Ga naar inhoud


Bluetooth remote op Open atv DM920


guppje29

Aanbevolen berichten

Ik heb een Dreambox bluetooh remote aangeschaft voor bij m'n DM920. Ik draai zelf open Atv maar kan de remote niet koppelen. Uiteraard heb ik het printje er ook in gezet. Iemand een idee of tip?

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarschijnlijk driverprobleem of gewoon kapoere...

Kijk even oo het officiële Dream forum..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bluetooth AB eerst met de originele firmware laten verbinden. Nadien kan je die op openATV gebruiken.
(maak daarom eerst een back-up van jouw openATV image,

installeer de originele firmware en laat de bluetooth AB verbinden,

plaats jouw openATV back-up image terug)

 

 

Na het installeren van de originele firmware wordt de bluetooth AB gedetecteerd en kan je die verbinden.
Anders via het menu "Invoerapparaten" met de gele toets (Verbinden) 

screenshot.jpg.d88cb127d04994b6332698c868b1d3bc.jpg

 

 

aangepast door satmaat
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
11 uren geleden, Mimisiku zei:

Waarschijnlijk driverprobleem of gewoon kapoere...

Kijk even oo het officiële Dream forum..

 

Ik begrijp niet waarom men niet gebruikt maakt van de officiële DreamOS images (Merlin, Newnigma,...) zeker als je een DM920.🙄

Bij deze officiële images heb je de laatste nieuwe drivers en software waardoor je ontvanger minder kans hebt op een crash.

Terwijl bij deze andere onofficiële images (openatv, pure2, openpli) er totaal geen support er voor is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
23 minuten geleden, guppje29 zei:

Door ff de originele software erop te zetten was het in 1x gelukt.

 

Ik gebruik Open ATV vanwege Epg Import die niet bij newnigma is en fijnere ondertitels.

 

Ik maak gebruik van deze epg import plugin voor DreamOS.

En de bron file (rytec sources) plaats je bij etc/epgimport

 

enigma2-plugin-extensions-epgimport_1.0-r202-all.deb rytec.sources.xml

aangepast door patje7of9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, iedereen is vrij om te gebruiken wat hij/zij het fijnst vindt werken. Daar moeten we gewoon respect voor hebben ook al zou het zelf anders doen. We kunnen hoogweg tips geven en ervaringen uitwisselen...

 

Ik ben ook Dreambox gebruiker, maar experimenteer met andere boxen en images. Niet omdat het moet, maar omdat het kan.

 

Sinds Dreambox eigenlijk failliet is gegaan en de boel is overgegaan naar Chinezen, ben ik ermee gestopt. Het is nu gewoon een OEM ontvanger die als zovelen in China in elkaar gezet wordt. Helaas is de kwaliteit daarmee met sprongen achteruit gegaan met alle ellende van dien. Rotte eMMC chips (duidelijk -B kwaliteit), slechte solderingen. In den beginne stond de DM920 op mijn verlanglijstje, maar gezien alle standaard problemen heb ik die hoop laten varen..

 

Uiteraard een puur persoonlijke overweging... Er zijn vast DM9x0 modellen die 100% werken, maar ik vind de uitval voor een (ooit) topmerk veels te groot..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, satmaat zei:

De bluetooth AB eerst met de originele firmware laten verbinden.

dat is wel een rare omweg, maar werkt blijkbaar

 

zijn onder OpenAtv geen eigen kernel modules / drivers voor devices te laden of heeft het met de afstandbediening zelf en haar firmware te maken die alleen wil verbinden met dreamOS en het dan onthouden wil?

opendeur :grin:

 

Quote

Each Bluetooth SIG member assigned a Company Identifier may use the assigned value for any/all of the following

 

aangepast door Tonskidutch
ID

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

openATV Images ► Hersteller ohne Support ► DreamMultimedia

 

openATV ondersteunt geen dreamboxen, je moet het doen met wat in hun image zit.
de bluetooth AB is er wel, maar niet de mogelijkheid om die met de dongle te verbinden.

 

 


dm bluetooth AB heeft bij openATV "Invoerapparaten" geen verbindingsmogelijk zoals bij dreamOS (Verbinding) zie screenshot van mijn vorig bericht

screenshot2.jpg.13bf4cd87a527c7b3496b84873b19b03.jpg
 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
3 uren geleden, Mimisiku zei:

Sinds Dreambox eigenlijk failliet is gegaan en de boel is overgegaan naar Chinezen, ben ik ermee gestopt. Het is nu gewoon een OEM ontvanger die als zovelen in China in elkaar gezet wordt. Helaas is de kwaliteit daarmee met sprongen achteruit gegaan met alle ellende van dien. Rotte eMMC chips (duidelijk -B kwaliteit), slechte solderingen. In den beginne stond de DM920 op mijn verlanglijstje, maar gezien alle standaard problemen heb ik die hoop laten varen..

 

Uiteraard een puur persoonlijke overweging... Er zijn vast DM9x0 modellen die 100% werken, maar ik vind de uitval voor een (ooit) topmerk veels te groot..

 

Ik vraag me af wat dan wel een goede/stabiele ontvanger is voor sat/kabel die niet van Chinese makelij is?🙄

Is die Vu+ of andere vele malen beter dan een DM?

Bij DM brengen ze nog regelmatig software updates uit wat bij anderen merken niet gezegd kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

4 minuten geleden, patje7of9 zei:

Bij DM brengen ze nog regelmatig software updates uit wat bij anderen merken niet gezegd kan worden.

 

Eh, bedoel je digt soort updates?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VU+ is Koreaans.. En ik vind daar qua hardware betere spullen vandaan komen dan uit China. Geen idee waar DM tegenwoordig gemaakt wordt (was Leontech) en met name waar de OEM componenten vandaan komen. Uiteraard wil ik NIET beweren dat er geen goede spullen uit China kunnen komen, maar die prijsvechter OEM ontvangers kopen vaak B-componenten of erger uit bulk partijen. En dat is vragen om ellende. Met name geheugenchips die té veel bad-blocks bevatten of de spec snelheid nét niet halen (overclocking). De ellende zie je met name in de nieuwere generatie Dreamboxen. De MEMSYS ERROR 0000001 bij de DM9x0 is inmiddels bijna legendarisch..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik vind je uitspraken ook pittig legendarisch,  je hebt niet eens een 900/920!

Ik draai.al een.kleine.2 jaar met.mijn 920 en gebruik meerdere images. Nog nooit een probleem gehad!

Koop nou maar een VU, en laat ons.niu maar genieten van onze.mooie en goed werkende Dreamboxen. Dat negatieve betweter gedrag.......

  • Like 2

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...