Ga naar inhoud


Amiko DiSEqC motor DM 3800 man/usuals bediening


Skoopy

Aanbevolen berichten

Ik ben vandaag aan het testen gegaan met een nieuwe Amiko DiSEqC motor DM 3800.  ( pas geïnstalleerd)

Zodra ik verder ga dan 45 Oost, blijkt de motor niet meer terug te draaien.
Nu kan je denken omdat die de kracht niet heeft.  Maar als ik de knoppen op de schotel bedien, dan blijkt die geen probleem te hebben om terug te draaien.   Ik heb er speciaal op gelet om de schotel niet aan te raken, en enkel op de knoppen te duwen.

Ik heb vanuit die positie geprobeerd om zowel naar een horizontale of verticale positie te gaan.  (ik veronderstel dat de ontvanger schakelt naar de spanning vd zender waar men naar toe zapt.)
 

Het ding hangt vol sneeuw en ijs, maar als het manueel lukt waarom dan niet automatisch?

 

Naar het west heb ik niet verder getest dan 45W.  In deze weersomstandigheden ben ik niet van plan om nog enkele malen de ladder op te gaan...🏂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je usals ingesteld

Op je ontvanger

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is een vb

usals.jpg

usals1.jpg

usals2.jpg

usals3.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk heb ik usals ingesteld.

Ik heb idd nog niet specifiek vanuit een horizontale positie te vertrekken naar een horizontale.
Tja en in het westen heb ik het ook nog niet getest.
Wachten op beter weer om verder te testen.  En dan zal de schotel net iets minder wegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op welk sat heb je hem uitgericht als 1é

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Skoopy zei:

maar als het manueel lukt waarom dan niet automatisch?

 

Ik heb zoiets ook gehad met een stab HH100: die draaide regelmatig niet op een gewoon GotoNn of GotoX commando, maar wel op commando's uit het motorinstellingen menu (GoLeft en GoRight).

Met een tijdelijke andere (kortere, betere) kabel deed hij het wel probleemloos; en ook met een andere receiver (en de oude kabel).

 

Ik concludeerde dat het lag aan de manier waarop in de ontvanger commando's worden aangestuurd, in combinatie met lengte/kwaliteit van de kabel.

Omdat ik uiteindelijk die andere ontvanger bleef gebruiken, heb ik geen nader onderzoek meer gedaan naar diepere oorzaken.

 

groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Skoopy  op het voorbeeld dat Smetje laat zien staat Drempel stroomverbruik in mA op 050

Ik weet niet welke ontvanger je hebt en of dat ook bij jou zo staat maar die rotor neemt veel meer op dan 50 mA , kun je daar iets anders instellen ?

Welk merk en grootte heeft die schotel ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, trust zei:

@Skoopy  op het voorbeeld dat Smetje laat zien staat Drempel stroomverbruik in mA op 050

Ik weet niet welke ontvanger je hebt en of dat ook bij jou zo staat maar die rotor neemt veel meer op dan 50 mA , kun je daar iets anders instellen ?

Welk merk en grootte heeft die schotel ?

Drempel stroom verbruik geeft aan wanneer de ontvanger denkt dat de motor gestopt is met draaien.

In dit geval zal dus bij minder dan 50 milliampere.

Dit heeft geen enkele invloed op de maximale stroom die de ontvanger kan leveren aan de motor.

Deze is meestal beperkt door de gebruikte voeding en aansturing.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo wordt ik steeds wijzer 👌

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die 50mA is volgens de specs de stand-by stroom:webleaflet_Amiko_DM3800_v20190301 2
Ik had er ook geen benul benul van: interessant!
Het verklaart niet waarom het fenomeen zich voordoet als ik verder ga dan 45 oost. 

De ontvanger is een Mutant HD51 4K.   
Met een ander rotor in combinatie met een Triax 110 had ik dit probleem niet.

Het exacte type schotel is onbekend: zie eerder draadje: Type schotel? Correcte LNB houder gezocht - Schotelpark - Sat4all - Alles over Satelliet TV, Ziggo en Telenet!
Gezien de schotel wel draait met manuele bedienin,gconcludeer ik dat het gewicht van de schotel geen obstakel is;   (Ik heb de schotel met de manuele bediening verder naar het oosten gedraaid, en het is me ook gelukt om deze opnieuw naar het westen te draaien.)


In elk geval bedankt voor de tip, het laat me toe om verder de testen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat voor zenderlijst zit in jouw ontvanger

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet of ik deze vraag goed begrijp: Ik doe gewoon een search op een satelliet naar FTA zenders.

Ik zie het verband niet met een zenderlijst.
By the way op OpenPli 7.3 vind ik geen menu waar ik de stroom kan instellen.  Welke image heb jij in gebruik?   Of is dit gelinkt aan een specifieke plug-in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Douwnload even een draaibare zenderlijst 

laat jouw instellingen eens zien 

plaats een foto

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Skoopy zei:

By the way op OpenPli 7.3

Als de rotor blijft hangen of niet meer naar een andere satelliet positie wil draaien,

helpt het meestal om de rotor via het menu "Rotorinstellingen" weer naar 0 positie te brengen.
(groene knop=Ga naar 0 positie)

Spoiler

screenshot.jpg.b918212bd670f64cc33a8762182c5fe9.jpg

 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...