Ga naar inhoud


Compleet raadsel VU+ Uno 4k SE geeft geen beeld op de HDMI ingang van mijn nieuwe AVR


hcfreak
Ga naar oplossing Opgelost door hcfreak,

Aanbevolen berichten


Ik zie dat mijn vorige bericht niet is doorgekomen. Hierbij een update:

 

de vorige kabel (een oude maar dikke jongen uit het 2k tijdperk) had ik voor de test uit mijn blu ray speler -Denon verbinding gehaald.

Dus vandaar dat ik op zoek was naar een nieuwe andere kabel.

 

Maar gisteren getest met een Audioquest Forest (budget line) (speciale ? aanbieding dealer € 27) op de verpakking 18 Gbps voor de verbinding Feintech naar de JVC

.--> geen goed resultaat beelduitval  (met nog steeds de nieuwe kabel van 10 meter van HDF van de HDF naar de Feintech)

 

Vandaag binnengekomen een HDMI (0,5 meter) 48 Gbps kabel (incl verzendkosten €25) getest: in 10 minuten 4 keer beelduitval.(merk Delock) 

Wat nu? 

 

Toen de Forest gebruikt voor de VU+ naar de Denon EN de nieuwe 48 Gbps kabel laten zitten (Feintech--> JVC) . Getest: in 10 minuten geen beelduitval!!!

 

welkom in de wondere wereld van de kabels (eerst deed de oude 1080 kabel voor Feintech-->JVC het stabiel 10 minuten lang! met een 597 Mhz signaal.

Dezelfde kabel zat tussen de VU+ en de Denon! Nu zit daar voorlopig dus de Forest; klaarblijkelijk moest ik beide kabels upgraden! (na veel tests) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja,  je hebt nu eenmaal een keten van verbindingen en zoals een spreekwoord zegt, de ketting is zo sterk als de zwakste schakel.

 

Als hulpmiddel vermeld ik nog maar eens dat als er beelduitval ná de HDF optreedt, dit niet zichtbaar zal zijn op de TV.

Dus als het nog eens gebeurt: kijk of je die beelduitval ook op de TV ziet, zo ja, dan moet je de oorzaak bij de bron zoeken.

 

Omdat je zulke dikke kabels gebruikt moet je ook rekening houden met problemen m.b.t.  de HDMI connector van de VU+.

Het zijn de solderingen van de HDMI connector die door het verbuigen van de connector loskomen van de print en dan soms gedeeltelijk geen contact maken. Dat is een bekend probleem, ik heb er inmiddels ook last van.

 

Dan lijkt het soms aan de kabel te liggen. Immers als je de kabel verwisselt, werkt het soms spontaan weer.

 

aangepast door Old Satterhand
typo
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

helder verhaal. Ik heb altijd alleen beelduitval op mijn projectiescherm (de monitor niet). Dus ik hoef niet de oorzaak bij de bron te zoeken en deed dat ook niet.

Daarmee ben ik dus (voorlopig) ook niet bang dat het probleem bij de HDMI ingang (print verbinding) zitten. temeer daar ik die beugels gebruik en ook voorzichtig ben als ik HDMI kabels in de apparaten stop. 

Ik ga nu nog zo'n Delock kabel bestellen en breng de te lange Forest kabel terug. (de delock kabels zijn ook niet zo massief)

ben wel super tevreden dat ik nu alle problemen opgelost heb, geen handshare problemen meer en ook met 597 Mhz een stabiel beeld!

(hoe vaak ik heb niet zitten te hannesen als ik door handshake problemen geen beeld had- de boel weer uitzetten, andere volgorde aanzetten etc- is niet meer te tellen) Ik ben een HDFury fan geworden, bedankt voor alle en de langdurige support!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...