Ga naar inhoud


Hotbird en arabische zenders


Wijn

Aanbevolen berichten

9 uren geleden, Wijn zei:

mono single monoblock 40 mmlnb 8o for 80 cmdish. hdtv dvb s2 compliant uln+

Heb ook nog van canalplus dubbele kop en daar staat wel op dat ie voor 60 cm diameter dish kan zijn

Dit schreef uzelf , dus ....

 

In principes zijn ze allemaal geschikt voor hotbird of eenderwelke KU-band satelliet ,

het zit hem echter in de 2de LNB , indien u die ook wilt gebruiken voor de andere geschikte satelliet !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bij een 6 graden monoblock die normaal gebruikt wordt voor de ontvangst van de Hotbird 13 en Astra 19,2, kan het zijn dat de Hotbird diseqc-positie 1 heeft of Astra 19,2 diseqc-positie 1 heeft. Dat ligt aan het merk. Welk merk is het 6 graden monoblock?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, cookie monster zei:

Dit schreef uzelf , dus ....

 

In principes zijn ze allemaal geschikt voor hotbird of eenderwelke KU-band satelliet ,

het zit hem echter in de 2de LNB , indien u die ook wilt gebruiken voor de andere geschikte satelliet !!

De andere kop zou ik welbgraag willen gebruiken voor astra1. Maar als dat niet gaat kannik er wel mee leven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je nu 1 of 2 koppen gaat gebruiken is niet van belang. Je zal wel moeten weten welke kop actief is als je bijv. geen diseqc 1.0 gebruikt of als je wel diseqc 1.0 gebruikt maar wilt weten welke kop positie 1 of A heeft en welke kop 2 of B heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Wijn zei:

Ik denk dat je bedoelt de 30,5 of 30,7 graden kanteling. Die heb ik. De preciese richting horizontaal wil ik vinden met mijn xsarius satvinder

Ja dat bedoel ik

 

7 uren geleden, Sprietje zei:

Maar hoe kun je de schotel nu afstellen als je niet eens weet welke kop van het monoblock actief, dus de kop die in de klem staat of de kop die er naast hangt.

Nogmaals, wat is het merk van het 6 graden monoblock?

Bij een monoblock is het beste als je achter de schotel staat dat de de kop in de klem op de hotbird is gericht. vanachter de schotel gezien is het dan de linker kop. De rechter kop is dan op astra gericht. meestal is hotbird dan diseqc a en Astra diseqc b. Maar bij sommige lnb Fabrikanten is het omgekeerd. Iets om rekening mee te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Satterdam zei:

Ja dat bedoel ik

 

Bij een monoblock is het beste als je achter de schotel staat dat de de kop in de klem op de hotbird is gericht. vanachter de schotel gezien is het dan de linker kop. De rechter kop is dan op astra gericht. meestal is hotbird dan diseqc a en Astra diseqc b. Maar bij sommige lnb Fabrikanten is het omgekeerd. Iets om rekening mee te houden.

Heb de hotbird gevonden met een kwaliteit van van 68 procent. geeft verder aan 75 dbpwr en 13,4 db s/n.

Heb de hotbirdkop inderdaad links zitten op de 19,2.

Kan niet de astra 1 vinden. Want dan moet ik toch de kop draaien?

Heb astra 1 als volgt op de Xsarius satmeter ingevoerd.

Lnb type universeel

low frequ 09750

highfreq 10600

tpn 01

freq 11361

symbolrate 22000

polariteit h

22k auto

diseqcmode diseqc1.0/1.1

diseqc 1.0 lnb1

diseqc1.1 off

lnbspanning 18v.

 

Moet ik misschien diseqc1.0 op lbn2 zetten omdat dit de andere kop is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Satterdam zei:

Ja dat bedoel ik

 

Bij een monoblock is het beste als je achter de schotel staat dat de de kop in de klem op de hotbird is gericht. vanachter de schotel gezien is het dan de linker kop. De rechter kop is dan op astra gericht. meestal is hotbird dan diseqc a en Astra diseqc b. Maar bij sommige lnb Fabrikanten is het omgekeerd. Iets om rekening mee te houden.

Ontvang nu de hotbird.

Heb de hotbird gevonden met een kwaliteit van van 68 procent. geeft verder aan 75 dbpwr en 13,4 db s/n.

Heb de hotbirdkop inderdaad links zitten op de 19,2.

Kan niet de astra 1 vinden. Want dan moet ik toch de kop draaien?

Heb astra 1 als volgt op de Xsarius satmeter ingevoerd.

Lnb type universeel

low frequ 09750

highfreq 10600

tpn 01

freq 11361

symbolrate 22000

polariteit h

22k auto

diseqcmode diseqc1.0/1.1

diseqc 1.0 lnb1

diseqc1.1 off

lnbspanning 18v.

 

Moet ik misschien diseqc1.0 op lbn2 zetten omdat dit de andere kop is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op welke kop ontvang je de Hotbird? Is dat op de kop die in de klem zit of de kop die er naast hangt. Dat kun je uitproberen door je hand even voor de kop te houden. Je kunt ook even een stukje aluminiumfolie over de kop vouwen. Als het signaal dan weg valt, weet je dat je de hotbird op die afgedekte kop ontvangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Sprietje zei:

Op welke kop ontvang je de Hotbird? Is dat op de kop die in de klem zit of de kop die er naast hangt. Dat kun je uitproberen door je hand even voor de kop te houden. Je kunt ook even een stukje aluminiumfolie over de kop vouwen. Als het signaal dan weg valt, weet je dat je de hotbird op die afgedekte kop ontvangt.

via de kop die in de klem zit. Zie foto, hier sta ik achter de schotel. Daar ontvang ik dus de hotbirdIMG_20200801_192414.jpg.434c3199383cd82d9cb8e77c736e4288.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dit gewoon een duoLNB van Canal Digitaal. Als ik de LNB van voren bekijk is ie hetzelfde. Let op het schroefje!! Het is denk ik een 4.3°

15223017-476E-42F1-9F49-7FA22EC24DE5.jpeg

87AED988-6002-4D86-BB87-2D6066D853A4.jpeg

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze monoblock is niet geschikt om astra en hotbird tegelijk te ontvangen. De afstand tussen de koppen is te klein daarvoor. De lnb is gemaakt voor ontvangst van Astra 1 en Astra 3 tegelijk . Zoals die nu staat ingesteld kan je er alleen hotbird mee pakken. een andere mogelijk kan zijn Hotbird- Eurobird 9 oost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...