Ga naar inhoud


Welke nieuwe LNB, hands on advies gevraagd


jeandubois

Aanbevolen berichten

Ik heb me een nieuwe satellietontvanger VUPLUSduose met twee fbc-tuners aangeschaft en  zou nu graag een unicable lnb kopen die daar goed mee werkt. Vroeger had ik een DUR-Line UK 102, die deed het goed maar is nu defect en niet meer te krijgen, de DUR-line UK 104 is blijkbaar niet standaard ondersteund, wel de UK 124 maar die heeft geen extra kabel uitgang zoals de 102 (ik vind dat handig omdat ik zo ook een coax naar de zolder kan bijleggen. Zijn er andere merken die jullie zouden aanbevelen?

 

dank bij voorbaat

jean

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uren geleden, jeandubois zei:

Ik heb me een nieuwe satellietontvanger VUPLUSduose met twee fbc-tuners aangeschaft en  zou nu graag een unicable lnb kopen die daar goed mee werkt. Vroeger had ik een DUR-Line UK 102, die deed het goed maar is nu defect en niet meer te krijgen, de DUR-line UK 104 is blijkbaar niet standaard ondersteund,

 

dank bij voorbaat

jean

 

Wat bedoel je met "niet standaard ondersteund" ? Zou die niet meer werken (op termijn) of niet meer te koop zijn?

Waar heb je die info vandaan?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste merk is wat mij betreft Jultec; ontwikkelaar van de JESS ("Unicable-2") norm.

 

Gebuikt meen ik aCSS of a²CSS techniek, in plaats van de dCSS techniek, met de welbekend soms optredende ontvangstproblemen (zie de analyse van @raceroad in https://forum.digitalfernsehen.de/threads/besonderheit-dcss-einkabelsignal-auch-richtigstellung.413102/  ).

En flink energiezuinig.

 

Maar aan het beste merk hangt natuurlijk wel een prijskaartje...

 

Groet,

A33

aangepast door a33
  • Like 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jultec maakt geen lnb's en om 4 ontvangers op 1 lnb aan te sluiten met een Jultec eenkabelstysteem multiswitch lijkt me zwaar overbodig.

Je kunt ook voor een ander merk kiezen bijv. de Opticum Robust of Chess die beide 2 Legacy aansluitingen hebben.

 

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sprietje zei:

Jultec maakt geen lnb's ....

 

Ach ja, dat zie ik nu ook ( http://www.jultec.de/products.html  ).

Dat is jammer zeg!

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Sprietje zei:

 

Wat bedoel je met "niet standaard ondersteund" ? Zou die niet meer werken (op termijn) of niet meer te koop zijn?

Waar heb je die info vandaan?

Zoals mebo870 opmerkt: met "niet standaard ondersteund" bedoel ik dat die lnb niet voorkomt in de lnb instellingen van de ontvanger. En inderdaad er zijn heel veel andere merken en types, vandaar dat ik graag wat gebruikerservaringen met unicable-lnb types en merken had vooraleer ik bestel en weer op het dak kruip. Ik bekijk alvast de suggesties van Sprietje.

 

dank aan allen voor jullie adviezen

jean

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...