Ga naar inhoud


Storing (4G ?) op TV - RTLZ


Jürgen

Aanbevolen berichten


1 uur terug, ceesv zei:

Helaas worden de logo's schaamteloos gekopieerd.

 

Het CE  teken, een keurmerk op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu, heeft in Europa 2 betekenissen.

Het voldoet aan de eisen!

of

CE is een afkorting van China export. (en is nooit gecontroleerd of het aan de Europese eisen voldoet.)

 

afbeelding.png.85d96a2327684f93bbf675f6790512af.png

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik moet nog even mezelf corrigeren. Een 2 weg splitter heeft theoretisch 3 dB verlies per uitgang. Niet 6dB zoals ik eerder schreef.

Voor de interessenten: 10log10(2) = 3.01 dB

Voor een 4 weg splitter is het: 10log10(4) = 6.02 dB

Je moet er dan nog wat verlies bij optellen voor verliezen in de interne HF trafo, ferrite spoel en bedrading in de orde van grootte van 0,5 tot 1dB.

 

Ik was niet goed wakker vanochtend. Lange nacht hier voor mij met die Trump en Biden uitzendingen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Sprietje zei:

Hischmann met kabelkeurmerk.

technetix ESX-02 met Ziggokeurmerk (is ook kabelkeur)

 

 

 


De 2 afgebeelde 2-weg splitters zijn voor F-connectoren bedoeld.

Ik heb echter splitters nodig met IEC aansluitingen voor Kabel TV en daar is het aanbod met Kabelkeur duidelijk minder.

Nu kan ik uiteindelijk verloop conrectoren van F-connector naar IEC gebruiken maar dan creëer ik ook weer verlies.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Jürgen zei:

Ik heb echter splitters nodig met IEC aansluitingen voor Kabel TV en daar is het aanbod met Kabelkeur duidelijk minder.

ik toonde een splitter met IEC , kijk maar

de connectors zijn op de modellen verschillend

die informatie over het accessoires en consumenten koop mogelijkheden kun je ook opvragen bij je monteur die z'n email achtergelaten heeft voor dat beoordelingsmoment van geleverde diensten.

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wat meer over hoe zo´n splitter is opgebouwd. Je kunt het ook met een weerstandsnetwerkje opbouwen maar dan heb je geen enkele ontkoppeling.

 

 

 

Figure6.600.jpg

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je maar dat kennis tbv Full licence zendamateur voor het leven is.

Ben blij dat ik daar lang geleden tijd aan heb besteed.🤓

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je liever deze splitter hebt, kan ook. Er staat op met transformator en ontkoppeling van 22dB en maar 3,5dB verlies.


Als je nieuwe coaxkabel wilt hebben, neem dan een 3-voudig afgeschermde coax bijv. een Hischmann Koka 9 TS of Koka Eca.


Omdat de frequenties bij  je provider tot 850MHz doorlopen, kun je geen LTE-filter gebruiken. Wel kun je ferriet kernen gebruiken als je niet voldoende afgeschermde coax hebt. Die moet je om de coax plaatsen zowel bij het overnamepunt in de meterkast als vlak bij de tv. Daarmee onderdruk je 2x 10dB hoogfrequente storingen.

 

Hama splitter.jpg

Hirschmann_4G_stoorfilter_-_Hirschmann_HFK_10_695004717_K060302081_big.jpg

www.digitennewinkel.nl-Hirschmann-LTE-Suppressor-HFK-10-(ontstoorfilter-voor-4G-(LTE)-signalen)-Hirschmann-HFK-10-120.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt maar ik heb de splitter met het Keurmerk die al in mijn bezit is op de One Connect Box geplaatst en voor de AOP een actieve 2-weg splitter besteld en wel een Hirschmann ZVA 128.

Dus op dit moment heb ik verder niets meer nodig.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar je probleem is no de oorzaak van bekend, en je hebt voor jou een oplossing.

 

Het toont nog maar weer aan hoe belangrijk kabel aanpassing / impedantie is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou staat dit topic in het forum Satelliet Radio/TV, Algemene vragen.

 

Kan iemand me nog even uitleggen wat dit met Satelliet Radio/TV te maken heeft?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...