Ga naar inhoud


Aankoop decoder


SofieW

Aanbevolen berichten

Eerst en vooral is die TV wel compatibel met TVV

Die lijst in je eerste bericht is er een van lang geleden hoor.

Maar dit werkt niet zeg je, maar wat werkt niet?

Geen beeld zeg je.

Maar zijn de zenders ingeladen?

Staat je schotel nog correct?

Welke ci module heb je? Is dat die witte?

M7  CI-module versie 3.5

 

En die TV is niet met Android

https://www.lg.com/nl/televisies/lg-OLED55C9PLA

 

Is de coax kabel goed aangesloten?

 

 

 

aangepast door Wimo01
Bijvoeging tekst

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

5 uren geleden, Wimo01 zei:

Eerst en vooral is die TV wel compatibel met TVV

Die lijst in je eerste bericht is er een van lang geleden hoor.

Maar dit werkt niet zeg je, maar wat werkt niet?

Geen beeld zeg je.

Maar zijn de zenders ingeladen?

Staat je schotel nog correct?

Welke ci module heb je? Is dat die witte?

M7  CI-module versie 3.5

 

En die TV is niet met Android

https://www.lg.com/nl/televisies/lg-OLED55C9PLA

 

Is de coax kabel goed aangesloten?

 

 

 

Ik vond het ook al een vaag verhaal, een LG op android.

Als je een schotel met bijvoorbeeld een duo lnb hebt, kies je nederlands en land belgie, dan laat je bij de satellietzenders de tv vlaanderen lijst in.

De app is een ander verhaal maar die zou je daarna ook moeten kunnen installeren, als je tenminste in belgie zit.

Als je niet nederlandse taal en belgie hebt gekozen lukt het nooit, moet je de tv in fabrieksinstellingen moeten zetten en opnieuw beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf o.a. de VU+Zero4K in gebruik met de TV-Vlaanderen kaart. Werkt uitermate stabiel. Ook de M7-CAM701 werkt prima... Het bakje is retesnel, klein én wordt niet warm...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt nog een smartcard.

Deze werkt zonder ci module in een enigma box ala Vu of dreambox of andere.

Al je problemen zijn dan opgelost.

Enkel de internet only zenders heb je niet, laar die kan je altijd via de app zien.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-2-2021 om 17:03, SofieW zei:

Als ik een nieuwe decoder (met geïntegreerde smartcard) activeer, komt dan de bestaande smartcard te vervallen of mag ik die blijven gebruiken? Momenteel nemen we deze telkens mee op vakantie in de caravan

 

@jeevanhoof,

als het een losse smartcard is heb je helemaal gelijk, en dan is een Vu+ ZERO4K een prachtig toestelletje of de UNO4Kse om kijken en opnemen tegelijkertijd te fasciliteren.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-2-2021 om 11:57, Wimo01 zei:

Eerst en vooral is die TV wel compatibel met TVV

Die lijst in je eerste bericht is er een van lang geleden hoor.

Maar dit werkt niet zeg je, maar wat werkt niet?

Geen beeld zeg je.

Maar zijn de zenders ingeladen?

Staat je schotel nog correct?

Welke ci module heb je? Is dat die witte?

M7  CI-module versie 3.5

 

En die TV is niet met Android

https://www.lg.com/nl/televisies/lg-OLED55C9PLA

 

Is de coax kabel goed aangesloten?

 

 

 

 

Geen beeld idd.

Zenders ingeladen: Ja

Schotel correct + coax ok: Ja want heb nog een oud 32" toestel waar ik wel beeld op heb (Smartcard / CI+)

CI Module: Ja, dat is em

TV niet met Android: Dat weet ik. Tis WebOS (heb ik ook nooit beweerd :) )

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-2-2021 om 10:27, Tonskidutch zei:

 

@jeevanhoof,

als het een losse smartcard is heb je helemaal gelijk, en dan is een Vu+ ZERO4K een prachtig toestelletje of de UNO4Kse om kijken en opnemen tegelijkertijd te fasciliteren.

