Ga naar inhoud


Storing Ondertitels BBC-entertainment


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

Dat is toch wel voor het eerst dat iemand me hier van 'trollen' beticht.... Maar goed, de omgang hier wordt steeds harder, cynischer... Bedenk me al langer of ik maar niet met die fora moet gaan stoppen... Veel nieuws is er niet (steeds minder)..

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het probleem met de ondertitels op BBC entertainment is recent. Ik heb een opname - op een Linux Etrand OpenPLi box - van 9 september waar de titels met goede timing opstaan. De volgende week was het mis.

Op CanalDigitaal ontvangers (DSR 7140/22, SAT801 M7) gaat het wel goed.

 

 

Kabeltje87 - wat voor utility gebruik je om die titels te laten zien?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht gebruikt hij subtitle edit 3.3.6 of latere versie (is leuk als je zelf srt files voor je MKV wilt maken of corrigeren maar tijdrovend)

 

14 minuten geleden, bcw zei:

Op CanalDigitaal ontvangers (DSR 7140/22, SAT801 M7) gaat het wel goed.

 

Dat kan ook aan de tijd liggen wanneer jij daarmee kijkt want het is niet bij elk programma

en

De kwestie is ook zichtbaar op livetv app's en cableTV van Ziggo, dus het probleem ligt echt bij de BBC zelf of zijn partner die als doorgeefluik dient niet op het toestel met of zonder aangepaste timing

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zijn de titels veel korter dan 475 ms te zien. Ze flitsen maar heel even op en zijn meteen weer weg. Als ik met mijn iPhone time meet ik ongeveer 20 ms.

 

 

Is het zeker dat de BBC de streams maakt? Er zitten alleen Nederlandse ondertitles in en het komt bij mij binnen via een CanalDigitaal transponder.

Bij BBC First is er geen ondertitel keuze - er wordt wel ondertiteld - ik neem aan dat dit hardgecodeered in de video zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch - zag zojuist je antwoord. 

Ik heb vanmorgen simultaan getest met de oude CD tuner en de Xtrend. Gaat goed op de Philips, fout op de Xtrend. Reproduceerbaar.

Ik heb  - sinds het mis ging - geen enkele uitzending van BBC Entertainment op een Linux box meer gezien met goede timing.

 

Zou het iets te maken kunnen hebben met een incompabiliteit van de DVB decoder en het protocol? Is er recentlelijk iets veranderd in dit protocol?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, bcw zei:

Kabeltje87 - wat voor utility gebruik je om die titels te laten zien?

OCR in Subtitle edit.

 

Gewoon de .ts file naar subtitle edit slepen, en daarna de OCR uitvoeren.  (Je moet misschien wel een aantal instellingen aanpassen in het Tesseract - OCR venster.)

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, bcw zei:

Ik heb vanmorgen simultaan getest met de oude CD tuner en de Xtrend. Gaat goed op de Philips, fout op de Xtrend. Reproduceerbaar.

ik geloof je maar dat moet dan een bijzonder toeval zijn, of een heel duffe fout van BBC want op mijn Ziggo next kabelontvanger is niets te beginnen met de ondertitels die of afwezig zijn of voorbij flitsen zoals Kabeltje87 dat in dit topic melde.

 

een suggestie dat men enkel met officiële canaldigitaal apparatuur die zenders kan bekijken is indien waar onbegrijpelijk daar Ziggo meer klanten heeft dan Canaldigitaal

ik geloof dat misschien een paar andere mannen/vrouwen op het forum hun ervaring moeten plaatsen inzake dit topic en de door hun gebruikte apparatuur

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de Ziggo boxen maken er ook geen chocola van....

 

Dat BBC-entertainment iets veranderd heeft is wel duidelijk.  Maar blijkbaar geeft dit geen problemen op M7 apparatuur.  Op Ziggo boxen dus wel.

Zouden Telenet klanten (en evt anderen uit nederland) ook eens hun ervaringen met dit kanaal mbt de ondertitels willen posten AUB (met vermelding van de gebruikte apparatuur)

  • Like 1

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, pollegazon zei:

Natuurlijk, als je naar een Engelse zender kijkt, versta je best ook wat Engels ;)

Dat is niet het punt. 

Waar het wel om gaat is dat subs niet goed zijn.

 

Maar bedankt om te melden dat ze ook niet goed zijn.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

SubtitleEdit gedownload. Leuk programmaatje. Ik heb ook de duur van de ondertitels opnieuw laten berekenen, gebaseerd op aantal letters. Dan speelt het wel goed af.

Ik heb nog niet gevonden of het mogelijk is de ondertitels te vervangen in de .ts file met het door subtitleEdit gegenereerd textbestand. Zou een aardige work-around zijn.

 

Natuurlijk moet het probleem worden opgelost. Ik denk dat er iets mis is met de interpretatie van de stream. Bestaat er een utility die de diverse segmenten uit die stream kan dumpen?

Ik zag in de documentatie dat een title standaard wordt weggehaald als de page_time_out, wordt overschreden (als de pagina niet wordt overschreven of gereset) . Die timeout wordt bij het definieren van de pagina gespecificeerd. Als daar iets scheef zit (nul, negatief, of een ongedefinieerde waarde oid) zou dit kunnen gebeuren, lijkt me.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, bcw zei:

Bestaat er een utility die de diverse segmenten uit die stream kan dumpen?

 

Nog niet gevonden.

Je bedoeld dus een .ts demuxer.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Extracting the elementaire streams van een ts file kan met:

 

https://www.videohelp.com/software/clever-FFmpeg-GUI

en

https://www.videohelp.com/software/ffmpeg

 

Zie ook mijn bijdrage op OpenPli: https://forums.openpli.org/topic/78789-dvb-ondertiteling-bbc-entertainment/?p=1258169

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...