Ga naar inhoud


Capitool bestormd


wanderer

Aanbevolen berichten


42 minuten geleden, wanderer zei:

 

ik vind die term "BLM fascisten" wel erg grof.....kan dat niet een beetje minder...

 

Niet alleen grof, maar ook nog eens verschrikkelijk krom.

Trump fanaten plaatsen BLM graag onder het kopje 'Antifa'.

En waar staat Antifa ook al weer voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, pinolief zei:

Leuk je vreemde opmerking astro.

Toen de BLM fascisten plunderden en mensen vermoorden hoorden we je niet.

Selectieve (linkse) verontwaardiging?

Even een rechtzetting, de BLM betogingen werden van begin af uit elkaar geschoten met traangas, wat gebeurde er bij het Capitool? Niets, de politie deden zelfs zelf de hekkens open. Trouwens in verband met BLM, is me helemaal ontgaan wanneer daarover een topic was, kan je dat even voor mij opzoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even iets erbij halen;

 

Hoeveel mensen zijn gearresteerd en hoeveel gaan er volgen?

https://www.nu.nl/verkiezingen-vs/6101593/meer-dan-70-bestormers-van-capitool-aangeklaagd-honderden-zullen-volgen.html

 

Hoeveel bij andere protesten?

https://www.google.com/amp/s/amp.cnn.com/cnn/2021/01/11/us/dc-police-previous-protests-capitol/index.html

 

En dat onder het bewind van de huidige regering / president.

 

Dus hoe kijkt de wetshandhaving er tegenaan denk je?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een vertaling van een bericht in de Guardian n.a.v. een vandaag gehouden persconferentie.

Het maakt in mijn ogen redelijk duidelijk hoe de wetgeving er tegenaan kijkt.

 

Quote

De federale aanklager Michael Sherwin zei recentelijk op een persconferentie over de pro-Trump relschoppers

die vorige week het Capitool binnenvielen: "We kijken naar belangrijke misdrijven die verband houden met

opruiing en samenzwering", beschuldigingen met gevangenisstraffen tot 20 jaar".

 

Steven D'Antuono van het kantoor van de FBI in Washington vergezelde Sherwin, de waarnemend advocaat

voor het District of Columbia, op de eerste persconferentie van de federale overheid over de veiligheidsverstoringen

die de inbreuk op het Capitool mogelijk maakten zoals die op 6 januari plaats vonden.

 

De kamers van het Congres zaten vol met wetgevers die debatteerden over de certificering van Joe Biden's

overwinning op Donald Trump in de verkiezingen van november.

 

"Als je daar in het Capitool was, kloppen er agenten bij je aan. Dit is je kans om naar voren te komen", zei Antuono.

 

Hij omschreef de 160 tot 170 strafzaken die momenteel lopen tegen relschoppers als "het topje van de ijsberg".

 

 

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, astro iris zei:

Allemaal goed en wel, de meesten onder ons willen die zelfverklaarde gek weg. Maar waar ik voor vrees of dit geen olie op het vuur is? is hetgeen hij misschien wil?

Als he zover zou komen heb je niets anders dan een burgeroorlog en ja dat zou die gek ook nog voorstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...