Ga naar inhoud


Compleet raadsel VU+ Uno 4k SE geeft geen beeld op de HDMI ingang van mijn nieuwe AVR


hcfreak
Ga naar oplossing Opgelost door hcfreak,

Aanbevolen berichten

Heb je bij de installatie van de VU 4K wel de bijgeleverd HDMI kabel gebruikt, of heb je de oude kabel hergebruikt?

 

Het lijkt er nl op dat er een probleem zit tussen de VU en de VTR.

Wist je dat je de HDF ook prima kunt gebruiken om die verbinding te analyseren?

 

Daarvoor verwijder je eerst de HDF en sluit je alleen de projector rechtstreeks aan op de AVR.

Sluit vervolgens je de VU met een extra HDMI kabel aan op de ingang (0) en de bestaande kabel naar de AVR op de uitgang (0)

Je kiest dan voor Copy Bot(tom) Sink bij Custom select. De HDF presenteert dan de Edid van de AVR ingang aan de VU.

Je kunt dan testen welke resoluties en frequenties wel goed aan komen op de AVR, door te spelen met de kleurruimte en -diepte.

 

Hier enige mogelijkheden die je kunt testen:

4K50 420 10b 375 MHz
4K50 422 12b 600 MHz

 

Een ander dingetje wat je toch weer eens moet proberen is het uploaden van de JVC Edid in Custom Edid #8.

De edid file kun je eenvoudig met de HDF inlezen (Load from File) en uploaden (upload Edit)

Let er op dat je voor het uploaden eerst de juiste custom Edid positie 8 kiest!

Gebruik voor de zekerheid de Edid in de bijlage. Die moet je eerst even uitpakken, ik kan geen .bin file posten.

Na het uploaden kun je altijd weer terug naar je favoriete Edid door een andere custom edid te kiezen.

 

JVC_Edid.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, Old Satterhand zei:

Heb je bij de installatie van de VU 4K wel de bijgeleverd HDMI kabel gebruikt, of heb je de oude kabel hergebruikt?

 

Het lijkt er nl op dat er een probleem zit tussen de VU en de VTR.

Wist je dat je de HDF ook prima kunt gebruiken om die verbinding te analyseren?

 

Daarvoor verwijder je eerst de HDF en sluit je alleen de projector rechtstreeks aan op de AVR.

Sluit vervolgens je de VU met een extra HDMI kabel aan op de ingang (0) en de bestaande kabel naar de AVR op de uitgang (0)

Je kiest dan voor Copy Bot(tom) Sink bij Custom select. De HDF presenteert dan de Edid van de AVR ingang aan de VU.

Je kunt dan testen welke resoluties en frequenties wel goed aan komen op de AVR, door te spelen met de kleurruimte en -diepte.

 

Hier enige mogelijkheden die je kunt testen:

4K50 420 10b 375 MHz
4K50 422 12b 600 MHz

 

Een ander dingetje wat je toch weer eens moet proberen is het uploaden van de JVC Edid in Custom Edid #8.

De edid file kun je eenvoudig met de HDF inlezen (Load from File) en uploaden (upload Edit)

Let er op dat je voor het uploaden eerst de juiste custom Edid positie 8 kiest!

Gebruik voor de zekerheid de Edid in de bijlage. Die moet je eerst even uitpakken, ik kan geen .bin file posten.

Na het uploaden kun je altijd weer terug naar je favoriete Edid door een andere custom edid te kiezen.

 

JVC_Edid.zip 344 B · 0 downloads

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, hcfreak zei:

... Kan ik in de GUI het uitgepakte bestand vanaf het bureaublad importeren?

 

De GUI onthoudt de laatste map die het hebt gebruikt.

Het is daarom een goede gewoonte om alle Edids en configurations in dezelfde map te houden.

Dus het uitgepakte bestand in die map slepen.

 

13 uren geleden, hcfreak zei:

... ik heb niet de bijgeleverde kabel van de VU+  in gebruik. Ik heb er een serieuze HDMI kabel aan hangen...

 

Ook serieuze kabels kunnen problemen opleveren.

Of ik moet eigenlijk zeggen juist korte High speed kabels kunnen problemen opleveren.

Dat heeft te maken met reflecties die ontstaan door gebrekkige impedanties van de HDMI poorten.

Gek genoeg kun je dat eenvoudig oplossen met goedkope kabels.

