Ga naar inhoud


vervanging lnb


de vrije fries

Aanbevolen berichten

hoi,

 

vandaag tijdens de winterinspectie van mijn schotel installatie ontdekt dat de witte kap van de lnb  op de bovenkant 

kleine (haar)scheurtjes vertoond.

 

om van de winter problemen te voorkomen wil ik deze lnb vervangen.

 

nu had ik volgende vraag wat is het verschil behalve de prijs tussen deze 2 lnb`s :

 

124x119.jpg

 

Inverto Black Premium Single lnb

 

 

124x72.jpg

 

Inverto Black Ultra Single 40mm LNB

 

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste de vrije fries

 

Tja, het is duidelijk dat de Inverto Black premium net niet helemaal de specificaties haalt van de Inverto Black Ultra maar de Inverto Black Premium wordt al enige tijd niet meer gemaakt. Die is vervangen door de
https://www.inverto.tv/lnb/362/single-universal-40mm-pll-lnb

PLL staat voor Phased Locked Loop
In eenvoudige bewoordingen zijn Fasevergrendellussen of "PLL" LNBF's stabieler dan DRO's, omdat ze een stabielere interne referentiebron gebruiken door gebruik te maken van kristaloscillatoren.
Deze Inverto-lnb heeft een vierkante golfpijp en is vooral stabieler voor transponders met een hele lage SymbolRate.
Omdat jij vaak exotische transponderfrequenties wilt ontvangen, lijkt het me zeker de moeite waard om deze Inverto PLL-lnb eens te proberen.
Voor de prijs hoef je het niet te laten want ze zijn voor ongeveer €13,- in Nederland te koop.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

@sprietje  bedankt voor je bericht , zal dit zeker in overweging nemen.

 

heb vandaag de tegelvoet weer schoon gemaakt van het overwoekerende gras

voor:

24297340-1677104819022584-88999386702170

 

na:

 

123543261-3643881555678224-6406211916352

 

omdat ik het merk dat niet de gehele baan van satellieten  meer goed gevolgd lijkt te  worden een

waterpas meting gedaan met een speciaal voor ronde palen bestemde waterpas.

123595850-3643938865672493-7810188846517

hier uit bleek de paal  waterpas te staan.

 

dus binnenkort even met de bouten op de volgende foto bezig om te zien of hier enige verbetering is te behalen

123653189-3643881682344878-5481981004374

 

tot slot nog even een foto van de LNB met scheurtjes

123647486-3643881432344903-6417656256661

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die waterpas is geschikt voor vierkante en ronde palen. Ze worden meestal gebruikt voor omheiningspalen. Er zitten magneten in zodat ze op stalen pijpen automatisch kleven en je kunt ook de elastische band gebruiken als de paal niet van staal is of te weinig kleefkracht heeft.

 

 

paalwaterpas 3.jpg

paalwaterpas 2.jpg

paalwaterpas1.jpg

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet zeker dat de Vrije Fries alles weet, omdat ik zijn postings al jaren volg.

Ik heb ook een draaibaar systeem en gebruik de Scorpion quad lnbf met een ruisgetal van 0.1 dB.

 

Maarja, ik hoef de Vrije Fries eingelijk niks te zeggen want de Vrije Fries is echt een expert.

 

 

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

Ik denk dat jij niet gelezen hebt dat de vrije fries problemen met zo'n ontvangst heeft met zijn draaibare schotel en dat hij met zo'n waterpas eerst gecontroleerd heeft of zijn mast op een tegelvoet nog wel zuiver verticaal staat.

Jij hebt niet goed gelezen. De Vrije Fries controleert gewoon zijn spullen en constateert dat zijn LNB vervangen moet worden.

 

@de vrije fries Ik kan jou de Black Ultra aanbevelen. Hiermee zeer goede ervaringen mee op gedaan met de Gregorian 55cm

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, D-box zei:

Ik heb ook een draaibaar systeem en gebruik de Scorpion quad lnbf met een ruisgetal van 0.1 dB.

 

Dat is ook niet slim om een lnb met een ruisgetal van 0,1 dB te nemen. Ik zou minimaal voor 0,05 dB gaan zeker als je weet dat alles onder de 0,4 dB nep (fake) is net zoals coaxkabels met een afscherming van 150dB.

 

0,05dB lnb.png

 

 

 

 

 

0,01dB lnb.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Sprietje zei:

Deze Inverto-lnb heeft een vierkante golfpijp en is vooral stabieler voor transponders met een hele lage SymbolRate.

 

De vierkante golfpijp heeft niets te maken met het beter ontvangen van signalen met een hele lage S/R.

Een PLL oscillator wel.

Wil je werkelijk lage S/R´s ontvangen dan kom je niet om een LNC met externe referentie heen.

De ontvanger moet ook geschikt zijn voor ontvangst van lage S/R. Hij moet daarvoor zeer smalbandig zijn. Consumer ontvangers zijn dat in de regel niet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...