Ga naar inhoud


Trage omschakeling tussen zenders


Jürgen

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Je kan eens kijken of je met de skew van je lnb nog verbetering kunt krijgen op de verticale transponders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook tuning van de Skew heeft het probleem niet opgelost, wel een nog iets betere kwaliteit bereikt.

Op zich is dit nu verder geen probleem want alle horizontale en verticale zenders switchen vlot en functioneren.

Misschien volgende week nog een nieuwe kakel trekken maar verder laat ik het wel hierbij.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Jürgen zei:

maar ik zie geen (tweede) scherm waar de 22kHz optie zichtbaar is.

ja klopt dat heb je niet bij configuratie modus "enkelvoudig" mijn foutje

Je hebt die DVB-S2x FCB tuner ook uit December 2019, ik zou jou winkel van plezier er op aanspreken en een garantie claim stellen.

 

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hierboven geschetste probleem is nog niet opgelost.

Morgen ga ik weer naar de camping en ga ik een nieuwe coaxkabel tussen de Single LNB en de UNO plaatsen in de hoop dat het probleem daarmee opgelost wordt.

 

Het claimen bij de leverancier van de losse tuner is gemakkelijker gezegd dan gedaan.

De leverancier wil een onderbouwde probleemstelling ontvangen en dat begrijp ik natuurlijk, als je als leverancier niet over een passende ontvanger beschikt dan zal het testen van de losse tuner lastig zijn.

Nu is dat natuurlijk het probleem van de leverancier maar ik heb natuurlijk ook een probleem, hoe toon ik aan dat het probleem aan de tuner ligt én ligt het daar nu ook echt aan?

Ik heb immers geen vervangende passende ontvanger om de tuner te testen.

Ligt het misschien toch aan de ontvanger of één van de andere componenten.

 

Iemand nog een idee hoe hierin te handelen?

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Navraag op het Duitse VU+ Forum leverde het antwoord op dat ik mij geen zorgen hoef te maken en dat er niets aan de hand is...!!!!

 

Volgens hen is de weergave van de AGC waarde met 2 posities begrenst en als de waarde dan >99% is wordt alleen het getal 1 weergegeven.

Het zal best maar dat had ik nog nooit gehoord.

 

Het is dan overigens wel frappant dat alleen ALLE verticale zenders de AGC waarde van 1% weergeven en geen één een lagere waarde....

Volgens hen is het ingangssignaal mogelijk te sterk.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel wat weggevallen op het forum wegens storing, helaas.

 

Ik had al een keer geantwoord op je kwestie.

Mijn suggestie was als je de leverancier wilt kunnen overtuigen om je tuner blikje eens in een andere UNO4K SE te stoppen en die combinatie dan aan jouw en aan een ander zijn schotel te hangen.

Daarmee maak je duidelijk of jouw UNO of je geleende UNO met beide schotels met die ene insteektuner het zelfde resultaat levert.

 

Teveel signaal is iets voor DVB-C maar niet voor schotelantenne ontvangst.

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had jouw advies gelezen en ook geantwoord maar ik denk dat ook mijn antwoord is weggevallen.
Ja, een andere UNO 4K SE is en blijft natuurlijk een probleem, althans in de buurt van Delft / Rijswijk.

 

Ik denk dat ik het maar hierbij laat en ga er maar vanuit dat het verder allemaal goed zit, ik heb immers geen ontvangstproblemen en een goed beeld op alle CD kanalen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is je goed recht om het erbij te laten

ik heb echter nog nooit een dergelijke trage omschakeling gezien op een twin tuner in de DUO, SOLO2, Ultimo, DUO2, Ultimo4K met vaste tuner of insteektuner.

de UNO4K SE heb ik niet / nooit gebruikt maar zou niet zo mogen afwijken als ik naar de problemen en kwesties kijk op diverse fori

 

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weliswaar een VU+Ultimo 4K met 3 tuners (DVB-S2X FBC, DVB-C FBC en een twin DVB-C/T2) met een OScam 11603 (via RasPi proxy reader). Deze bedient 4 kaarten en ervaar geen noemenswaardige vertraging als ik binnen dezelfde provider zap. Ik merk wél (soms) vertraging als ik zap naar een kanaal van een andere provider. Dat duurt 5 á 10 seconden. Het gebeurt niet altijd, maar wél regelmatig. In de Live log zie ik dan dat de andere kaart opnieuw gelezen wordt. Maar geen foutmeldingen!

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm,

misschien had ik dat niet helemaal op mijn netvlies

 

maar een single LNB met de doorlus optie naar tuner B gezien de kwaliteit op NPO1 en NPO2 die Jürgen hier opgeeft kan niet ideaal zijn

daar heb ik me misschien vergist inzake advies en raadgeving omdat ik altijd een twin situatie en dus 2 coax kabels heb gebruikt aan mijn tuners.

mea culpa

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Tonskidutch zei:

.....ik heb echter nog nooit een dergelijke trage omschakeling gezien op een twin tuner in de DUO, SOLO2, Ultimo, DUO2, Ultimo4K met vaste tuner of insteektuner.

de UNO4K SE heb ik niet / nooit gebruikt maar zou niet zo mogen afwijken als ik naar de problemen en kwesties kijk op diverse fori

 


Schijnbaar heb je het ook gemist dat ik al had geschreven dat de eerst geconstateerde vertraging van circa 5 seconden verdwenen is nadat ik VTI opnieuw had geflasht.

Dus op de weergave na van 1% voor de AGC waarde bij de verticale zenders heb ik geen problemen meer, goede ontvangst en goed beeld.

Daarom mijn opmerking dat ik het hierbij laat zitten.....

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd geleerd dat AGC juist zo laag mogelijk moet zijn! Het gaat immers om een interne EXTRA versterking om een zo hoog mogelijk goed signaal te krijgen.

 

AGC = 1 wil zeggen minimale versterking: inkomend signaal is 100%

AGC = 99 wil zeggen maximale versterking: inkomend signaal is marginaal nét aan.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...