De signalen op de kabels komen bij een 600 MHz clock frequentie boven de 6 GHz uit.

Een kabel met voldoende demping voorkomt dat die reflecties het signaal kunnen verstoren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de kabel test procedure is me helaas niet gelukt en wou ik voor dit moment even als het kan voor later bewaren.

Ik heb me op het tweede voorstel gestort; het importeren en installeren van jouw BIN bestand.

 

Ik ben begonnen met de HDF een factory reset te geven.

Ik heb de monitor na de kabel test weer op de originele wijze met de HDF verbonden (AVR---->HDF IN 0  en HDF OUT 1 1080--> monitor)

De HDF OUT  naar de JVC en deze ook aangezet (direct op JVC IN zonder de Feintech ertussen)

 

 

Alleen met de EDID functie op de HDF krijg ik beeld op de monitor als ik deze op 4k/60  etc zet.(geen plaatje via de JVC) en zie ik source info van de VU+ (RXO)

De source info van de JVC verschijnt ook niet op het GUI scherm

Geen beeld monitor en geen GUI scherm info over de source (VU+) als ik de HDF EDID op  CUSTOM zet (uiteraard ook geen JVC plaatje op het doek)

 

(Als ik de VU+ herstart wel source info van de AVR.) 

 

Het lijkt me dat ik iets stoms over het hoofd heb gezien. Dit heeft en zou weer  moeten werken.

Vanuit deze situatie (zie screenshot) met de HDF op Custom kan ik het importeren  van het Bin bestand (staat nu als BIN file op een USB stick klaar) wel vergeten toch?

als ik de HDF EDID op 4k/50 zet (en dan beeld op de monitor heb) is logisch het GUI scherm (het bereiken van Custom) niet functioneel

 

goede raad is welkom want ik ben even uitgedacht.

 

Voor de volledigheid: heb op de HDF : HDCP op follow up staan en scaling op Auto

 

screnshot 2203.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, hcfreak zei:

...de kabel test procedure is me helaas niet gelukt en wou ik voor dit moment even als het kan voor later bewaren...

Prima, voor het moment is het voldoende te weten dat er iets niet in de haak is en je hebt al uitgevonden hoe je dat op kunt lossen.

Kun je  me ook aangeven wat er niet lukte?

 

2 uren geleden, hcfreak zei:

...Ik heb me op het tweede voorstel gestort; het importeren en installeren van jouw BIN bestand.

Ik ben begonnen met de HDF een factory reset te geven....

Met een factory reset wis je ook de uploaded Edid, dus ik hoop dat je dat niet in deze volgorde hebt gedaan.

Is de upload gelukt?

 

2 uren geleden, hcfreak zei:

Ik heb de monitor na de kabel test weer op de originele wijze met de HDF verbonden (AVR---->HDF IN 0  en HDF OUT 1 1080--> monitor)

De HDF OUT  naar de JVC en deze ook aangezet (direct op JVC IN zonder de Feintech ertussen)

Alleen met de EDID functie op de HDF krijg ik beeld op de monitor als ik deze op 4k/60  etc zet.(geen plaatje via de JVC) en zie ik source info van de VU+ (RXO)

De source info van de JVC verschijnt ook niet op het GUI scherm

Als je geen info van het aangesloten display ziet is die niet aan, of is die toch niet aangesloten. Probeer een andere kabel.

 

2 uren geleden, hcfreak zei:

Geen beeld monitor en geen GUI scherm info over de source (VU+) als ik de HDF EDID op  CUSTOM zet (uiteraard ook geen JVC plaatje op het doek)

Dat hangt dus af van de gekozen Edid, je kunt ipv de schakelaar op 4K te zetten ook kiezen voor [fixed edid] bij 'custom select'.

Dat is precies hetzelfde als de schakelaar op 4K zetten. Het voordeel is dat je niet steeds naar de HDF hoeft te gaan.

Check regelmatig of alle schakelaars op de HDF nog op de gekozen stand staan, een foutje is zo gemaakt.

Bij mij zijn om die reden alle schakelaars met stukje ducttape vastgezet.

 

2 uren geleden, hcfreak zei:

(Als ik de VU+ herstart wel source info van de AVR.)

Dat komt omdat je, op de VU, de Edid controle op overslaan hebt staan. Niet verstandig.

