Ga naar inhoud


Bluetooth remote op Open atv DM920


guppje29

Aanbevolen berichten

Even nuanceren hier: ik ZOU een DM920 hebben gehad ware het niet dat zo veel uitval hebben. Collega (3 defecten!!!), het officiële Dreamforum staat er vol mee.. De Duitse importeur ********* die steen en been klaagt.

Als jouw DM920 in orde is ben ik uiteraard blij om. Gun het je van harte..

Maar het heeft niets met negatief te doen. Het is gewoon een feit..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast patje7of9
23 minuten geleden, Mimisiku zei:

Even nuanceren hier: ik ZOU een DM920 hebben gehad ware het niet dat zo veel uitval hebben. Collega (3 defecten!!!), het officiële Dreamforum staat er vol mee.. De Duitse importeur ********* die steen en been klaagt.

Als jouw DM920 in orde is ben ik uiteraard blij om. Gun het je van harte..

Maar het heeft niets met negatief te doen. Het is gewoon een feit..

 

Het enige voordeel bij DM is dat ze al enige een triple tuner aanbieden terwijl de andere merken deze niet aanbieden.(met uitzondering van Edision MIO+ 4K).

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, patje7of9 zei:

ze al enige een triple tuner aanbieden terwijl de andere merken deze niet aanbieden.

jongen kijk toch eens vaker naar andere merken op het forum of in het internet, volgens jou zijn er dus maar twee aanbieders.... pff

 

de discussie gaat niet over een voorkeur, maar over blutiet

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voorzichtig op reageren:

Voor de verwende hobbyist vind ik eigenlijk ook dat er nog maar 2 aanbieders zijn: Dreambox en VU+. Gewoon omdat ze de meeste support bieden en proberen innovaties door te voeren. Daarna volgt een hele buts middenklassers die onder Enigma2 draaien. Daaronder dan de (OEM) budgetboxen..

 

Een triple oplossing wordt uiteraard ook bij andere fabrikanten aangeboden. Dat is zeker geen exclusief onderdeel van Dream. Kijk maar naar merken als Maxytec, Zgemma etc. SiLabs levert aan iedereen die wil hoor..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeft niet hoor Mimisiku.....

 

Ikzelf ga al even terug met de Dreambox, waarvan mijn allereerste een 7000 was. Daarna heb ik elk type wel gehad hier.

Mijn ervaringen zijn gewoon goed en heb in al die jaren eigenlijk nog nooit een defecte Dreambox gehad.

Ook nu met de 920 heb ik totaal geen rare dingen kunnen ontdekken. Misschien komt het omdat in de flash altijd een originele image van DM gebruik, en via de multiboot BA de rest van de images gebruik.

 

ieder zijn ding. Als jij zegt dat er vervelende dingen tussen zitten, geloof ik je op je woord.

Ikzelf verblijf ook meer dan regelmatig op de diverse Duitse forums van DM, maar kan niet zoveel ellende terug vinden hierover als jij.

 

Geloof me, ook in de VU modellen zitten wel eens rare dingen. Ik heb een 2 jaar terug ook een VU+ULTIMO 4K gehad met een FBC voor kabel en satelliet.

Na een paar maanden heb ik deze geruild met een Dreambox. Ik werd gek van een paar vervelende dingetjes.

Misschien wel omdat ik al zo lang een Dreambox heb gehad. Dat zou kunnen.

 

Veel plezier met je VU+ ontvangers!

 

Duitsland.

 

 

 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar is een forum ook voor. Ieder zijn/haar ding. Ik ben óók begonnen met de DM7000s, later de DM800HD-PVR, DM800se en heel lang dus de DM8000 als hoofdbox/server. Met deze boxen ook nooit zwaarwegende problemen gehad.

Ik was aan het sparen voor de DM920 (getrouwd met kinderen) en zou die gekocht hebben.. Toen ik het geld bij elkaar had bleek de beloofde DVB-C FBC er niet te zijn (die kwam bijna een jaar later). Collega had wel een DM920 gekocht (op mijn aanraden). Dat heb ik geweten!!! Had zelf al een aantal VU+Zero 4K gekocht om UHD te ervaren. Beviel prima en dus maar besloten om de VU+Ultimo 4K BTE te nemen...

Die staat dan nu opgetuigd en is bezig de films terug te kopiëren...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks! Maar dat zal wel lukken vrees ik...  :) 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Agh ieder zijn voorkeur.

Ik heb een DM 7000 gehad en daarna de 800. Daarna de 8000 en nu de 920. Allen zonder problemen. Heb bij 3 mensen vanwege de kosten en mede door te lezen op dit forum een VU solo geïnstalleerd. En dat heb ik geweten vanwege de erg brakke Dvb-C tuner die daar in zat. Hoop blokken in beeld. Sindsdien raad ik alleen nog Dreamboxen aan en anders moeten ze hem zelf installeren.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je maar. De één heeft dit, de ander dat. Ter verdediging kan ik zeggen dat ik persoonlijk heel wat ontvangers heb getest en vele geïnstalleerd/gerepareerd. 
Ook de diverse images. Voor sommige heb ik zelfs speciaal ontvangers gekocht. 
 

