Ga naar inhoud


Signalen maar geen beeld ?


Kurt65

Aanbevolen berichten

6 uren geleden, MrDish zei:

Ahum 

DVB_S ?!

 

Ja, transponder 10744H is een DVB-S transponder.

Maar waarom moeten nu al die afbeeldingen weer herhaald worden. Het is toch geen spelletje om het draadje zo lang mogelijk te maken met zoveel mogelijk pagina's? De laatste afbeelding was toch ook goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Terug naar het onderwerp, geen beeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Kurt65 zei:

weet je wa, zal mijn plan wel trekken

 

Heb je de blind scan inmiddels geprobeerd? Met welk resultaat?

Ik zou verwachten dat je dan wel wat zenders vindt, en dat we kunnen kijken op welke satelliet je nu gericht bent.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Doe gewoon eens een blindscan op die satelliet en kijk welke zenders er worden ingelezen.

Dan weet je of je wel naar de juiste satelliet kijkt.

 

Welke lnb is er in je setup geprogrammeerd voor je schotel, een universele?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Canaldigitaal Fastscan?

 

Wanneer je ervan overtuigd bent, dat je ontvanger werkt, blijft de uitrichting van je schotel over.

 

Het instellen van een draaibare schotel installatie is een precies werkje.

Het heeft er dan alles van, dat je schotel niet op de gewenste satelliet is uitgericht.

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mm, lastig probleempje.

Je begon met 11597V, die zit inderdaad op zowel 28e als 19e (ik heb nog niet bij andere sats gekeken), maar alletwee FTA.

Als je die dus scant (en je hebt een Lock, zo te zien), en geen zenders krijgt, is dat wel raar.

 

- Heb je met deze dreambox al wel gewoon beeld gehad (voor je met de motor begon)?

 

- Heb je met het uitrichten van de motor al op de een of andere satelliet beeld gehad?

 

 

Op 4-11-2020 om 12:49, Kurt65 zei:

Volgens de app op mijn smartphone staat de schotel in de richting van 19,2E

 

Dit lijkt mij vrij lastig te controleren, bij een gemotoriseerde offsetschotel die niet op precies het zuiden gericht is: de hoek van de schotel is dan namelijk niet loodrecht op de richting van de 19e. Dus hoe heb je dat dan gecheckt?

 

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, a33 zei:

Mm, lastig probleempje.

Je begon met 11597V, die zit inderdaad op zowel 28e als 19e (ik heb nog niet bij andere sats gekeken), maar alletwee FTA.

Als je die dus scant (en je hebt een Lock, zo te zien), en geen zenders krijgt, is dat wel raar.

 

- Heb je met deze dreambox al wel gewoon beeld gehad (voor je met de motor begon)?

 

- Heb je met het uitrichten van de motor al op de een of andere satelliet beeld gehad?

 

 

 

Dit lijkt mij vrij lastig te controleren, bij een gemotoriseerde offsetschotel die niet op precies het zuiden gericht is: de hoek van de schotel is dan namelijk niet loodrecht op de richting van de 19e. Dus hoe heb je dat dan gecheckt?

 

 

Groet,

A33

 

Zal deze namiddag voor de laatste keer herbeginnen.

Schotel met motor op O° zetten pal op het zuiden.

Dan naar de Sirius uitrichten met de Rotor en dan manueel de Rotor rond de paal verdraaien tot ik een FTA kanaal ontvangen op de 4,8°

 

Groeten,

Kurt

 

ik heb beeld gehad op de Hotbird maar nu zit ik ergens verkeerd kan nt anders

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Kurt65 zei:

ik heb beeld gehad op de Hotbird maar nu zit ik ergens verkeerd kan nt anders

 

Als je hoeken goed staan en je hebt via USALS beeld op één satelliet, zou je eigenlijk voor de hele ClarkeBelt al vrij goed moeten zitten.

Hoop dat het lukt.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...