Ga naar inhoud


Capitool bestormd


wanderer

Aanbevolen berichten


8 uren geleden, Penthe zei:

Dat land is toch door en door gejat van de orginele bewoners

 

Het is wel gejat door Europeanen, Spanjaarden, Portugezen, Nederlanders....

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we verder moeten kijken: dit is een gevolg van een jarenlange situatie.

Een zwaar verdeeld land. Nergens in de wereld is de ongelijkheid zo groot als daar.

Ik hoop dat er geluisterd wordt naar de betogers, zij gebruiken de verkeerde middelen, en adoreren de verkeerde persoon, maar de meerderheid van de betogers gelooft niet
meer in een democratische oplossing voor hun problemen.

ER zijn nog nooit zoveel miljonairs geweest en op hetzelfde ogenblik zoveel mensen die afhankelijk zijn van voedselhulp.

Dit moet vroeg of laat tot protesten leiden.  Trump is eerder een katalysator volgens mij. Als er niets gedaan wordt aan de ongelijkheid zal de onvrede (en de onrust) niet
weggaan, maar onderhuids blijven sluimeren. Kijk in dit verband eens wat prof Richard Wolff te vertellen heeft (prof economie en adviseur van Bernie Sanders)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, jan72 zei:

Een zwaar verdeeld land. Nergens in de wereld is de ongelijkheid zo groot als daar.

Nee, de verdeeldheid zie je overal opkomen. Ongelijkheid is iets dat ook in veel landen gebeurt.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 jaar in de USA gewoond en gewerkt. Er is daar nauwelijks unbiased nieuws. Het land en mentaliteit is puur nationalistisch. Ieder nieuws wordt verteld uit hun visie... Het is niet eens een voor of tegen; al het 'tegen' wordt gecensureerd of belachelijk gemaakt.

 

Dientengevolge leren Amerikanen nauwelijks iets van de buitenwereld, nauwelijks cultuuruitwisseling, nauwelijks ervaring.... Dat maakt ze zo gevaarlijk. Ze zijn ervan overtuigd dat ZIJ de wijsheid in pacht hebben.

 

Feitelijk kun je vergelijken met nationalistisch Duitsland (maar dan nog met partijstelsel). En dat is slechts één partij verwijderd van een dictatuur!!

 

Als je dat als 'bloody foreigner' in Houston ventileert, moet je hard gaan lopen! Gelukkig zijn ze daar zo vet, dat kon ik makkelijk winnen...

  • Like 3

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Onderwerp opgeschoond.

 

Laten we met respect voor elkaars standpunten de discussie voeren.

 

 

Wat Amerika betreft, je moet er geweest zijn, om te begrijpen wat daar gebeurt.

Het is een jonge democratie, 4 juli 1776, het is geen Europa!

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Mimisiku zei:

7 jaar in de USA gewoond en gewerkt. Er is daar nauwelijks unbiased nieuws. Het land en mentaliteit is puur nationalistisch. Ieder nieuws wordt verteld uit hun visie... Het is niet eens een voor of tegen; al het 'tegen' wordt gecensureerd of belachelijk gemaakt.

 

Dientengevolge leren Amerikanen nauwelijks iets van de buitenwereld, nauwelijks cultuuruitwisseling, nauwelijks ervaring.... Dat maakt ze zo gevaarlijk. Ze zijn ervan overtuigd dat ZIJ de wijsheid in pacht hebben.

 

Feitelijk kun je vergelijken met nationalistisch Duitsland (maar dan nog met partijstelsel). En dat is slechts één partij verwijderd van een dictatuur!!

 

Als je dat als 'bloody foreigner' in Houston ventileert, moet je hard gaan lopen! Gelukkig zijn ze daar zo vet, dat kon ik makkelijk winnen...

 

Ik heb er nooit gewoond, en uit ervaring kan ik dus niet spreken.

Maar je geeft wel haarfijn weer hoe ik al tientallen jaren over het land denk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mimisiku zei:

7 jaar in de USA gewoond en gewerkt. Er is daar nauwelijks unbiased nieuws. Het land en mentaliteit is puur nationalistisch. Ieder nieuws wordt verteld uit hun visie... Het is niet eens een voor of tegen; al het 'tegen' wordt gecensureerd of belachelijk gemaakt.

 

Dientengevolge leren Amerikanen nauwelijks iets van de buitenwereld, nauwelijks cultuuruitwisseling, nauwelijks ervaring.... Dat maakt ze zo gevaarlijk. Ze zijn ervan overtuigd dat ZIJ de wijsheid in pacht hebben.

 

Dit herken ik ook wel van mijn bezoek daar. Herinner me nog een bijzonder voorval in de analoge TV tijd. Ik ging in een televisie zaak vragen naar de kleurinstelling die je met NTSC had: De hue, oftewel tint regelaar. Die instelling bestaat niet in Europa omdat wij daar met het PAL immers geen last van hadden.

 

Nu had ik ergens vaag gelezen dat er in Amerika een oplossing voor was ontwikkeld dus ik ga op onderzoek uit in een TV zaak. De verkoper liet mij netjes zien hoe via de afstandsbediening de hue ingesteld kon worden. Bleek gewoon op alle toestellen aanwezig te zijn. Toen vroeg hij mij vanwaar die interesse? Dus ik leg uit dat wij die instelling niet hebben. Hij vraagt door en ik leg uit omdat het PAL systeem dat corrigeert en we het dus niet nodig hebben. Ineens kantelde het sentiment bij hem (wij zouden toch iets hebben dat beter is!!!) waarop hij zegt: Maar wij willen helemaal niet zo'n communistisch systeem waarbij een ander bepaalt wat goed is voor jou!!

aangepast door OFDM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het weergeven van je ervaringen met Amerikanen uit de U.S.A heeft niet echt een op een te maken met de huidige situatie. Het bestormen van het Capitool.

Ik ken Amerikanen uit de afcent waarmee ik in mijn jeugd heb honkbal gespeeld en later met zeker 50 college in een internationaal bureau van hoogopgeleide individuen uit Amerika.

Dat heeft niks met de afgelopen 4 a 8 jaar polarisatie onder burgers en partijen te maken die er gaande is in U.S.A. maar met de hobby om complottheorieën onder hen te verspreiden om mogelijk grote groepen te mobiliseren met als doel je eigen winstbejag per wet en decreet vorm te geven door "de meerderheid" die jou volmacht geven.

Dat heeft ook niets met van Rossum's oude denkbeelden te maken die maar weer eens terecht onderuit werden gehaald in Op1 gisteravond door de jongere generatie "amerika-kenners"

 

En vergis je niet, ook het aanvallen van onze Nederlandse veiligheidsdiensten en politie is ingegeven door leiders van extreem links of extreem rechts zoniet zelfs partij onafhankelijk.

 

 

aangepast door Tonskidutch
woordje

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Onderwerp opgeschoond.

 

Laten we met respect voor elkaars standpunten de discussie voeren.

 

Ik heb geen bezwaar tegen dit opschonen maar vind het wel een beetje merkwaardig.

 

In een gerelateerd draadje dat gisteren door een andere moderator werd opgestart blijkt alles te moeten kunnen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Meld je bezwaren op de daarvoor geëigende wijze aan die moderator.

  • Like 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...