Het angstzweet breekt me uit! Mijn vrouw heeft OpenPli gezien!! Dat is mooier zegt ze. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎24‎-‎5‎-‎2020 om 10:56, guppje29 zei:

Ik gebruik Open ATV vanwege Epg Import die niet bij newnigma is en fijnere ondertitels.

Er  zijn meerdere EPG import plugins voor dreamOS te vinden. En ondertitels zijn inderdaad beter in de open images.

In dreamOS images zitten in het menu een aantal ondertitel instellingen, maar niet zo uitgebreid als bij de open images.

Voor een betere look van TTX ondertitels kan je dat manueel in de gebruikte skin aanpassen of in een skin_user.xml zetten.

 

 

in de skin.xml van de gebruikte fhd skin, gebruik ik witte ondertitels met FreeSans font


screenshot.jpg.76242a46a071bc4fd4a8b70d8befe557.jpg

 

 

 


 

 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
5 uren geleden, satmaat zei:

Er  zijn meerdere EPG import plugins voor dreamOS te vinden. En ondertitels zijn inderdaad beter in de open images.

In dreamOS images zitten in het menu een aantal ondertitel instellingen, maar niet zo uitgebreid als bij de open images.

Voor een betere look van TTX ondertitels kan je dat manueel in de gebruikte skin aanpassen of in een skin_user.xml zetten.

 

  Toon verborgen inhoud

in de skin.xml van de gebruikte fhd skin, gebruik ik witte ondertitels met FreeSans font


screenshot.jpg.76242a46a071bc4fd4a8b70d8befe557.jpg

 

 

 


 

 

 

Kan u eens de script van de TTX ondertitels hier plaatsen of via pm sturen?

De ondertitels bij dreamOS images staan te ver uit elkaar naar mij mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, satmaat zei:

Er  zijn meerdere EPG import plugins voor dreamOS te vinden. En ondertitels zijn inderdaad beter in de open images.

In dreamOS images zitten in het menu een aantal ondertitel instellingen, maar niet zo uitgebreid als bij de open images.

Voor een betere look van TTX ondertitels kan je dat manueel in de gebruikte skin aanpassen of in een skin_user.xml zetten.

 

  Verberg inhoud

in de skin.xml van de gebruikte fhd skin, gebruik ik witte ondertitels met FreeSans font


screenshot.jpg.76242a46a071bc4fd4a8b70d8befe557.jpg

 

 

 


 

 

 

Welk plugings komen in de buurt van EPG Import?.Zo bekend ben ik er verder niet mee dus vind het wel interessant om te testen.

aangepast door guppje29

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, patje7of9 zei:

 

Kan u eens de script van de TTX ondertitels hier plaatsen of via pm sturen?

De ondertitels bij dreamOS images staan te ver uit elkaar naar mij mening.

Ik gebruik een eigen FullHD skin 1920 x1080 waarin die verwerkt zitten. Voor een SD skin moet de fontgrootte aangepast worden.
De gebruikte fonts moeten ook nog toegevoegd worden.

In mijn skin staat het ongeveer zo ingesteld:


  <!-- Subtitles -->
  <subtitles>
    <sub name="Subtitle_TTX" font="FreeSans;60" foregroundColor="white" shadowColor="#000000" shadowOffset="3,3"/>
    <sub name="Subtitle_Regular" font="FreeSans;60" foregroundColor="white" shadowColor="#000000" shadowOffset="3,3"/>
    <sub name="Subtitle_Bold" font="FreeSans-Bold;56" foregroundColor="white" shadowColor="#000000" shadowOffset="3,3"/>
    <sub name="Subtitle_Italic" font="FreeSans-Italic;60" foregroundColor="yellow" shadowColor="#000000" shadowOffset="3,3"/>
  </subtitles>
  <!-- Subtitle area -->
  <screen name="SubtitleDisplay" position="0,0" size="1920,1080" zPosition="-1" backgroundColor="transparent" flags="wfNoBorder"/>

 

Je kan eventueel even met mijn skin testen waarin de ondertitel fonts en zo zitten.

download:    enigma2-skin-freqskinfhd_0.1_all.deb

 

.deb file plaatsen in /tmp en installeren met telnet command:
dpkg -i /tmp/*.deb

 

verwijderen kan telnet command:
dpkg -r enigma2-skin-freqskinfhd

 

 

screenshot4-TTXsubtitle.jpg.2fd4428dca8d555b7ad5b2d43d1d1b6c.jpg

 

3745934_screenshot-subtitlesettings.jpg.7128e1b6183e30db150cf5a9bd474ea5.jpg


screenshot1-infobar.jpg.4dd303d7f497fff1148110b5f11adfa4.jpg

screenshot2-secondinfobar.jpg.22233d5ad636fe5aa2d54e1eb8845be2.jpg

screenshot3-serviceinfo.jpg.70ec0cd11e75b154a1d03ce81e848241.jpg

screenshot4-satfinder.jpg.070c0566a2ee9218029ca64a03f5b73e.jpg

screenshot5-bouquet.jpg.bf347a8c0936339739e4d6291ea03d4e.jpg

screenshot7-menu.jpg.1e3cb4b2be8ec1c761e292e62c4e45b5.jpg

screenshot6-about.jpg.2c2d8d3eb39ab334fbe966908aaa7de9.jpg
 

 

 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...