Ga naar inhoud


Compleet raadsel VU+ Uno 4k SE geeft geen beeld op de HDMI ingang van mijn nieuwe AVR


hcfreak
Ga naar oplossing Opgelost door hcfreak,

Aanbevolen berichten

Heb wat zaken aangepakt, maar nog niet veel verder gekomen helaas.

 

voor de duidelijkheid: heb ik het juist dat om alle kwaliteit  van UHD discs te benutten een Bitrate van 297 Mhz volstaat? (8,9 Gpbs)

Dat krijg ik ook op de GUI (en scherm) te zien als ik een UHD afspeel

En alleen om alles uit de VU+ te krijgen hogere bitrates nodig zijn? Als dat zo ben ik een stuk qua begrip opgeschoten. 

Ik ben begonnen volgens jouw advies om kabels te wisselen tussen de Feintech en de JVC. Voor het afspelen van UDH disc geen beeld uitval. (logisch gezien bovenstaande!)

Problemen (beelduitval en kabel kwaliteit issues) komen pas zoals ik er nu in sta alleen met de VU+.

 

Update/flashen firmware ben ik nog niet uitgekomen. 

Moet ik op de GUI zijn of via de bestanden (volgens manual) FPGA en MCU de update uitvoeren. (eerder schreef je dat ik me tot de GUI moest bepalen en die bestanden niet nodig heb. Ik kan ook niet vinden op de GUI waar ik mijn configuratie kan opslaan (het opnieuw laden van de JVC bin op #8 zal geen probleem opleveren)

 

Kabel test procedure:

Ik heb de kabels aangesloten voor de test conform instructie. (VU+ met een andere kabel -->HDF IN 0 en met de originele kabel AVR HDMI 1 out--> HDF OUT 0)

De VU+ aangesloten (GUI info VU+ 12 b 594 Mhz 422) Op de JVC beeld uitval. 

Moet wel regelmatig de laptop een herstart geven om de GUI te refreshen als ik iets gewijzigd heb. (de GUI alleen herstarten hielp niet)(er is geen GUI refresh button) Na een verandering "vult" de GUI zich niet meer vanzelf lijkt het.

als alles goed staat druk ik op Copy Bottom Sink (en zie kort iets onderaan het scherm over iets wegschrijven) 

Maar hoe verder is me niet duidelijk, waar moet ik kijken om te zien of de kabel in orde is.

 

De Combo trick proberen te vinden in de manual en heb ik verder even laten rusten (eerst de beelduitval met de VU+ oplossen en met het flashes van de firmware is dat niet meer nodig)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Heb je al eens overwogen een ander image in je Vu+ te laden om zeker te zijn dat het geen fout in Pli is?

 

Als controle eens VTi in de box zetten?

 

Je weet nooit hoe een koe een haas vangt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ceesv zei:

Heb je al eens overwogen een ander image in je Vu+ te laden om zeker te zijn dat het geen fout in Pli is?

Als controle eens VTi in de box zetten?

Je weet nooit hoe een koe een haas vangt.

 

Beste Cees,

 

Er is geen geen enkel probleem tussen de VU en de Denon, dus het installeren van een andere image is zinloos.

Alles werkt prima als achter de versterker het signaal wordt gereduceerd van 600 MHz naar een veilige, lagere waarde, d.m.v. de HDFury Integral.

 

Maar de Topic starter wil het uiterste uit zijn installatie halen, vandaar bovenstaande post.

Bovendien heeft hij nog een issue met zijn Blu-ray speler.

 

Het is dus, zoals Mimisiku al eerder opmerkte, geen VU issue. Hij stelde daarom ook voor om dit topic te verhuizen naar het juiste subforum.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan ik doen. Ik was ondertussen wel een OpenPli fan geworden, maar ik heb beide programma's nog op een USB stick staan.

Ik ben net naar mijn dealer geweest en heb een HDMI test kabel gehaald die 8 Gbps moet kunnen doen. Die ik ga ik nu meteen testen.

