Ga naar inhoud


Duo LNB's combineren met enkele LNB's


Saucer

Aanbevolen berichten

Sprietje, bedankt weer voor alle informatie.

Dit leek me, na alles doorgenomen te hebben, achteraf ook de makkelijkste oplossing. Natuurlijk ga ik de arm schoren. Ik was van plan om een paar binnenkabels voor een fiets te halen en daarmee de arm te schoren. Dit zijn vrij dunne roestvrije stalen kabels. Op het uiteinde daarvan wil ik een oogje solderen. Ik heb, als het goed is, nog wat nylon boutjes liggen en als ik die in de gaten van de schotel doe, is het geheel roestvrij en is de kans op beschadiging vrijwel uitgesloten.

Volgen mij heeft dit nauwelijks invloed op de ontvangst.

Diseqc switches heb ik nog 4 nieuwe liggen evenals een Triax multifeedhouder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, Sprietje zei:

Natuurlijk ken ik de mogelijkheden om een duo-lnb te koppelen met losse lnb's zonder gebruik te maken van diseqc-1.1

Niet dus.

Je schreef immers:

 

13 uren geleden, Sprietje zei:

Deze ontvanger kan dus niet met een uncommitted switch overweg. Dat betekent dus dat je de twee losse lnb's niet kunt koppelen met de duo-lnb bij deze ontvanger.

 

en daar klopt dus helemaal niks van.

 

Sorrie zeggen dat je iets fout had is moeilijk, hè? ;)

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook gewoon rvs staalkabel kopen. 2mm is sterk genoeg met een werklast van 46kg en een breeklast van 230 Kilo. Ga niet solderen, nergens voor nodig. Gebruik het messing binnenwerk van een kroonsteentje. Kroonsteentjes heb je in verschillende maten, voor dunne draad en dikke draad. Gebruik er eentje voor dunne draad. Een gaatje boren van 2,5mm in de arm en in de rand van de schotel, steek het kabeltje er doorheen en zet het vast met het binnenwerk van een kroonsteentje. Omdat er 2 schroefjes in zitten, kun je de draad extra goed vastklemmen. Ik heb het zelf ook zo gedaan.

 

kroonsteentje.jpg

rvs staalkabel.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

maar voor 4 aansluitingen bijna niet te doen.

uh

bijna, bestaat niet

of wel of niet.

 

ik heb de onderstaande SUR 420 F op de Force Dmaster 1120 gehad met 2 losse single LNB's en een monoblock

uncomitted.jpg

aangepast door Tonskidutch
420 ipv 429

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou jij dan even het schema kunnen tonen hoe je met een quad-monoblock en 2 losse quad-lnb's vier aansluitingen kunt realiseren zonder gebruik te maken van diseqc-1,1? Dan moet je ook nog 4 splitters gaan gebruiken naast de vier 4/1 diseqc-switches.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als toneburst van 22kHz niet het minimum is dat een oude receiver moet kunnen leveren dan weet ik het ook niet meer!

Daar ik er wel van uitging dat de specs van Saucer recente en correcte specs zijn. En de Diseqc versie van een switch ook backward compatible is.

Heb jij de echte specificaties van die Philips DSR-8121 dan ergens liggen?

 

  • Like 1

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...