Ga naar inhoud


Hotbird en arabische zenders


Wijn

Aanbevolen berichten


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

2 uren geleden, Sprietje zei:

Je verhaal is al uiterst warrig maar nu snap ik er helemaal niets meer van. Sinds wanneer heb je een schotel van 80cm? In je eerste bericht schrijf je dat je een schotel van 60cm hebt.

Inderdaad wat warrig. Begreep uit alle antwoorden dat 60 cm geen optie was voor ontvangst van beide satelieten. Daarom overgegaan naar een 80 cm. Vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal toch niet? Het doel is met horten en stoten bereikt....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Sprietje zei:

Voor een schotel van 80cm had ik toch meer signaalkwaliteit verwacht.
Heb je de kop van de Hotbird in de klem zitten?
Heb je het block 8 graden schuin staan d.w.z. de kop van de Astra 19,2 hoger dan de kop van de Hotbird?

 

Heb inderdaad de kop van hotbird in de klem zitten en de kop van astra 19,2 iets hoger. Heb dezen uitgemeten met satvinder Xsarius. En daar geeft ie 70% aan. Verdraaien,kantelen en horizontaal veranderen geeft alleen maar minder kwaliteit aan. Moet nog wel ff met tv aan de gang. Kijken of ie daar meer kwaliteit aangeeft

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een T88 en krijg hier de zwakste transponders niet binnen. De HotBird zit aan de buitenkant van de rail. Hierdoor is het brandpunt niet ideaal. Eigenlijk moet je daar een ovale schotel (Cahors, BigBisat) voor hebben óf zoals jij een monoblok. Wil je 4 sats ontvangen is dat geen optie... De populaire zenders van de HotBird pak ik riant. Dus geen probleem bij mij..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ik heb een T88 en krijg hier de zwakste transponders niet binnen. De HotBird zit aan de buitenkant van de rail. Hierdoor is het brandpunt niet ideaal. Eigenlijk moet je daar een ovale schotel (Cahors, BigBisat) voor hebben óf zoals jij een monoblok. Wil je 4 sats ontvangen is dat geen optie... De populaire zenders van de HotBird pak ik riant. Dus geen probleem bij mij..

Ik weet niet hoe je opstelling is, maar normaliter zit de hotbird Iets van het midden naast de Astra.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk hetzelfde als die van Wijn...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...