Ga naar inhoud


sfc /scannow ontdekt regelmatig fouten die hij heeft kunnen herstellen


Pluizebol

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Pluizebol zei:

Aan iedereen die mij probeert te helpen.
Ik heb het volgende herhaaldelijk opgemerkt en dat is iedere keer de reden waarom ik een SFC /scannow draai waarna het het probleem opgelost is.

 

Het probleem begint met het feit dat:

. files wissen traag wordt,

. de recycle bin leegmaken ook lang duurt.

 

Na het draaien van SFC /scannow (die fouten ontdekt en herstelt) is dit probleem telkens opgelost en verloopt alles weer pijlsnel.

In mijn geval is SFC /scannow wel degelijk een handig tooltje.

Het kan zijn dat je SSD elke keer foute blokken krijgt en dat wordt door de scan opgelost deze foute blokken te excluden, omdat een SSD stukken sneller is komen de fouten ook vaker voor dan op een HDD. Ook een SSD kan kapot.

 

En let maar niet op de reakties die je nu krijgt het is overal ergernis en ellende in de reakties op de forums, zal door de Corona vermoeiheid komen waardoor iedereen op het puntje van de tong zit, heb er zelf ook last van.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ben je zeker ?

ik kan die gegevens niet eens interpreteren die daar staan vermeld dat zul je een hardware techNeut moeten vragen.

 

maar om even terug te komen op jou vraag

20 uren geleden, Pluizebol zei:

Wat bedoel je met "de samsung is een pot nat met die WD"

 

Dat tooltje waar Tripleboy het over heeft kan met meerdere merken overweg dus met een western Digital en met een Samsung.

 

En om heel eerlijk te zijn ik heb er nog nooit naar gekeken, net zoals anderen dat al gemeld hebben, daar Microsoft dat eigenlijk allemaal onderhuids prima geregeld heeft.

20 jaar geleden was ik ook elke week aan het defragmenteren en zo..... :whistle:

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Penthe zei:

Het kan zijn dat je SSD elke keer foute blokken krijgt en dat wordt door de scan opgelost deze foute blokken te excluden,

 

Kijk dat bedoel ik nou. Weet je zeker dat sfc naar defecte blokken kijkt?

Quote

De System File Checker (SFC.exe) is een hulpprogramma in Windows om beschadigde systeembestanden te herstellen.

 

Misschien geeft dit meer duidelijkheid: https://www.pcwebplus.nl/sfc-scannow-hoe-werkt-de-system-file-checker/

 

 

  • Bedankt 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Tonskidutch zei:

ben je zeker ?

ik kan die gegevens niet eens interpreteren die daar staan vermeld dat zul je een hardware techNeut moeten vragen.

Als hij zegt dat het goed is, zou ik er maar op vertrouwen. Er zit wel een database achter, met o.a. fabrikantgegevens.

Maar misschien belangrijker nog voor de leek is de test na een paar maanden te herhalen. Je kan een eventuele verslechtering daarmee monitoren, en eventueel bijtijds je maatregelen nemen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, boudeman zei:

Als hij zegt dat het goed is, zou ik er maar op vertrouwen. Er zit wel een database achter, met o.a. fabrikantgegevens.

Maar misschien belangrijker nog voor de leek is de test na een paar maanden te herhalen. Je kan een eventuele verslechtering daarmee monitoren, en eventueel bijtijds je maatregelen nemen.

 Dank je voor de info Boudeman

1 uur terug, Psychosammie zei:

 

Kijk dat bedoel ik nou. Weet je zeker dat sfc naar defecte blokken kijkt?

 

Misschien geeft dit meer duidelijkheid: https://www.pcwebplus.nl/sfc-scannow-hoe-werkt-de-system-file-checker/

 

 

Dankjewel Psychosmmie voor de info en voor de volgende link die SFC-scan en DISM mooi uitlegt.
 https://www.pcwebplus.nl/sfc-scannow-hoe-werkt-de-system-file-checker/

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar nu weet ik nog steeds niet wie of wat er voor zorgt dat er system-files nu en dan beschadigd geraken.
En dat was net mijn oorspronkelijke vraag 😇😇

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik mag aannemen dat bij het uitschakelen je de menu optie Windows afsluiten gebruikt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds ik Unix moest gebruiken op een Cad station moest ik me inlezen over dat Unix voor Compac.

Een groot deel van de data werd als kopie voor noodsituaties op de hdd geschreven opdat bij een crash Unix er een herstel na reparatie uit kon terugzetten.

 

Dat systeem van herstellen gebruikt windows ook en weet dat die fouten ontstaan tijdens het kopiëren van en naar status active <> non active memory.

 

Windows heeft ook een snelstart optie die natuurlijk met correcte gegevens voorzien moet worden uit de vorige sessie.

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Pluizebol zei:

Maar nu weet ik nog steeds niet wie of wat er voor zorgt dat er system-files nu en dan beschadigd geraken.

 

Ik gok Windows Update en installaties van software die bestaande DLL's overschrijven.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ceesv zei:

Ik mag aannemen dat bij het uitschakelen je de menu optie Windows afsluiten gebruikt?

Absoluut - altijd.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

Windows heeft ook een snelstart optie die natuurlijk met correcte gegevens voorzien moet worden uit de vorige sessie.

 

Yep, die heb ik ook al uitgezet (heb er geen vertrouwen in).
Nu sta ik 's morgens op, start mij PCs en ga eerst koffie met croissantje drinken en eten.

Beetje ver gezocht misschien, maar zou het kunnen dat TsDoctor er iets mee te maken heeft ?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de PC weer eens traag reageert kun Je eens in schijfbeheer eens kijken hoeveel vrije ruimte Je windows partitie heeft ( Ik zie dat Je met TSdoctor werkt en deze kan soms grote tempbestanden genereren) Doe dan eens een handmatge fstrim en controleer dan of het wissen van bestanden dan rapper gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bielgeets

Aan plaatsgebrek kan het volgens mij niet liggen - zie de bezetting van mijn 3 disks hieronder.

fstrim ken ik niet, waar haal ik het en hoe start ik het op ?

Oeps mijn 3 disk fotootje vergeten toe te voegen.

AOMEI Backup disk E.png

Data disk D.png

Windows system disk.png

 

Die local disk C is de system disk met enkel Windows 10 en de geïnstalleerde programmas.

aangepast door Pluizebol

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...