Jump to content


Compleet raadsel VU+ Uno 4k SE geeft geen beeld op de HDMI ingang van mijn nieuwe AVR


hcfreak
Go to solution Solved by hcfreak,

Recommended Posts

Alles werkte prima op mijn vorige AVR (Denon 6400) Heb aan de VU+ niets veranderd (ben er nog steeds erg blij mee)

Nu heb ik mezelf de Denon A-110 cadeau gedaan afgelopen week en alles precies zo aangesloten. D.w.z de VU+ op een HDMI ingang achter op het apparaat  (HDMI 1 in die als Sat ingang aangegeven is, pro forma)

Helemaal nada geen beeld en geluid.

 

sluit ik de VU+ aan op de AUX 1 aan de voorkant (met dezelfde HDMI kabel!) dan heb ik beeld en geluid! Snap er niets van. (de ingangsinstellingen van de Denon staan goed dwz matchen de HDMI ingang zoals SAT=VU+= HDMI 1)

 

Mijn Pana 9400 blu ray speler en  andere bronnen  doen het via een achter ingang prima. (UHD player via HDMI 3)

Overigens (vind ik ook vreemd): de VU+  per HDMI out direct op mijn monitor (kan full HD weergeven) geen beeld/geluid. krijg wel het logo te zien op de monitor (Openpli)

Ik heb de test gedaan met Sky News op de VU+ .

Ik heb diverse tests gedaan met het wijzigen van de volgorde van aanschakelen (mogelijk handshake issue tackelen)

sluit ik de VU+ aan op AUX 2 aan de achterkant van de Denon dan heb ik alleen geluid.

 

(i.h.a. is het zo dat als ik geen beeld heb op mijn monitor dan hoef ik mijn projector niet aan te zetten, die heeft dan ook geen beeld)

 

welke echte whiskid helpt mij verder? Ik ben klaar met denken en testen (en vermoed dat ik iets stoms over het hoofd zie) Ik wil natuurlijk wel de VU+ achterop kwijt en geen HDMI kabel aan de voorkant.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


Hierbij de foto. De App heb ik ook erop staan.

 

Nog iets relevants: ik heb tbv van de monitor een Feintech splitter tussen de Denon monitor out en de monitor geplaatst (zodat hij 4k kan weergeven/downscalen).

 

heb ondertussen een ander testje gedaan:

 

de VU+ aangesloten op Aux 2 : zet ik de splinter op Mixed dan kan ik wel het Denon menu op de monitor krijgen maar heb ik geen geluid (beeld sowieso niet! zie boven)

                                                        zet ik de splitter op Auto heb ik geluid maar krijg ik mijn menu niet op de monitor.

 

Hiermee had ik geen issues in mijn vorige set up (wel in het begin maar uiteindelijk werkte alles) Weet ook niet of dit er toe doet of het relevant is voor het probleem dat de VU+ geen beeld geeft op een normale HDMI ingang.

 

tot zover alvast dank voor de support (eerder moeten vaststellen dat zoiets bij jou in goede handen is/dat je er tig meer van afweet dan ik)

IMG_2135.jpeg

Link to comment
Share on other sites

ik werd ff helemaal gek; niets deed het meer.

was bezig om te checken of mijn UHD player beeld & geluid gaf op de HDMI (SAT) 1 ingang.

Na ff stoethaspelen heb ik daar ook beeld op de monitor en geluid via de AVR met dus de Feintech ertussen 

(soms pakt hij het beeld op Auto en in dit geval op Mixed) 

 

aan de HDMI ingang van de Denon ligt het dus niet het zal wel zo'n ingewikkeld protocol dingetje zijn v.w.b. HDCP ? weet de naam niet meer kwam bij een vorige post van mij aan de orde

Link to comment
Share on other sites

heb ook  zonder de Feintech getest, maar zie boven de 4k blu ray speler geeft beeld via de HDMI 1 ingang ! Dezelfde ingang (en andere ingangen achter) waar de VU+ het laat afweten (maar kan ook zijn dat ik het ergens heb laten afweten 🥵

je hebt dus denk ik geen results meer nodig zonder de Feintech (spec: 4k, 60 Hz, 4.4.4. HDR, HDCP 2.2 18 bit) ?? 

 

maar om het helemaal verwarrend te maken (zie boven); IK heb de monitor direct op de monitor out II van de Denon aangesloten en via HDMI 1 de VU + aangesloten op de Denon ; toen kreeg ik ook niets. IK heb ook de VU+ HDMI out direct aan de monitor aangesloten, ik kreeg wel Openpli logo maar geen beeld van de zender (Sky news) 

 

als jij het nog snapt?? 

 

alles werkt wel inclusief de splitter er tussen als ik de voorkant van de Denon gebruik (AUX 1).

Tonskidutch, is een goede suggestie ga ff een kopje koffie doen want mijn kop loopt over en daarna meteen proberen.

 

Link to comment
Share on other sites

Nou ik kan me voorstellen dat je HDMI-CEC van de Vu+ en HDMI-ARC van een andere tegelijkertijd gebruikt op een van die ingangspoorten.

dus twee

Normaal kan hij maar één prioriteit afhandelen.

Hetgeen bij de Denon een beetje afhangt van het specifiek Model AVreceiver.

 

Ik heb genoeg manuals van verschillende modellen gelezen die me dat bevestigen. De A-110 heb ik nog niet bekeken, maar er is volgens mij geen reden dat je op aux ingang 2 gaat.

de mijne Vu+ hangt op HDMI-2 ingang en geeft beeld +geluid natuurlijk

On The Road Again

Katie Melua

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Is het geen resolutie keuze van je ontvanger, een resolutie die niet ik de keten ondersteund wordt?

 

Je 720P Pli logo wordt wel weergegeven?

 

Daarna wordt er kennelijk naar een resolutie overgeschakeld die niet wordt ondersteund of door de gebruikte HDMI kabel niet aankomt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.