 

Opnemen is niet zo essentieel, dus ben ik nu op zoek naar een Zero4K. Helaas overal uitverkocht. De Uno is nogal prijzig voor een beperkte meerwaarde.

 

Op 12-2-2021 om 19:03, Mimisiku zei:

Ik heb zelf o.a. de VU+Zero4K in gebruik met de TV-Vlaanderen kaart. Werkt uitermate stabiel. Ook de M7-CAM701 werkt prima... Het bakje is retesnel, klein én wordt niet warm...

 

De M7-CAM701 zou ik overwegen mocht ik zeker zijn dat hij overweg kan met LG/WebOs toestellen. De huidige CI+ (nog met kaart) is dat niet dus het blijft een gok of de nieuwe versie wel werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen beeld zeg je, maar je tv geeft toch beeld hoop ik.

Je moet bij instellingen toch aanduiden hoe je wil kijken.

Ik zou bij instellingen eens kijken of je module wel zichtbaar is.

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Wimo01 zei:

Geen beeld zeg je, maar je tv geeft toch beeld hoop ik.

Je moet bij instellingen toch aanduiden hoe je wil kijken.

Ik zou bij instellingen eens kijken of je module wel zichtbaar is.

 

Tv is ok. Module wordt ook gevonden, zenders worden gevonden maar blijven op zwart. Is ook door de lokale TV-Vlaanderen verdeler aan huis uitgebreid getest. Helaas tot zijn grote frustratie zonder succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag eens een nieuwe activatie van je kaart aan.

https://www.tv-vlaanderen.be/smartcard-heractivatie/

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar heb je nu niets beeld op geen enkele zender?

Kijk je instellingen maar eens na in je TV

Je instellingen staat toch op Satelliet DVB-S2/S  en niet op DVB-T2/T

Men weet maar nooit, als alles op zwart staat.

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De witte CI wordt pas geinitialiseerd als er op een CDS/TVV kanaal wordt afgestemd! Je probleem ligt bij de ontvangst in je nieuwe LG TV. Meest waarschijnlijk de incorrecte DiseqC instelling. Astra 1 gebruikt poort 1 en Astra 3 poort 2 (bij gebruik van een duoLNB).. Pas als dit goed staat zal een FastScan goed functioneren. De witte CI+ en de M7-CAM701 gedragen zich als een gewone CI...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-2-2021 om 11:16, SofieW zei:

Joyne CI+ module: Zal ongetwijfeld werken, maar ik zie overstappen naar Joyne niet echt zitten. Heb hun zenderlijst even gecontroleerd en toch een aantal vlaamse zenders die niet in HD zijn.

VU+ ZERO4K: Ziet er eigenlijk prima uit. Dus tv-vlaanderen smartcard in de tv-vlaanderen ci+ module en die dan in de VU+. (Dat moet werken?)

Nadeel lijkt me wel dat het toestel blijkbaar overal uitverkocht/niet leverbaar is. Heb nu toch  5 a 6 shops gecontroleerd. Is het misschien end of life?

En ook OPENPLI of OPENATV?


Alleen VTM 2 wordt bij Joyne niet in HD doorgegeven en bij Canal Digitaal wel. Daarentegen worden Ketnet, Ment en Play 6 wel in HD doorgegeven en bij CD niet.
Maar het is een bedroevend aantal zenders (16) wat ze in het pakket hebben zitten. Zelfs in het pluspakket kunnen (of mogen?) ze blijkbaar geen extra zenders stoppen zoals Disney XD, National Geographic Channel, BBC First, Nickelodeon, MTV, Xite en Travel XP?

 

M.i. haal je veel voordeel uit een smartcard, ev. i.c.m. de internet-zenders via een app.
Je kan o.a. de UHD-zenders zien, welke met de door M7 geleverde ontvanger niet kan. (Insight UHD vanaf Basic Light, Love Nature 4k vanaf Basic).

In de VU+ hoef je geen CI(+)-module te gebruiken, de kaart kan direct in de kaartlezer mits je een softcam geïnstalleerd hebt en juist geconfigureerd.


Er is meer te koop dan alleen een VU+ Zero 4k. Daarentegen zie ik genoeg webshops die ze verkopen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...