Je kunt ook de kleurdiepte op 8 bits en de kleurruimte op 4.2.0. zetten.

Dan moet je ook beeld hebben en hoef je de VU niet steeds opnieuw te starten.

 

2 uren geleden, hcfreak zei:

....Vanuit deze situatie (zie screenshot) met de HDF op Custom kan ik het importeren  van het Bin bestand (staat nu als BIN file op een USB stick klaar) wel vergeten toch?....

Ja, als de Edid schakelaar niet in de middenstand staat is dat niet mogelijk. De Edid manager is uitgegrijsd.

 

 

2 uren geleden, hcfreak zei:

Voor de volledigheid: heb op de HDF : HDCP op follow up staan en scaling op Auto

Om problemen met de HDCP beveiliging uit te sluiten kun je de schakelaar beter op 1.4 zetten.

Dit betekent niet dat de HDF geen 2.2 accepteert, maar dat die 2.2 omzet naar de oude 1.4 

 

Ik zou je het volgende adviseren:

 

Kies een veilige edid (300 MHz max) Dus die standaard fixed edid is prima.

Vergeet even de VU.

 

Los het probleem op met de projector.

Test alle bronnen behalve de VU.

 

Als dat allemaal werkt concentreer je dan op de instellingen in de VU, als die nog problemen geeft.

Verander niets meer in de settings van de HDF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eigenlijk min of meer weer from scratch begonnen. Heb ook andere kabels voor de VU en JVC uitgeprobeerd. Daar leek het niet aan te leggen.

Ik heb me met de prints die ik van jouw adviezen had gemaakt en met mijn experimenten weer een paar uurtjes vermaakt en dit heeft het opgeleverd: 

 

Met de volgende instellingen heb ik beeld van al mijn sources incl. de VU+ op mijn monitor  maar nog niet (dit keer! 🥵) van de JVC!

 

HDF OUT 0 naar de JVC (zonder Feintech)

HDF OUT1 naar de monitor

HDF IN 1 het signaal van HDMI OUT 2 (met een armetierig HDMI kabeltje!)(ga nog een keer experimenteren met een betere kabel hiervoor)

HDF: HDCP op 1.2

HDF: EDID op Custom Use !!

HDF: scaler: Auto

Denon --> Video instellingen--> 4k/8k signaal: verhoogd

VU+ instellingen: WEL EDID controle toepassen ! (dus: sla edit controle over staat op rood!) (en eerst met 8 bit en 420, later want het maakte niet uit qua beeld krijgen op de monitor beide AUTO)

 

toen ben ik verder gegaan en heb jouw Bin file erop gezet (eerst upload file en toen gesaved) Jouw uitleg was goed, de vorige keer was ik te gehaast. Maar dat schoot ook niet op; geen beeld JVC. Toen nog even een experiment met een andere kabel en waarschijnlijk omdat ik nog een herstart of iets gedaan heb (som moet je ook even wachten, de source/output info verschijnt ook niet meteen op de GUI)(ik was ff weg om een pen te gaan halen bij terugkomst beeld van de JVC !!!!!!)(ik kan het niet precies terughalen)

 

DUS INEENS: alles aan de praat met Custom Select 8#👌🥂

 

Toen ook nog even met de originele kabel (HDF--> direct JVC) getest. En na een poosje (soms ff de HDF uit en aan?) ziet de HDF de JCV/komt de JVC op de GUI ("connected but on stand-by")

Heb de JVC niet weer aangezet (slecht voor de lamp weer kort aan en uit) want als dit op de GUI staat geeft hij ook een plaatje.

 

Heel positief dat mijn output nu ook 12 bits en 600 Mhz aangeeft (zoals je ook aangegeven had!). En ik een nog beter plaatje zie!

alleen is het nog niet stabiel de JVC valt met tussenpozen tussen 8 en 20 seconden stil (geen beeld)

Graag jouw commentaar en super bedankt voor alle tijd voor deze amateur! 

 

Ga morgen proberen wat hij doet als ik de JVC weer aansluit op de AVR output (en HDF alleen qua kabels te maken heeft met HDMI OUT 2 van de Denon en 1 keer out voor de monitor).En of de Feintech voor de JVC nog wil meedoen (anders laat ik die vallen als ik alles daarmee stabiel kan houden. Dan ben ik alleen de Darbee voor 1080x1290 content kwijt, d.w.z kan ik die niet meer inzetten). Maar jouw commentaar heb ik toch wel nodig temeer daar het beeld nog niet stabiel is en ik nog veel moet leren. Voor de zekerheid een screenshot van deze MIJLPAAL. 

