Ga naar inhoud


Aankoop decoder


SofieW

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Onze TV heeft het begeven en is recentelijk vervangen door een toestel van LG.

Deze heeft plek voor de CI+ module met smartcard van TV-Vlaanderen maar blijkt niet compatibel te zijn.

Enkel de toestellen van Samsung, Sony en Philips blijken te werken. Een miskoop dus, maar daar valt nu nog weinig aan te doen :(

 

De enige optie lijkt me nu de aankoop van een aparte decoder.

TV-Vlaanderen zelf verkoopt de M7 MZ-102, maar de reviews zijn op zijn zachtst gezegd verdeeld, met de meest voorkomende opmerking dat het zappen ongelooflijk traag is. Klopt dat? Kunnen jullie dit toestel aanbevelen?

Zo niet, is er dan een decoder, geschikt voor TV-Vlaanderen, die betere performance heeft?

 

Als ik een nieuwe decoder (met geïntegreerde smartcard) activeer, komt dan de bestaande smartcard te vervallen of mag ik die blijven gebruiken? Momenteel nemen we deze telkens mee op vakantie in de caravan.

 

Merci alvast!

Gr,

Sofie

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het wil niet zeggen dat hij niet compatibel is dat het niet werkt.

De extra 's zoals de tvv zenderlijst ( fastscan) ga je waarschijnlijk niet kunnen inlezen, maar het gaat een totale zenderlijst zijn waar je dan de zenders zelf moet rangschikken en in een favorieten lijst moet zetten.

Als je iemand kent met een CI module zou ik het eerst testen.

 

Je smartcard zou ik dan als tweede kaart laten registreren, is goedkoper al heb je dan wel maar de belangrijkste Vlaamse zenders.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

De MZ-102 is een ongelofelijke brol. De term 'zappen' kun je niet eens gebruiken zo traag is die bak. Gebouwd uit oudbollige technische onderdelen en in een modern jasje. Feit dat dit bakje én decoder én IPTV bakje is, vergt het uiterste van de bak. Veel te krap bemeten.. Heb er hier 1 staan die meteen de kast in is verdwenen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, jeevanhoof zei:

Het wil niet zeggen dat hij niet compatibel is dat het niet werkt.

De extra 's zoals de tvv zenderlijst ( fastscan) ga je waarschijnlijk niet kunnen inlezen, maar het gaat een totale zenderlijst zijn waar je dan de zenders zelf moet rangschikken en in een favorieten lijst moet zetten.

Als je iemand kent met een CI module zou ik het eerst testen.

 

Je smartcard zou ik dan als tweede kaart laten registreren, is goedkoper al heb je dan wel maar de belangrijkste Vlaamse zenders.

 

Mvg

 

 

Bedankt. We hebben al een CI Module en de technieker van de winkel is langs gekomen en is er (coronaproof) bijna 3 uur mee bezig geweest en het lukte hem ook niet om beeld te krijgen.

TV is een LG 55 Oled C9 en is volgens TV vlaanderen niet compatibel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mimisiku zei:

De MZ-102 is een ongelofelijke brol. De term 'zappen' kun je niet eens gebruiken zo traag is die bak. Gebouwd uit oudbollige technische onderdelen en in een modern jasje. Feit dat dit bakje én decoder én IPTV bakje is, vergt het uiterste van de bak. Veel te krap bemeten.. Heb er hier 1 staan die meteen de kast in is verdwenen...

 

:( Waarom verkopen ze dat ding dan..

Zijn er betere alternatieven te koop? Welke gebruik je zelf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, SofieW zei:

 

:( Waarom verkopen ze dat ding dan..

Zijn er betere alternatieven te koop? Welke gebruik je zelf?

Eigenlijk is alles beter TENZIJ je ook graag de IPTV zenders die TVV aanbied in hun pakket wenst te zien... Dat werkt namelijk alleen met de gecertificeerde ontvangers..

Zoals Tonski al aangaf is de applicatie van TVVlaanderen een optie..

 

Ik heb goden zij dank nog een losse TVV kaart die in mijn Linux bak prima draait. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, jan72 zei:

Met je abo heb je ook gratis recht op de app van TVV.  Installeer die op de smartphone of tablet, en cast naar je smart TV

Zappen gaat dan via de smartphone of tablet, en is ook wel traag, maar het werkt wel.

 

 

Er is zelfs een WebOS app voor LG tv's en die werkt ... maar 700p en een bitrate van 4000kbps is toch echt ondermaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, SofieW zei:

is aanzienlijk minder

tja allemaal TVVlaanderen issues dus die niet eens een behoorlijke standaard CI+ kunnen maken en al helemaal geen satelliet receiver. Zelfs een app met HD lukt niet. ⚗️ te lastig voor hen.

ik was al lang weg bij die M7 club en zou eerder eens kijken naar de Joyne CI+ en een Vu+ ZERO4K

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

tja allemaal TVVlaanderen issues dus die niet eens een behoorlijke standaard CI+ kunnen maken en al helemaal geen satelliet receiver. Zelfs een app met HD lukt niet. ⚗️ te lastig voor hen.

ik was al lang weg bij die M7 club en zou eerder eens kijken naar de Joyne CI+ en een Vu+ ZERO4K

 

Bedankt!

En volledig akkoord met je conclusie omtrent TV-Vlaanderen maar er zijn helaas geen alternatieven :(

 

Je suggesties:

Joyne CI+ module: Zal ongetwijfeld werken, maar ik zie overstappen naar Joyne niet echt zitten. Heb hun zenderlijst even gecontroleerd en toch een aantal vlaamse zenders die niet in HD zijn.

VU+ ZERO4K: Ziet er eigenlijk prima uit. Dus tv-vlaanderen smartcard in de tv-vlaanderen ci+ module en die dan in de VU+. (Dat moet werken?)

Nadeel lijkt me wel dat het toestel blijkbaar overal uitverkocht/niet leverbaar is. Heb nu toch  5 a 6 shops gecontroleerd. Is het misschien end of life?

En ook OPENPLI of OPENATV?

aangepast door SofieW
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bekijkt welke opties er zijn in jouw omstandigheden is misschien een echte IPTV provider of een Kabel provider (Proximus, Telenet, Scarlet) een veel betere dan je schoteltje.

In vergelijking met de vier CDS abonnementen die ik had in pre 2010 jaren heb ik nu de schotel voor mijn FTA zenders en een internet-TV bundel dat eigenlijk alles behelst wat ik zelf ook ECHT kijk en dat weersonafhankelijk. (echt bedoel ik m.b.t. die zenders die je ook dagelijks hebt opstaan)

 

CanalDigitaal en TvVlaanderen hebben voor mij lang geleden afgedaan met hun slechte leveringen en wisselende zenderpakketten waar niemand uit wijs komt.

 

 

p.s.

dat FTA satelliet ontvangst gaat ook op je TV tuner zonder nieuwe decoder

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...