Ik stel voor dat ik eerst uitvogel of het een kabel issue is. Ik vervang de huidige kabel die van de HDF naar de JVC gaat voor de test.

Daarna ik nog een test kabel gaan halen voor de VU+ naar de Denon. (en eventueel nog eentje van de Feintech naar de projector) Ik heb nu 5 m Audioquest Chocolate (kwanta costa 319 euro) Ze hadden ook nog-net nieuw- een Audioquest die tot 48 Gbps gaat (waanzin?) de zogenaamde 48 serie. Net natuurlijk niet in de lengte die ik nodig heb

( 5 meter is te kort en 10 meter te lang voor mijn  setup)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Je hoeft die verbinding tussen de VU+ en de AVR niet te testen of te vervangen. Dat had ik je inderdaad gevraagd, maar dat was voordat je hebt aangetoond dat het probleem in de verbinding naar de projector zit
  • Gezien het instabiele gedrag van de GUI op je laptop adviseer ik je om nog geen firmware te flashen.
  • Dat je Blu-Ray speler alleen 8 bits signalen levert heeft helemaal niets te maken met de rest van de installatie. Open daarvoor desnoods een apart topic in het juiste sub-forum.
  • Als je een betere kabel hebt kun je de HDFury weer op autoscale zetten, in de GUI of met de schakelaar op de HDF.
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De derde mijlpaal: de leen kabel  van de dealer die ik vanmiddag opgehaald heb doet het wel goed!!

 

Heb de kabel van de HDF naar de Feintech vervangen door het chocolade ding en GUI--> scale--> op 422-2020 en 12 bits gezet.

Ik heb de projector ruim 6 minuten laten draaien op 597 Mhz overdracht en geen enkele keer een beeld uitval op het projectie scherm. zie bijlage. Dus mijn JVC kan dit aan. 

 

Kort en goed: de kabel HDF test procedure laat ik zitten evenals het flashen van de firmware (voorlopig?)

Ga nu achter een goede kabel aan. Ik kan volstaan met 7 meter. Audioquest heeft een 8 meter chocolate €505.

Misschien ook de kortere kabels vervangen in de keten (van de Feintech naar de JVC) en van de AVR naar de HDF. Graag advies (Chocolates van 0,6 meter kosten €49).

 

kortom het was het juiste advies om de kabels te gaan testen! Thx!

 

Ik was daar zelf niet opgekomen, want ik dacht als de kabel een 4k disc van mijn Panasonic aankan dan moet hij ook de VU+ signalen doorgeven. Nee dus, dat ligt anders. Weer een stuk wijzer geworden. Wel interessant allemaal om uit te zoeken en te leren.

 

Kan ik als alles werkt de FHD weer loskoppelen van de laptop (en alleen die verbinding met de laptop maken als ik iets wil controleren of configureren)? 

 

zal ik met mijn vraag dat voor UHD afspelen 297 Mhz volstaat en dat voor mijn VU+     445 of 597 Mhz nodig is een apart topic starten? .Het zit toch niet alleen in de kleurdiepte die voor een  UHD disc  max 10 bits is? 

opname scherm JVC.jpeg

screenshot GUI.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, hcfreak zei:

...Kort en goed: de kabel HDF test procedure laat ik zitten evenals het flashen van de firmware (voorlopig?)...

 

Als de HDF in combinatie met de projector goed werkt op 420 10 bits (met je oude kabel) en op 422 12 bits (met een goede kabel) hoef je niets te flashen.

Wacht met flashen gewoon tot je een betere laptop ter beschikking hebt.

 

50 minuten geleden, hcfreak zei:

Ga nu achter een goede kabel aan. Ik kan volstaan met 7 meter. Audioquest heeft een 8 meter chocolate €505.