 

screenshot custom 8.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, hcfreak zei:

....VU+ instellingen: WEL EDID controle toepassen ! (dus: sla edit controle over staat op rood!) (en eerst met 8 bit en 420, later want het maakte niet uit qua beeld krijgen op de monitor beide AUTO)....

Het is me niet helemaal duidelijk wat je nu hebt ingesteld op de VU, maar aan het plaatje zie ik dat alles op auto staat.

Ik zou het zo even laten.

 

1 uur geleden, hcfreak zei:

.......toen ben ik verder gegaan en heb jouw Bin file erop gezet (eerst upload file en toen gesaved)

DUS INEENS: alles aan de praat met Custom Select 8#👌🥂

Ik herken op de foto de EDID van je JVC, dat is de enige goede Edid om een goed resultaat te krijgen.

 

1 uur geleden, hcfreak zei:

Heel positief dat mijn output nu ook 12 bits en 600 Mhz aangeeft (zoals je ook aangegeven had!). En ik een nog beter plaatje zie!

alleen is het nog niet stabiel de JVC valt met tussenpozen tussen 8 en 20 seconden stil (geen beeld)

Dat komt omdat het signaal dat naar de projector gaat echt te hoog is met die 600 MHz.

Dat moet de HDF terugbrengen naar een veilige waarde, bv 450 MHz of 375 MHz.

Dat doe je met 'Custom Scaling'  Ik zal daar in de volgende post uitleg over geven.

 

2 uren geleden, hcfreak zei:

Ga morgen proberen wat hij doet als ik de JVC weer aansluit op de AVR output (en HDF alleen qua kabels te maken heeft met HDMI OUT 2 van de Denon en 1 keer out voor de monitor).En of de Feintech voor de JVC nog wil meedoen (anders laat ik die vallen als ik alles daarmee stabiel kan houden. Dan ben ik alleen de Darbee voor 1080x1290 content kwijt, d.w.z kan ik die niet meer inzetten). 

Maar jouw commentaar heb ik toch wel nodig temeer daar het beeld nog niet stabiel is en ik nog veel moet leren.

Nou hier is mijn commentaar: NIET DOEN.

Als je wilt dat alle apparaten goed gaan functioneren dan is het essentieel dat de HDF tussen de AVR en de displays blijft aangesloten.

Je wilt die dure investering toch niet alleen inzetten als downscaler voor je monitor?

 

Je hebt met de HDF Integral2 een prachtig instrument in handen om alles naar je hand te zetten. Maak daar dan gebruik van!

Zodra je de custom scaling correct hebt ingesteld kun je verder gaan met het aansluiten van de Darbee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop dat de kabel naar de projector teveel verlies heeft.

Dat komt door de hoge frequenties die de projector volgens de Edid wel aan kan, maar de kabel blijkbaar niet.

 

Nou wordt het leuk. We gaan de Autoscaling verlaten en gaan over op Custom scaling.

Eerst moet je de Scale schakelaar op de HDF in de middenstand zetten: Custom Scaling (GUI)

Dan kies je op de GUI de [Scaler] tab.

 

Verander eerst de settings in het middelste vak [Custom Scaling] om een signaal van 375 MHz 10 bit naar de projector te sturen en een 150 8 bit signaal naar de monitor zoals op onderstaand knipsel.

 

1986718928_375150MHz.jpg.adf82a4e21fb8c96835ab8bc96ad1c73.jpg

 

Als het werkt kun je de Feintech er tussen plaatsen. Het zou nu niet meer mogen uitmaken.
De Edid van de Feintech doet er in deze setup niet toe. Die is door de custom scaling uitgeschakeld.

De Feintech hoeft alleen het signaal door te sturen naar de projector en de Darbee te voorzien van een passend signaal.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit inderdaad allemaal mooi nieuws (idd ik was eerst van plan om de HDF alleen te gebruiken voor downscaling, maar nou snap ik er al een boel meer van en volg ik blind jouw advies).

