plugin in mijn DM525-Combo absoluut niet installeert. Continue de melding dat mijn image niet de meest recente is. Terwijl er bij software update niets nieuws gevonden wordt.. Gutemine's antwoord: sollte passen...

Dus niet....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Mimisiku zei:

Alleen jammer dat die plugin in mijn DM525-Combo absoluut niet installeert. Continue de melding dat mijn image niet de meest recente is. Terwijl er bij software update niets nieuws gevonden wordt.. Gutemine's antwoord: sollte passen...

Dus niet....

 

Heb je wel eens gekeken naar de onestep image? ook voor de 525.

Hier zit veel al standaard in qua plugins, en uiteraard ook Gutemine.

Ik mag geen link plaatsen maar Google maar even op onestep.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind ze alleen voor de dm920... Zijn ook best groot...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Mimisiku zei:

Alleen jammer dat die plugin in mijn DM525-Combo absoluut niet installeert. Continue de melding dat mijn image niet de meest recente is. Terwijl er bij software update niets nieuws gevonden wordt.. Gutemine's antwoord: sollte passen...

Dus niet....

De plugin is afhankelijk van een aantal dependencies.

Een internetverbinding tijdens de installatie is nodig om de benodigde pakketten binnen te halen.

Je kan de feed plugin in /tmp plaatsen en installeren  via "Menu - Instellingen - Softwarebeheer - Installeer lokale extensies - Internal Flash"

aanvinken en installeren (de nodige pakketten worden dan online binnengehaald) kan ook met een telnet command

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, duitsland zei:

Dat is aardig van je. Ik ben al iets verder met proberen van deze skin, en op mijn originele OE 2.5 image is het een ware aanvulling.

het loopt gewoon lekker vlot. Wat ik persoonlijk nog een opwaardering van de skin zou vinden is de skin van de opnames afspelen.

de originele is wat gewoontjes, zeker met de skin van de zenders.

 

But, keep up the good work!🥳

Top.

De skin is nog niet compleet. Ik besteed er ook weinig tijd aan, af en toe doe ik wat aanpassingen. Zal er rekening mee houden bij mijn volgende aanpassing.

Voor nu is dit de skin met het Pig scherm in zender overzicht.

 

enigma2-skin-freqskinfhd_0.2_all.deb

 

screenshot.jpg.4ec4e101c7f14468266aaf1245500d72.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ik vind ze alleen voor de dm920... Zijn ook best groot...

 

Dat komt omdat in deze images veel extra zit zoals een speciale skin, Mediaportal en alle softcams.

dat maakt inderdaad de images zwaarder dan een lege.

Voordeel is wel, installeren en draaien.

6 minuten geleden, satmaat zei:

Top.

De skin is nog niet compleet. Ik besteed er ook weinig tijd aan, af en toe doe ik wat aanpassingen. Zal er rekening mee houden bij mijn volgende aanpassing.

Voor nu is dit de skin met het Pig scherm in zender overzicht.

En draaien natuurlijk!

Geweldig dat we nu iemand hebben binnen de Dreambox gemeenschap die echt veel van programma taal begrijpt.

Dank je wel satmaat 👍

6 minuten geleden, satmaat zei:

 

6 minuten geleden, satmaat zei:

 

  Toon verborgen inhoud

screenshot.jpg.4ec4e101c7f14468266aaf1245500d72.jpg

  Toon verborgen inhoud
 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, satmaat zei:

De plugin is afhankelijk van een aantal dependencies.

Een internetverbinding tijdens de installatie is nodig om de benodigde pakketten binnen te halen.

Je kan de feed plugin in /tmp plaatsen en installeren  via "Menu - Instellingen - Softwarebeheer - Installeer lokale extensies - Internal Flash"

aanvinken en installeren (de nodige pakketten worden dan online binnengehaald) kan ook met een telnet command

 

Dat doet hij dus ook, maar meldt dat de OS versie niet de meest recente is en kapt af. Nieuwere OS is er voor de DM525 klasrblijkelijk niet..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus ook niet met deze 3 telnet commands wanneer de feed plugin in /tmp map zit ?

 

apt-get update
dpkg -i /tmp/*.deb
apt-get -f -y install


op 26-05-2020 zijn er nog updates voor de dm525 geweest
https://www.dreamboxupdate.com/opendreambox/2.5/unstable/images/dm520/index.php

Wordt er met volgend telnet command niets bijgewerkt op de box?

apt-get update && apt-get upgrade

Mogelijks dat je met een Stable image werkt, die slechts sporadisch bijgewerkt wordt, laatst 11-09-2019

 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je een punt... Ik heb waarschijnlijk de 'stable' geïnstalleerd. Zou dat even moeten nakijken. Ik ben best Dreambox 'savy'. Doe mijn installaties altijd zelf. Voor de DM525-Combo heb ik wat uitdagingen:

Ik gebruik MrBig om zo (via een 16GB mini USB stick) een 2GB 'root' te hebben (net als de 'grote' jongens van Dream. Hij boot daar ook van. Dus 'even' omzetten van 'stable' naar 'unstable' is wel een dingetje (edoch niet onoverkomelijk moest ik het willen). DBackup, DreamFlash, UserScript e.d. zijn allemaal geïnstalleerd. Het blijft natuurlijk een 2000 Mips box, maar wel met de mogelijkheden (qua geheugen) van de DM9x0. Enige trage is het 'koude starten' of herstart. Voor de rest merk je niks nadeligs. Zo is de DM525-Combo nog best een nifty bakje om te gebruiken...

 

 

IMG_1077.PNG

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...