Ga naar inhoud


Coordinaten moeten plots worden aangepast


Korretje

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb een draaibare schotel, en deze stond altijd op 49 graden oost en 55 graden noord.

we hadden vandaag even naar een engelse zender op astra2 gekeken, en toen we terug wilden naar astra 3, hadden we plotseling geen enkele zender meer.

vreemd was het als we terug gingen naar astra 2 dan hadden we even beeld, en dan viel hij weer weg, alsof de schotel te ver draaide.

even wat aan het testen geweest, en heb toen de coordinaten gezet op 56 graden noord...en waarempel...alles weer terug.

schotel zomaar 1 graad verdraaid..

heeft iemand dat ook wel eens gehad ?...schotel zit goed vast dus daar kan het niet aan liggen...motor aan zijn einde ?

 

kor

aangepast door Korretje

Groetjes,

 

Kor

Xtrend ET 9000, schotel 68 cm. Draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Speling op de lagers of vastzitten waardoor de schotel niet meer vrij kan draaien?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn tig jaar ervaring met draaibare schotels is dat je soms bv. van oost naar west op een sat geen beeld krijgt. Als je dan een sat verder naar west draait en daarna weer terug heb je prima ontvangst. En omgekeerd. Ken het van Diseqc-systemen, actuators en gregorians.

Ik hou het op de minimale speling die draaibare systemen hebben.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee...het is allemaal goed gesloten, dus geen ruime lagers, en heb de schotel inmiddels ongeveer 10 jaar, en ik heb nog nooit gehad dat ik een bepaalde sat niet kon vinden...hij vindt ze altijd probleemloos.

maar het zou kunnen dat hij even zwaar heeft gedraaid...staat vaak altijd op astra 3....ik zal hem eens een keer helemaal van oost naar west laten draaien...misschien maakt hem dat weer wat soepeler 😀.

dank voor jullie snelle respons...

 

kor

Groetjes,

 

Kor

Xtrend ET 9000, schotel 68 cm. Draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

En weer was ik alle zenders krijt... coordinaten naar 26 graden oost gezet...en nu heb ik alle zenders terug.

ik wil eigenlijk de rotor niet meer gebruiken.

maar ik wil wel graag beide tuners gebruiken...weet iemand hoe ik dat moet instellen?

tuner a staat nu als rotor:usals

tuner b: staat nu als tweede kabel van een draaibare lnb tuner a

 

hoe kan ik dat instellen zodat mijn rotor niet meer draait...en ik toch beide tuners kan gebruiken.

 

en dan zeggen sommigen...niet de zenders gebruiken die op een andere satelliet zitten...maar ja...vrouwen in huis 😊...dus dat wordt hem niet 😀👍

Groetjes,

 

Kor

Xtrend ET 9000, schotel 68 cm. Draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

de kabels van de rotor los nemen en met een f-f koppelstukje doorverbinden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je koopt gewoon een nieuwe motor, dat lijkt mij dan een beter plan, dan kunnen ze vrouwtjes nog steeds zappen naar elk gewenst kanaal.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt...zo zou het moeten, maar dan moet ik het dak op...en 15 jaar geleden was dat geen probleem, maar naar mate je ouder wordt is het net of het dak steeds hoger wordt 😊.

is het via de instellingen niet op te lossen ?

Groetjes,

 

Kor

Xtrend ET 9000, schotel 68 cm. Draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Diseqc 1.2 veranderen door diseqc 1.0

 

Je moiet dan wel je zenders opnieuw inlezen of een zenderlijst downloaden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe wil je het met instellingen oplossen als de motor defect is.  Tuurlijk kun je instellen dat die niet meer draait maar daar heb je weinig aan. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel...want door de coordinaten te wijzigen krijg ik hem nog steeds goed ...daar waar ik hem eerder op 55 graden noord had staan, staat hij nu inmiddels op 26 graden noord.

ik heb nu weer perfect ontvangst...maar zo gauw hij gaat draaien, krijg ik niet weer terug op astra3...ik moet dan weer de coordinaten wijzigen...lijkt wel of hij tandjes verspringt of zo.

maar hij staat nu weer goed heb weer en ontvangst van 92%...dus nu mag hij eigenlijk niet meer draaien.

 

Groetjes,

 

Kor

Xtrend ET 9000, schotel 68 cm. Draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb je voor rotor @Korretje?

Ik zelf heb de Stab Italia HH100, vroeger met die oude D-box werkte USALS niet -domweg omdat die geen USALS ondersteunde- dus werkte ik met DiSEqC 1,2; toen had ik ook die problemen, ik moest om de zoveeltijd naar het nulpunt draaien; toen ik echter die NanoXX kocht had ik die problemen niet meer omdat die wel op USALS draaide.

 

Staat je instelling misschien op DISEqC 1.2 ipv USALS?

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat de motor door een of andere oorzaak niet goed onthouden heeft waar hij staat, en dus 'in de war is'.

Het eerste wat je dan moet proberen, is een Goto-0 oftewel Goto-Ref(erence) opdracht versturen vanuit je ontvanger.

Daarmee is het dan vaak opgelost; dan gaat hij weer naar de goede posities.

 

Wil je de motorcommando's uitschakelen, is het bij de meeste ontvangers genoeg om de diseqc 1.2 of USALS uit te schakelen in je menu's. Terwijl je op de goede satelliet staat, natuurlijk.

 

Bij alle andere satellieten moet dat dan ook worden uitgeschakeld!

Dus niet bij het uitschakelen eerst naar die satelliet draaien, en dan uitschakelen, want dan sta je weer op een andere satelliet gericht. Dit voorkom je natuurlijk door de sat-kabel van tevoren los te koppelen, van je ontvanger.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die DISEqC 1.2 moest ik m via "GoTo"op 0000 zetten.

Ik zie dat a33 me net voor was.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...