Ga naar inhoud


Image dreambox 920


felixvos

Aanbevolen berichten

Op ‎12‎-‎11‎-‎2020 om 11:45, felixvos zei:

r256 er opgezet en mp er op gezet maar ook naar een groen scherm verdwenen uit de plugins. 

Bij mij geen probleem met de MediaPortal plugin, ook getest met OV-r256.
Dat het bij jou niet werkt kan aan meerdere oorzaken liggen.
vorige image, back-up bestanden, HDD, ...
Volg je de stappen zoals beschreven ?
Misschien zit je met een back-up die terug gezet wordt. Haal de HDD er even uit bij het installeren.

Als het nog steeds niet lukt, zal ik later een OV image uploaden waar MediaPortal al geïnstalleerd is.

 

Kan je de laatste crashlog hier even plaatsen, staat in:
/home/root/logs

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites


Draait hier als een trein.

Mediaportal.ook op.de.door jou geplaatste image. 

Nu de buienradar plugin nog😉

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig satmaat, Ik wil je complimenteren met de manier waarop jij zorgt dat deze image compleet wordt en draait op de Dreamboxen, waar Pli, geen image voor wil maken !

En bedankt voor je buienradar aanvulling👍

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OpenPli wil het wel, maar KAN het niet. DMM is Closed Source en geeft deze niet vrij.. OpenPli eist van de fabrikant een OpenPli compatibele BSP die door de leverancier onderhouden wordt zodat alleen de GUI gekoppeld hoeft te worden. Dream vertikt het (gelukkig)..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt alsof men in Nederland alleen openpli gebruikt als image.🤯
Alsof er geen betere images zijn voor de DM ontvangers?
Ik zeg het nog eens als je DM900/920/One/Two hebt is het beter dat je een Dream OS image gebruikt.
Zo ben je zeker dat alles naar behoren werkt.
En voor degene die alleen openpli willen gebruiken moet je een ontvanger kopen die deze image ondersteunt en geen Dreambox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog even een andere vraag wat niet storend is maar me opvalt. Ik heb de t.v. en sound bar aangesloten en werkt via HDMI. De laatste tijd gaat de ontvanger uit en aan en de t.v. en sound bar duurt even en gaat dan ook aan of uit. Eerder ging alles te gelijke tijd uit en aan nu zit hier enige vertraging in. Heeft iemand een idee hoe dit kan? De instellingen zijn ver gelijk gebleven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, FransT zei:

Beste Patje, welke image zou jij dan adviseren voor een DM8000. Ik heb al eens Newnigma2 en OpenPli erop gehad.

Dat zou ik voor Open pli of Newnigma image kiezen de laatste versie is van deze maand.

Andere image makers brengen geen updates meer uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn Dreambox komt uitsluitend DreamOS en geen GP4. Vind dat het absoluut niets extra's biedt (softcam krijg ik zonder GP er ook in. GP vind ik spuuglelijk en 'graaft' zich in het systeem...

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Mimisiku zei:

Op mijn Dreambox komt uitsluitend DreamOS en geen GP4. Vind dat het absoluut niets extra's biedt (softcam krijg ik zonder GP er ook in. GP vind ik spuuglelijk en 'graaft' zich in het systeem...

 

De merlin 4 image vind ik persoonlijk één van de betere images die beschikbaar is voor DM920.

Vooral hun nuke evo skin heeft toch wat meer info dan die standaard dream os skin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jaren met Gemini gewerkt en al is het graphic design van de ODS en default Skin iets wat je niet zou willen, ook daar kan je andere Skins inladen en gebruiken.

Het vervelende is dat de Duits (web locatie) gebaseerde Images zich zogenaamd aan alle rechten en conformiteiten moeten houden, terwijl er een veel prettigere Opensource is.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...