De volgende stap is inderdaad spannend. Daar ga ik morgen eens rustig voor zitten. Ik probeer het ook allemaal te begrijpen, want anders ben je een aap die een kunstje geleerd heeft v.w.b. het gebruik van het apparaat; is het moeilijk om alles te onthouden en moet ik een volgende keer weer het Forum op. Heb de manual ook al een paar keer gelezen. Maar het staat er allemaal zo compact in dat het toch pittige kost is, ook voor iemand die wel een beetje van Audio/Video afweet. 

Ik stond wellicht op het verkeerde been, want eerder liet je vallen dat ik er een 600 Mhz uit moest zien te krijgen (of wist je toen niet dat mijn kabel deze hoge frequentie niet kon trekken. Ik meen of liever schat in dat het geen afbreuk doet aan de AV kwaliteit als ik morgen de frequentie iets terug schroef). Als ik maar de HDR parameters (ruimte en diepte kleuren) optimaal heb. Dat is lijkt me meer relevant dan die extra Mhz. Wordt vervolgd, ik begin steeds enthousiaster te worden over dit wonder apparaatje. Ben blij dat ik me er toch ingestort heb. Bericht morgen hoe dit afgelopen is.

 

4k/60 in combinatie met 12 bit (hoe vaak komt dat voor op UHD discs?) moet ik vergeten zie ik? (bestaat dat eigenlijk wel?)(of kan mijn JVC dit niet aan? Kan ik zelf ook uitzoeken hoor)

Ik snap  de instellingen. Met de instructie en het plaatje  moet dat lukken.

 

zal ik als alles goed loopt niet beter de HDF met mijn Denon HDMI I out verbinden en vandaar naar de JVC Feintech en de andere output (downscaling naar 1080) naar de monitor. Of is dit lood om oud ijzer technisch gezien (omdat het toch allemaal heen en weer communiceert HDCP/EDID technisch). (Ik skip dan het gebruik van de HDMI monitor II uitgang van de AVR) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, hcfreak zei:

..Ik stond wellicht op het verkeerde been, want eerder liet je vallen dat ik er een 600 Mhz uit moest zien te krijgen (of wist je toen niet dat mijn kabel deze hoge frequentie niet kon trekken...

Neen dat was me niet duidelijk, nu wel. Alleen door een 600 MHz signaal door je installatie te jagen kwam dat aan het licht.

De VU is de enige die dat kan leveren, in jouw installatie.

 

24 minuten geleden, hcfreak zei:

... Ik meen of liever schat in dat het geen afbreuk doet aan de AV kwaliteit als ik morgen de frequentie iets terug schroef). Als ik maar de HDR parameters (ruimte en diepte kleuren) optimaal heb. Dat is lijkt me meer relevant dan die extra Mhz...

Die hoge frequenties vloeien voort uit het feit dat de projector, dmv de Edid, daarom vraagt. Mijn eigen projector houdt het op 450 MHz.

Ze zijn het gevolg van de instelling van de kleurruimte en kleurdiepte. Ook de beeldfrequentie speelt een rol.

4K24 422 12b 300MHz
4K24 444 12b 450MHz
4K50 420 10b 375 MHz
4K50 422 12b 600 MHz

 

Zolang de parameters aan de minimale waardes van de Blu-ray film (4K 420 10 bit) voldoet gooi je niets weg.

Alleen bij gebruik van een 4K game console zou je degradatie kunnen waarnemen.

 

33 minuten geleden, hcfreak zei:

4k/60 in combinatie met 12 bit (hoe vaak komt dat voor op UHD discs?) moet ik vergeten zie ik? (bestaat dat eigenlijk wel?)(of kan mijn JVC dit niet aan?....

Neen, dat komt (nog) niet voor. Vrijwel alle films zijn 4K24 420 10 bits, slechts een enkele 4K50 420 10 bits.

 

37 minuten geleden, hcfreak zei:

...zal ik als alles goed loopt niet beter de HDF met mijn Denon HDMI I out verbinden en vandaar naar de JVC Feintech en de andere output (downscaling naar 1080) naar de monitor. ...

 

Ik dacht aan het plaatje te zien dat je dat al zo hebt aangesloten?

Het enige is dat je nu ingang 1 gebruikt ipv 0 . Omdat op de andere ingang (0) geen signaal staat, zal de HDF ingang (1) automatisch selecteren.

