Ga naar inhoud


Duo LNB's combineren met enkele LNB's


Saucer

Aanbevolen berichten

Is het ook mogelijk om een duo quad lnb te combineren met enkele quad lnb's door middel van diseqc switches? Bijv. een duo (quad) lnb voor 19,2 en 23,8 en twee enkele (quad) lnb's voor bijv. 13 en 28,5?

Indien ja, hoe wordt dan de diseqc ingesteld op de ontvangers?

Ik heb gezocht maar kan er niets over vinden.

 

 

 

aangepast door Saucer
typefout.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ja, dat kan, je sluit je duo lnb uitgangen op je switch aan, en selecteert de juiste diseqc instelling.

 

Is op dit forum vaker aan de orde gekomen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan en daar is ook voldoende informatie over op dit forum maar belangrijk is, hoeveel aansluitingen wil je hebben?

Bij 2 aansluitingen kan het heel eenvoudig, bij 4 aansluitingen kan het ook als je ontvanger met diseqc-1.1 overweg kan.

Een tv met ingebouwde satellietontvanger kan meestal alleen maar diseqc.1.0 aan, een losse satellietontvanger kan bijna altijd 1.1. aan

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reactie.

 

Ik heb meerdere satelliet ontvangers.

Een sab titan 4, een sab titan 1 en een Philips DSR 8121. Deze ontvangers hebben alle diseqc 1.1

Het mooiste zou zijn als ik 4 aansluitingen zou hebben. Maar ik heb nog 4 Spauns sar 412 liggen. 

Wat ik begrijp is dat ik dat 4 uncommitted switches moet hebben. Ik was aan het kijken hoe ik het aantal kabels terug kon brengen, vandaar dat ik dit had bedacht.

Is dus wel aanmerkelijk duurder, er van uitgaande dat ik ook nog een duo lnb met 4 aansluitingen moet hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Saucer zei:

Wat ik begrijp is dat ik dat 4 uncommitted switches moet hebben.

 

Dan heb je nog niet alle gelinkte topics gelezen?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

 

 

 

 

Hallo Sprietje.

 

Volgens de beschrijving die ik gedownload heb, wel. Zie hierboven.

 

Wat betreft mijn vraag: ik heb het dus nog nog niet helemaal begrepen. 

Nog maar weer eens goed bestuderen,dus

 

 

 

Schermopname (66).png

aangepast door Saucer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje bedankt.

 

Verkeerde voorlichting dus. Niet best.

 

Dan is er maar één oplossing. Gewoon losse lnb's gebruiken.

Ik was bezig alles te lezen over het onderwerp, maar ik begrijp het nog niet helemaal. Het is toch ingewikkelder dan ik dacht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Sprietje zei:

Dat betekent dus dat je de twee losse lnb's niet kunt koppelen met de duo-lnb bij deze ontvanger.

 

Huh?

Nog iemand die de door @ceesv gelinkte topics (en de linken daarin) maar weer eens moet lezen?

De standaard oplossingen om het met diseqc 1.0 op te lossen zijn toch al jaren bekend?

Bijv. met een 4/1 switch en wat aanpassingen; of met een option switch en daarachter twee position switches (al of niet ingebouwd in een monoblock)?

Of met de daarvoor speciaal duur op de markt gebrachte Televes switch, die niets anders doet dan bovenstaande?

 

Groet,

A33

 

aangepast door a33
Edit: 1 woord toegevoegd.

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk ken ik de mogelijkheden om een duo-lnb te koppelen met losse lnb's zonder gebruik te maken van diseqc-1.1 maar het gaat hier wel om 4 aansluitingen.
Bovendien gaat het hier om een Triax 88 waarbij je gebruik kunt maken van gewone lnb's met een kop van 60mm dus waarom zou je het ingewikkeld maken als het ook eenvoudig kan.
Verder heb ik begrepen dat @Saucer de lnb's nog aan moet schaffen en niet toevallig al heeft liggen.

Het is wel aan te bevelen de arm van de Triax 88 te schoren als je gebruik wilt maken van 4 lnb's met 4 aansluitingen want dat wordt een heel gewicht met die 16 coaxkabels.

Prima lnb's die je hiervoor kunt gebruiken zijn de Inverto Black Premium Quad, die zie ik in Nederland al staan voor €19,99 met gratis bezorging bij 4 stuks. Met nog een Triax multifeedhouder er bij van €9,99, en 4 stuks Maximum 4/1 DiSEqC Switches van €9,99, ben je voor €130,- klaar excl. coaxkabel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...