Ga naar inhoud


Storing (4G ?) op TV - RTLZ


Jürgen

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Een goedkope kan ook een goede zijn, maar je weet het pas wanneer je met netwerk reflectie meters gemeten hebt of hem opengemaakt hebt.

 

In het algemeen zal een Merknaam in orde zijn, denk daarbij aan Katrein, Hirschmann,Schwaiger etc.

 

Opgemerkt moet worden, dat wanneer je een van de uitgangen open laat, ook maar vooral wanneer er een paar meter antenne kabel aangesloten is zonder eind toestel, ook nog frequentie afhankelijk het net gaan belasten als zuigkring en je problemen op bepaalde kanalen krijgt wegens signaal verlies door kortsluiting.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sprietje zei:

Nee Tonskidutch, jij weet het ook niet.

Bij Samsung heb je 2 uitvoeringen

natuurlijk helpen we elkaar met suggesties gezien de informatie die gegeven is

stap 2 van Jürgen toont echter aan dat mijn advies na aanleiding van zijn eigen inzichten de juiste is

 

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, ceesv zei:

Een goedkope splitter is een drieweg steker met intern een doorverbinding, daardoor sluit je parallel op een 75 Ohm kabel nog 2 kabels van 75 Ohm aan waardoor de impedantie halveert en de kabel gaat stralen door de slechte staande golg verhouding.

 

Dat hoeft niet zo te zijn. Zelfs de allergoedkoopste splitters hebben doorgaans nog een weerstands netwerkje om de impedantie te behouden. Dat kost niet veel.

Zit er helemaal niets in, in zo´n splitter, dan is dat iets wat ik van de Chinks zou verwachten.

Op de splitter op de foto staat een merkteken van de DBP. (Bundesamt für Zulassungen im Telekommunikationswesen).l En daar heb ik dan nog wel vertrouwen in.

Tenzij de Chinks dat er gewoon opgeplakt hebben en overal schijt aan hebben. Zonder dat Zulassungsteken mag in Duitsland zo´n splitter niet gebruikt worden.

Het is trouwens gewoon te meten, met de.....jawel...multimeter!

 

@ Jürgen, het omwikkelen van je iPhone met aluminiumfolie had je je kunnen besparen en je telefoon had je net zo goed uit kunnen zetten.

En ook had je je telefoon vlakbij de splitter kunnen leggen om het effekt te versterken.

Ik ben nog steeds van mening om een actieve splitter in te zetten die tenminste de demping van 6dB die je over een actieve 2 weg spitser krijgt te compenseren.

 

19 minuten geleden, ceesv zei:

maar je weet het pas wanneer je met netwerk reflectie meters gemeten hebt of hem opengemaakt hebt.

 

Dat meet je met een return loss bridge. (Rückflußdämpfung, zoals de Fransen zeggen 😁 )

Maar bij een goede, van gerenommeerd fabrikaat zit dat wel snor.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Helaas worden de logo's schaamteloos gekopieerd.

 

Het CE  teken, een keurmerk op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu, heeft in Europa 2 betekenissen.

Het voldoet aan de eisen!

of

CE is een afkorting van China export. (en is nooit gecontroleerd of het aan de Europese eisen voldoet.)

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ik ben nog steeds van mening om een actieve splitter in te zetten die tenminste de demping van 6dB die je over een actieve 2 weg spitser krijgt te compenseren.

 

 

Hier raak ik even het spoor bijster..

 

Wat is een actieve splitter?

 

Verder begrijp ik het 2e deel van de tekst niet want je hebt het daarbij 2x over een actieve 2-weg splitter.

Ik moet een actieve splitter inzetten om de 6 dB demping die ik door een actieve splitter krijg te compenseren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een actieve splitter is een versterker met 2 uitgangen.

 

Bij een gewone passieve splittter halveer je het signaal door het te verdelen over 2 uitgangen.

 

Die actieve splitter versterkt 6 dB, en verdeelt het over 2 uitgangen, waardoor in en uitgang even sterk blijft.

Voordeel is dat het ook een richtkoppelaar is waarbij signalen alleen van ingang naar uitgang kunnen reizen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, schrijffout.

Moet zijn:

Ik ben nog steeds van mening om een actieve splitter in te zetten die tenminste de demping van 6dB die je over een passieve 2 weg spitser krijgt te compenseren.

De splitter op de foto is een passieve 2 weg splitter. Ga je het signaal splitsen naar 2 verbruikers krijgt iedere verbruiker nog maar de helft. dat is 6 dB minder.

In de praktijk verlies je je nog wat meer.

Dus het is altijd goed om de verliezen op te heffen met wat versterking.

Bij een passieve  3-weg splitter krijgt iedere verbruiker nog 1/3 van het oorspronkele signaal.

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij thuis heb ik ook een zelfde soort storing.

Ik heb zowel kabel als satelliet ontvangst.

Bij satelliet is alles OK. Echter bij kabelontvangst heb ik altijd storing als van de koelkast in de keuken de deur open of dicht gaat. Het gebeurd op het moment als het lampje in de koelkast aan of uitgaat.

De ontvangst is kort onderbroken met sterke blokvorming of zelfs een bevroren beeld.

Ik heb dit al sinds jaren en heb er veel tijd in gestoken. Alles geprobeerd, andere fase...alles. Ik heb het niet kunnen vinden. Dus ik heb me er bij neergelegd omdat ik 95% van de tijd via satelliet kijk. DVB-C is erg gevoelig voor storing.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik ook nog aan denk, zojuist, is: heb je je die splitter van een deugdelijke aarde voorzien?

Dat voorkomt kruipstromen en altijd goed tegen blikseminslag of statischeont ladingen.

 

Nog beter is het om het punt van kabel-binnenkomst met je huisaarde te verbinden. Dan hoef je de splitter niet te aarden.

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet weten hoe ik de passieve splinters van aarde moet voorzien.

Ik steek de splitter in het daarvoor bestemde gat en ga ervan uit dat de metalen aansluiting in de doos van aarde is voorzien.

 

Ik denk dat ik het hierbij ook laat zitten want het enige kanaal waar ik storingen ondervind is RTLZ en dat is nu niet bepaald mijn primaire TV kanaal.

 

Wel ga ik bij gelegenheid nog een poging ondernemen om een actieve 2-weg splitter op het AOP te plaatsen en de coaxkabel naar de VU+ van een 4-voudig afgeschermde coaxkabel te voorzien.

 

Allen bedankt voor jullie bijdragen en adviezen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Jürgen zei:

Ik zou niet weten hoe ik de passieve splinters van aarde moet voorzien.

als de AOP / CAI is geaard komt dat al in orde (zie afbeeldingen)IMG_20201016_123606.thumb.jpg.7dc703d256301acaf58d7207ccf0f93a.jpgIMG_20201016_123616.thumb.jpg.08481ce6d3e5ed881c0ffd1edca5b6c9.jpg

 

je ziet hier de groene aarding naar de aop/cai aansluiting

 

en dit is een vaste 4,5dB die Ziggo zelf inbouwd

IMG_20201016_1236381.thumb.jpg.dddca6a2c93ef510e054573de91d3eb2.jpg

aangepast door Tonskidutch
zal de splitter nog eens ophelderen

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kathrein-2fach-Verteiler-EBC-110.jpgMet het aarding schroefje rechts op de splitter.

81TWUeOMxSL._AC_SL1500_.jpg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...