Ga naar inhoud


VPN service provider voor de Fritzbox


kkkkk

Aanbevolen berichten


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat opmerkingen bij de uitleg op avm.de.

 

Niet nodig: Setting up MyFRITZ!

Een myfritz! account is alleen nodig als het ip dat je van de provider krijgt op de fritz!box steeds wisselt. Bij mij is het een vast ip. Zelfs als dat wisselt, kan je de fritz!box steeds per mail het nieuwe ip-adres laten mailen. Als je mail ontvangt in je telefoon, zie je dat dan. Of je moet een domeinnaam hebben, dan gebruik je dat.

 

Ook niet handig: Adjusting the FRITZ!Box's IP network

Hangt van de situatie af. De Fritz geeft bij de VPN verbinding een ip-adres aan de telefoon. Ondanks dat de Fritz een 192.168.x.x gekregen heeft (zoals in de uitleg aangeraden) krijgt de telefoon toch een 192.178.x.x adres. Probleem levert dat op als je een bestand van de media server van de thuiscomputer wil afspelen. Dat kan dan niet. Wel als de Fritz zijn 192.178.x.x adres blijft houden.

(Je kan met dat veranderde ip-adres nog wel bestanden op een aan de Fritz verbonden usb opslag openen.)

 

Dan is het aan te raden de pre-shared key met copy en paste in te vullen, het zijn kleine lettertjes tekens en cijfers en je vergist je zo. Je kan dat bijvoorbeeld op de computer in een tekstbestandje zetten dat je naar de telefoon kopieert en daar opent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat heeft niets van doen met een Fritzbox, dan kan je gewoon een VPN provider uitzoeken naar jouw keuze en portemonnee.

 

Maar je vraag ging over de Fritzbox.

 

En eh, anoniem ben je nooit op het internet, ook VIA een VPN provider kan je opgespoord worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het heeft helemaal niets met je router te maken.

 

Je IP adres anoniem maken kan alleen via een VPN provider.

Maar ik heb de indruk dat je zelf niet helemaal weet wat je precies wilt bereiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet juist wat ik precies wil en dat is :

app van de vpn provider in de fritabox dan maakt de hele huis netwerk gebruik van de service anders moet ik de app op alle apparaten in de lan gaan installeren.

Ik hoop dat ik nu duidelijk genoeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Normaal laat je alleen gekozen verkeer over een vpn lopen, al het dagelijkse verkeer laat je rechtstreeks lopen, omdat de bandbreedte van je VPN provider de beperkende factor is.

 

Tenzij je dingen doet die het daglicht niet verdragen, is er geen noodzaak je standaard verkeer af te wikkelen via een VPN.

Maar dan kan je alsnog op de koffie komen, denk bijvoorbeeld an al die criminelen die via encripted telefoons communiceerden, waarbij de politie mee zat te luisteren.

Ook bij een VPN ben je nooit zeker of jouw data niet gelogd wordt en op een dag jou internet gedag bloot gelegd wordt.

 

Je bent nooit anoniem op het internet!

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een VPN doet in veel gevallen je internet vertragen, dus was ceesv al zegt laat je enkel verkeer door een VPN verlopen wanneer dit nodig is. Ik heb gewoon een VPN app op al mijn apparaten geinstalleert, heb ik een VPN nodig kan ik die app aktiveren. Mocht het enkel de browser zijn die een VPN nodig heeft heb ik daar plugins voor die er dan voor zorgen dat daar dan enkel de VPN service gebruikt wordt.

 

Voor de rest blijven services zoals email altijd vanaf het echte ip gebruikt anders mag je elke weer bewijzen dat jij de eigenaar bent van de bewuste email adressen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verder biedt de Fritzbox uitgebreide mogelijkheden om je internet verkeer te routen, bijvoorbeeld nordvpn kan je zo instellen op je Fritz.

 

Houdt er dan wel rekening mee, dat er internet diensten zijn die niet meer beschikbaar zijn via een VPN, bijvoorbeeld Netflix controleert daarop.

Ook je e-mail verkeer kan problemen ondervinden.

 

Je internet verkeer zal ergens uit de tunnel moeten komen en is dan weer openbaar.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-6-2020 om 22:15, ceesv zei:

Verder biedt de Fritzbox uitgebreide mogelijkheden om je internet verkeer te routen, bijvoorbeeld nordvpn kan je zo instellen op je Fritz.

 

Ceesv: kun je dit wat nader toelichten?

Ik wil npo start en co kunnen bekijken op TV, maar vanwege geoblocking gaat dat niet. Vpn op PC en tablet is geen probleem, maar vpn op een mediaspeler, verbonden met de TV is een ander verhaal. Er zijn speciale routers in combinatie met een vpn provider die dat kunnen, maar dat gaat mij te ver. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het met een standaard router als de Fritz niet mogelijk is, maar misschien is die conclusie fout. Daarom graag wat nadere toelichting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...