Ga naar inhoud


Amiko DiSEqC motor DM 3800 man/usuals bediening


Skoopy

Aanbevolen berichten

Als de rotor bij mij bijvoorbeeld blijft hangen op 75.0°E en niet meer terug wil draaien naar een andere positie.
Dan zap ik even naar een zender waarop mijn schotel is afgesteld, bij mij een zender op 4.8°E.
Hierna ga ik naar het menu Rotorinstellingen en zet daar de rotor met de knop Ga naar 0 positie weer in startpositie.
Omdat ik op een zender op 4.8°E heb afgestemd, kan ik dus ook zien wanneer de signaalbalk aanslaat, en dat de rotor terug in zijn 0 positie is gedraaid.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Allen, bedankt voor de tips.

De rotor draait nu moeiteloos van 60E tot 60W.   

Geen idee wat het probleem was eerder deze week:

- De rotor was nieuw, misschien moest die wat gebruikt worden om soepel te terug te draaien vanuit de uiterste posities.

- Of het een en ander is gisteren ontdooid, met de eerste zon in dagen.
Geen idee, volgende stap is de afstelling verfijnen voor een betere ontvangst.

Nog een vraagje: Ik zou graag een ietsje groter schotel nemen.  Is het gewicht van de schotel doorslaggevend?  Of is het de grootte > de hoeveelheid windkracht die de dooddoener is?

is het zinvol om de stalen schotel te vervangen door een aluminium, of door een glasvezel schotel van Laminas?
Een aluminium schotel, van bijvoorbeeld inverto Premium weegt 6,6 kg en is quasi 120 cm.   Of een laminas OFC-1200, maar de versterkingsfactor is lager dan bij de Inverto.
Iemand tips en/of ervaring met grote lichte schotels op een rotor?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel zo laag mogelijk aan de rotor ellenboog vergt ook minder vermogen .

 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...