Ga naar inhoud


Hotbird en arabische zenders


Wijn

Aanbevolen berichten


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

7 minuten geleden, Satterdam zei:

Deze monoblock is niet geschikt om astra en hotbird tegelijk te ontvangen. De afstand tussen de koppen is te klein daarvoor. De lnb is gemaakt voor ontvangst van Astra 1 en Astra 3 tegelijk . Zoals die nu staat ingesteld kan je er alleen hotbird mee pakken. een andere mogelijk kan zijn Hotbird- Eurobird 9 oost.

Oke ik snap hm. Heb wel een andere kop van 6°. Maar ik vraag me af of die op een schotel van 60 cm diam werkt,wantber staat op dat ie voor een diam van 80 cm is. Of komt dat jiet zo spits?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Focal Point is gemaakt voor een 80cm schotel. Deze op een 64cm plaatsen zal ernstig signaalverlies opleveren. Juist de hete vogel op 60cm is al niet vet. Met een verkeerde LNB wordt dat alleen maar minder. Dus: of een T88 schotel met jouw reserve LNB óf kijken voor een 60cm monoblock. (Als dat bestaat)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Mimisiku zei:

De Focal Point is gemaakt voor een 80cm schotel. Deze op een 64cm plaatsen zal ernstig signaalverlies opleveren. Juist de hete vogel op 60cm is al niet vet. Met een verkeerde LNB wordt dat alleen maar minder. Dus: of een T88 schotel met jouw reserve LNB óf kijken voor een 60cm monoblock. (Als dat bestaat)

Ok bedankt. Laat nog iets van me horen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mimisiku zei:

87AED988-6002-4D86-BB87-2D6066D853A4.jpeg

1 uur geleden aangepast door Mimisiku

Waar zo'n LNB ook voor geschikt is , mits je een schotel van 115cm hebt:

https://www.sat4all.com/forums/topic/332070-sab-115cm-43°-duo-lnb-kan-285°e-26°e-of-hoeveel-graden-verschil

Dit heb ik destijds gedaan toen we MBC 2 & Action & Max nog op de BADR4 konden ontvangen :)

 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, Wijn zei:

via de kop die in de klem zit. Zie foto, hier sta ik achter de schotel. Daar ontvang ik dus de hotbirdIMG_20200801_192414.jpg.434c3199383cd82d9cb8e77c736e4288.jpg

Zit die lnb scheef in de klem of lijkt dat maar zo?

Het lijkt wel of de kop in de klem naar de zijkant van de schotel gericht is

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Wijn zei:

Oke ik snap hm. Heb wel een andere kop van 6°. Maar ik vraag me af of die op een schotel van 60 cm diam werkt,wantber staat op dat ie voor een diam van 80 cm is. Of komt dat jiet zo spits?

Die zou wel kunnen werken ,maar het resultaat is niet al te best. Die lnb is gemaakt voor een 80 cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt van de ontvanger af die je hebt. Canal Digitaal werkt met FastScan en zij bepalen welke zenders er opgeslagen worden. Als je losse transponders mag inlezen ben je beter af.  

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Mimisiku zei:

Dat hangt van de ontvanger af die je hebt. Canal Digitaal werkt met FastScan en zij bepalen welke zenders er opgeslagen worden. Als je losse transponders mag inlezen ben je beter af.  

Heb inderdaad van canal + ,sat 801, m7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...