Ga naar inhoud


VPN service provider voor de Fritzbox


kkkkk

Aanbevolen berichten


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

12 minuten geleden, Tonskidutch zei:

dat kan ook op jou 7430 met 7 en hoger tussen router en windows pC (voor VPN op afstand) instellen doe je thuis

https://en.avm.de/service/vpn/how-to-tips/setting-up-a-vpn-connection-to-fritzbox-in-windows-fritzvpn/

gewoon de uitleg volgen

Dank, maar ik lees hier wat anders.

- vpn toegang tot je thuisnetwerk realiseren vanuit buiten je huis over internet

- misschien: een vpn verbinding realiseren met een andere Fritzbox, elders opgesteld en van daaruit internetten

Dit wil ik (willen wij) niet. Het gaat om een verbinding naar buiten toe via een provider waarbij je het land waar de servers staan kunt kiezen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Penthe zei:

Als je een android TV hebt of een Android media box kun je daar toch een VPN app opzetten? Heb ik hier ook zo gedaan even land kiezen en aanzetten.

Ik zit inderdaad in deze richting te denken. Ik moet dan echter wel van provider veranderen (nu: tunnelbear), want zoekend op internet begrijp ik dat deze provider niet functioneert op een Android TV box (op Android tablet overigens wel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

uhm nu neem jij het topic over met een andere vraagstelling dan kkkkk,

geeft niet maar de wensen zijn iets anders geformuleerd en daarom misschien ook de adviezen

 

 

 

Ik lees dat kkkkk zich onzichtbaar wil maken via een vpn provider en ik geoblocking wil omzeilen via een vpn provider, middels een router app.

Dit lukt niet met standaard routers. Je zult een speciale router moeten kopen, wellicht uit de USA.

Voor mij althans niet interessant, want een aantal applicaties doen vervelend achter een vpn. Je moet wel een snelle omschakelmogelijkheid hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, boudeman zei:

Ik lees dat kkkkk zich onzichtbaar wil maken via een vpn provider en ik geoblocking wil omzeilen via een vpn provider, middels een router app.

Dit lukt niet met standaard routers. Je zult een speciale router moeten kopen, wellicht uit de USA.

Voor mij althans niet interessant, want een aantal applicaties doen vervelend achter een vpn. Je moet wel een snelle omschakelmogelijkheid hebben.

dat is hem dus ik trek de conclusie dat met een fritzbox gaat het niet lukken , die vermoede had ik al maar nu ben ik zeker van.

 

bedankt allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

VPN of wan ip spoofing zijn 2 verschillende zaken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je gebruikt een VPN tussen jouw computer en een andere computer als een tunnel, waardoor het verkeer wat door die tunnel gaat beveiligd is.

VPN is een afkorting van een virtueel prive netwerk.

 

Wat jij zoekt is dat de hele internet wereld niet jou als bron of eindpunt kan traceren maar dat je jezelf voor een ander (IP adres/locatie) uitgeeft.

 

Vergelijk het met een postbus.

Je wilt niet dat de briefschrijver je huisadres kent maar laat je post naar een postbus sturen.

 

In Europa zijn de gangbare modems niet geschikt om je IP adres te spoofen.

Het zou ook onhandig zijn, omdat zoiets voor een gedeelte van je internet verkeer een nadeel is.

Je kan per eindgebruiker in je homenet wel een externe dienst gebruiken, die jouw verkeer van die toepassing een IP adres geeft voor de buitenwereld waardoor het lijkt dat je in een andere regio verblijft.

Een eenvoudige controle van dat ip nummer geeft echter ook aan dat je werkelijke adres daar niet thuishoort, het externe ip adres wat je krijgt kan zelfs geblacklisted zijn door service providers, omdat eenvoudig herkenbaar is dat het om ip spoofing gaat.

 

Dit soort lijsten zijn dus bekend bij service providers, waardoor je alsnog de kans loopt geblacklisted te worden.

https://gist.github.com/JamoCA/eedaf4f7cce1cb0aeb5c1039af35f0b7

 

Mij zijn gevallen bekend, dat bijvoorbeeld de registratie bij een forum niet geaccepteerd wordt, wanneer je ip op zo een lijst voorkomt.

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is een andere term die eerder toepassend is voor hetgeen de heren @kkkkk en @boudeman willen

dat is de proxyserver klik

waarmee je jouw geolocatie kunt maskeren, lees het maar eens door ik denk dat het veel eerder daarom gaat dan een echte veilige IpSeC middels VPN opbouwen met een andere partij

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De conclusie is duidelijk.

 

Citaat:

Bedenk wel dat niets in deze wereld volledig veilig is. Wees dus altijd voorzichtig met wat je doet, zelfs als je een proxy of VPN gebruikt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik Gebruik een VPN enkel maar om content te bekijken wat niet mogelijk is in Spanje, dat kan al een kort nieuws clipje in Nederland zijn waarbij ik de melding krijg dat het niet te bekijken is in de huidige lokatie en gaat zo maar door. Ook op youtube heb je dat en dat is irritant,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...