 

42 minuten geleden, hcfreak zei:

...De volgende stap is inderdaad spannend. Daar ga ik morgen eens rustig voor zitten. Ik probeer het ook allemaal te begrijpen, want anders ben je een aap die een kunstje geleerd heeft v.w.b. het gebruik van het apparaat; is het moeilijk om alles te onthouden en moet ik een volgende keer weer het Forum op...

Geloof me, het is slechts een paar muisklikken. Als je zorgt voor het juiste signaal op de ingang kun je het resultaat gelijk zien.

Het beeld valt even weg, bij elke wijziging. Dat is de handshake.

Heb je de "combo trick" (p13 van het manual) al uitgevoerd? Dan beperkt de handshake zich tot het display waarvan je de parameters wijzigt.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is allemaal vlot gelukt (zie screenshot) Heb alles nou zoals eerder omschreven op de HDMI I out van de AVR aangesloten (en het goedkope HDMI kabeltje wat alleen voor de monitor bedoeld was er tussen uit kunnen halen) 

Heb de Feintech ertussen gezet en krijg een plaatje van alle sources op beide displays. De  🇳🇱 kan uit.

 

wat me echter verbaasde : jij werkt met een 445 MHz signaal in jouw set up en als ik het probeer lukt dat niet.

Ik heb op custom scaling GUI bij de eerste setting voor de projector 4k/60     420-2020 alleen de color space van 10 bits veranderd in 12 bits.

Na een poosje krijg ik beeld van de JVC maar met langere tussenpozen valt hij even weg (minder snel als toen ik er 600 Mhz op gezet had, zie boven)

dat zou niet moeten mogen bij 445 Mhz toch?

Daarna nog een keer een test gedaan en toen raakte mij JVC helemaal in de war (kon hem niet meer uitzetten en heb hem van de stroom moeten halen- niet goed voor de lamp al heb ik de projector meteen daarna weer aan gedaan)

 

Ik heb echter van jou begrepen dat ik v.w.b. afspelen van UHD discs niets inlever als ik me beperk tot 371 Mhz. Maar toch wat jij eruit haalt wil ik eigenlijk ook. 

Graag advies: ik wou eens kijken of ik met een betere kabel (ga ik even lenen bij mijn dealer) dit kan verbeteren (tweaken ben ik gek op)(445 Mhz moet toch haalbaar zijn?)

 

Iets anders: jij bent een echte techneut> kan ik jou geen plezier doen met een illustrere voorganger min of meer van de HDF: de Cinemateq Picture Optimizer Plus II (HDMI)

Het apparaat in de originele doos staat al een paar jaar stof te happen op mijn zolder en ik doe er niets meer mee. (hij is natuurlijk technisch outdated maar kan erg veel)(zie bijlage) Misschien een leuk hobby ding? Als je je forum privacy wil handhaven kan ik het apparaat naar een relatie van jou opsturen. Je kunt dat doorgeven via mijn email: ehjj62@me.com of hier een adres posten. Je hebt er zoveel uren ingestoken! (ook de eerdere bescheiden waarderingen genoemd door mij in deze thread kan ik opsturen)

 

 

PS dat handshare verbeter issue pak ik nog op. Dat gaat me ook wel lukken. Ik vind dat erg nuttig! Als bonus van deze handshake/edid verbetering heb ik eindelijk geen probleem meer dat mijn blu ray speler er mee ophoudt als er een 3D disc in zit en als ik vergeten ben mijn monitor uit te zetten (en kan ik nu vanaf de monitor ook de 3D film klaar zetten!)

Meer nog- ik ga de komende dagen nog wel verder testen- ben ik van alle onvoorspelbare HDCP problemen af (dat ik regelmatig geen plaatje had en alles uit en weer aan moest zetten en ik eigenlijk niet wist waar ik mee bezig was. Geen benul hebbend van de beperkingen van de Feintech en niet wist dat HDCP/Edid informatie heen en weer gaat en de hele keten involved is. Dacht dat HDMI OUT 1 van de AVR niet beïnvloed werd door de OUT II qua aansluitingen/devices, etc. Uren ben ik bezig geweest om uit te zoeken wat de goede volgorde van aanschakelen zou kunnen zijn. Nu geleerd dat ik het daar helemaal niet moet zoeken. Nogmaals THX 244658660_Schermafbeelding2021-03-24om15_42_04.png.fcc1adeb6c768165bd57d1b1ab3067ff.pngIMG_2220.thumb.jpeg.53109472486d1f7a250e43507af3bb2a.jpeg

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, hcfreak zei:

....wat me echter verbaasde : jij werkt met een 445 MHz signaal in jouw set up en als ik het probeer lukt dat niet.

