Ga naar inhoud


sfc /scannow ontdekt regelmatig fouten die hij heeft kunnen herstellen


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Hi

Ik draai zo nu en dan een sfc /scannow en die ontdekt regelmatig fouten die hij heeft kunnen herstellen.
 

Ik heb geen idee waar die fouten vandaan kunnen komen.
Heeft iemand ideetjes.
 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Tonskidutch

 

Sorry hoor Tonski maar daar wordt ik allemaal niet veel wijzer van.
Wat bedoel je met "de samsung is een pot nat met die WD"

En meer bepaald : waar komen die SFC /SANNOW meldingen van?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

SFC scant op beschadigde systeembestanden dus niet specifiek op een beschadigde schijf / SSD

 

Ik gebruik het nooit, waarom jij wel?

 

BTW: Wat is een Citoën?

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Psychosammie zei:

SFC scant op beschadigde systeembestanden dus niet specifiek op een beschadigde schijf / SSD

 

Ik gebruik het nooit, waarom jij wel?

 

BTW: Wat is een Citoën?

 

 

Ik gebruik SFC zo nu en dan om zeker te zijn dat alle system files ok zijn. Blijkbaar gebeurt er nu en dan iets fouts waarvan ik niet weet wat de oorzaak is. Dat was meteen ook de reden van mijn vraag of iemand anders dat ook heeft.citroen-c5-2016.jpg.83d5a319b627134c660616d6611b732d.jpg

En die Citoën was een typfoutje oeps het is een Citroën. Intussen aangepast in mijn profiel. Dank voor het melden.

aangepast door Pluizebol
Toevoegen foto

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt op mij over als een vrij onbruikbaar tooltje. Ik heb net sfc /verifyonly gedraaid. Komt met een paar onbegrijpelijke warnings.

 

Typisch Microsoft. Windows staat vol met dat soort tooltjes maar nooit een heldere uitleg wanneer wel/niet te gebruiken.

Ik ga het niet laten corrigeren, ik heb er geen last van.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Psychosammie zei:

Komt op mij over als een vrij onbruikbaar tooltje. Ik heb net sfc /verifyonly gedraaid. Komt met een paar onbegrijpelijke warnings.

 

Typisch Microsoft. Windows staat vol met dat soort tooltjes maar nooit een heldere uitleg wanneer wel/niet te gebruiken.

Ik ga het niet laten corrigeren, ik heb er geen last van.

 

 

Je hebt het niet voor MS he, dat is intussen wel duidelijk.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Pluizebol zei:

Je hebt het niet voor MS he, dat is intussen wel duidelijk.

 

Hij heeft wel gelijk, ik zie het ook geen nut om de system file checker te draaien als er niks aan de hand is. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Psychosammie@codx

OK mij goed, iedereen doet wat hij wil hoor.
Indien jullie op een dag tegen problemen aanlopen kunnen jullie nog steeds beroep doen of SFC.
Ik vroeg mij enkel af of iemand weet wat er op mijn PC (slechts eentje van de 3) gebeurt die mij die SFC-fout af en toe oplevert.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal je zeggen, ik heb in het verleden meerdere malen SFC gedraaid meestal omdat windows update dan ineens niet meer werkte en dat 1 van de stappen was. Je kreeg dan een melding, we hebben inconsistenties in de systeem bestanden gedetecteerd en we gaan het oplossen, denk je dat het daarna werkte, nee dus.   

 

Overigens kan niemand jou een zinnig antwoord geven als je de logs niet mee post. We zijn niet helderziend. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan iedereen die mij probeert te helpen.
Ik heb het volgende herhaaldelijk opgemerkt en dat is iedere keer de reden waarom ik een SFC /scannow draai waarna het het probleem opgelost is.

 

Het probleem begint met het feit dat:

. files wissen traag wordt,

. de recycle bin leegmaken ook lang duurt.

 

Na het draaien van SFC /scannow (die fouten ontdekt en herstelt) is dit probleem telkens opgelost en verloopt alles weer pijlsnel.

In mijn geval is SFC /scannow wel degelijk een handig tooltje.

aangepast door Pluizebol

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...