Ik heb op custom scaling GUI bij de eerste setting voor de projector 4k/60     420-2020 alleen de color space van 10 bits veranderd in 12 bits.

Kijk dat noem ik nu een mijlpaal. Je hebt het begrepen en kunt nu geheel zelfstandig de boel naar je hand zetten.

Daar gaat het allemaal om bij de HDF producten.

 

1 uur terug, hcfreak zei:

...Na een poosje krijg ik beeld van de JVC maar met langere tussenpozen valt hij even weg (minder snel als toen ik er 600 Mhz op gezet had, zie boven)

dat zou niet moeten mogen bij 445 Mhz toch?

Ja, dat kan heel goed. Het is in sommige gevallen zelfs mogelijk dat je wel met 600 MHz kunt werken en niet met 445.

Dat heeft allemaal te maken met de kwaliteit van de kabel, connectors en HDMI poorten. Weet je zeker dat die kabel maar 7 meter lang is?

Werkt het wel op 445 MHz als je de projector weer rechtstreeks aansluit?

Probeer eens een andere kabel tussen de Feintech en de projector.

 

1 uur terug, hcfreak zei:

Ik heb echter van jou begrepen dat ik v.w.b. afspelen van UHD discs niets inlever als ik me beperk tot 371 Mhz. Maar toch wat jij eruit haalt wil ik eigenlijk ook. 

 

Graag advies: ik wou eens kijken of ik met een betere kabel (ga ik even lenen bij mijn dealer) dit kan verbeteren (tweaken ben ik gek op)(445 Mhz moet toch haalbaar zijn?)

Als je perse die hogere waardes wilt gebruiken kom je uit op een fiber kabel.

Sommige van die kabels werken niet goed samen met de HDF producten.

Je kunt dus beter bij hun een kabel bestellen, dan weet je zeker dat het goed werkt.

Bij gebruik van zo'n kabel kun je de scaler weer op automatisch zetten.

 

1 uur terug, hcfreak zei:

.. jij bent een echte techneut> kan ik jou geen plezier doen met een illustrere voorganger min of meer van de HDF: de Cinemateq Picture Optimizer Plus II (HDMI)

Het apparaat in de originele doos staat al een paar jaar stof te happen op mijn zolder en ik doe er niets meer mee. (hij is natuurlijk technisch outdated maar kan erg veel)(zie bijlage) Misschien een leuk hobby ding? Als je je forum privacy wil handhaven kan ik het apparaat naar een relatie van jou opsturen. Je kunt dat doorgeven via mijn email: ehjj62@me.com of hier een adres posten. Je hebt er zoveel uren ingestoken! (ook de eerdere bescheiden waarderingen genoemd door mij in deze thread kan ik opsturen)

 

Dat lijkt me een interessant apparaat. Niet voor mijzelf maar een bevriende video "prutser" (zo noemt ie zich zelf) Ik laat het je zsm weten per pm.

Verder is het natuurlijk zo dat ik zelf ook leer van dit soort situaties. Het is gewoon leuk om uit te vogelen hoe je daar iets aan kan doen.

Ik hoef daar geen beloning voor. Als je toch  graag iemand wil belonen denk dan eens aan een donatie voor de beheerder van dit forum.

 

1 uur geleden, hcfreak zei:

... dat handshare verbeter issue pak ik nog op. Dat gaat me ook wel lukken...

Als je de HDF aan zet heb je dan nog linksboven een melding hier over?

Zo ja dan moet je de combo trick uitvoeren.

 

Nu we zover zijn kun je ook nog eens proberen om de laatste Firmware te flashen.

Dat heb je eerder geprobeerd, maar heb je toen wel voor [update firmware] gekozen in de update tab. Zie p21 van het manual.

 

Bij de laatste firmware hoef je de combo trick niet meer te doen.

 

Denk er aan om de configuratie van de GUI op te slaan. En na het flashen weer terugzetten en de Edid van de JVC weer te flashen op custom Edid #8.

Je weet nu hoe dat je dat moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...