Misschien ook de kortere kabels vervangen in de keten (van de Feintech naar de JVC) en van de AVR naar de HDF. Graag advies (Chocolates van 0,6 meter kosten €49).

Sorry hoor, maar je hebt echt niet van die waanzinnig dure kabels nodig om een goed signaal op over 7 meter te transporteren.

Koop gewoon eerst een fiber van 10 meter voor 100€ bij HDFury. De overlengte kun je gemakkelijk wegwerken, het zijn erg soepele kabels.

 

Daarna richt je je op het probleem met je Blu-ray speler. Dat moet een setting kwestie zijn, daar kan ik je niet mee helpen.

Zo'n ding heeft toch ook een menu? Zoek naar deep colour of diepe kleuren. Of wellicht net zo'n 4K formaat setting als de Denon.

 

Kom je er niet uit, open dan een nieuw topic, hier op het forum (in het juiste sub-forum) of liever op een Panasonic forum.

Ik denk dat ze je daar beter kunnen helpen.

 

58 minuten geleden, hcfreak zei:

...Kan ik als alles werkt de FHD weer loskoppelen van de laptop (en alleen die verbinding met de laptop maken als ik iets wil controleren of configureren)? ...

Ja dat kun je nu al, alle settings blijven gewoon bewaard. Als je die 420 10 bits setting weer terug zet voordat je dat doet, kun je met de scaling schakelaar

zonder hulp van de laptop overschakelen van de middenstand (GUI) naar de autoscale stand, zodra je een geschikte kabel hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super alles helder.

de UHD blu ray tweaken daar kom ik wel uit. Weet jij wat ik er uit zou moeten halen qua output (in Gbps of MHz) 

bedankt voor de tip over de kabel, je hebt me veel geld bespaard  (als die kabel het niet doet meld ik me wel) 

als de video prutser een donatie doet neem ik het opsturen op me. Als hij geen interesse heeft doe ik een donatie 

 

kun je nog kort aangeven waarom het terug zetten naar autoscaling voor mij aan re raden is. Alles werkt toch lekker? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, hcfreak zei:

....de UHD blu ray tweaken daar kom ik wel uit. Weet jij wat ik er uit zou moeten halen qua output (in Gbps of MHz) ...

Als de Blu-ray speler een 4K50p signaal levert, dan is 420 10 bit (371 Mhz) een minimum

Bij normaal gebruik (film afspelen) is dat minimaal 4K24p 422 12 bit (297 MHz) 

 

De Gbit waarde bereken je eenvoudig door de MHz waarde te vermenigvuldigen met 30.

Neem bv een 18Gbps kabel. Die transporteert 3 x 6 Gbps omdat er 3 TMDS kanalen zijn.

6 Gbps omdat op elke 600 MHz clock, 10 bitjes serieel worden verstuurd.

 

45 minuten geleden, hcfreak zei:

...kun je nog kort aangeven waarom het terug zetten naar autoscaling voor mij aan re raden is. Alles werkt toch lekker? ..

Ja hoor, die kun je rustig zo laten. Autoscaling is normaal de beste setting voor de HDFury. Maar je kunt ook alles handmatig instellen.

Denk bv aan de mogelijkheid dat je de 1080p monitor vervangt door een UHD model, dan gaat alles vanzelf goed.

De HDF hoeft dan immers niet meer te downscalen en geeft automatisch het optimale plaatje door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, hcfreak zei:

...zijn er YouTube tutorials om kennis te maken met de andere functies van de HDF ? 

 

Dat zou kunnen, ik volg altijd de discussies op het AVS forum.

Elk HDFury product heeft daar een ellenlang topic waarin werkelijk alles besproken wordt.

Maar het zal denk ik iets te technisch voor je zijn. Alles wat jij nodig hebt heb je al onder de knie.

 

Er zijn voor JVC projectoren allerlei trucjes om de beeldkwaliteit te beïnvloeden.

Dat gaat dan met macro's die via een seriële verbinding (rs232) worden verstuurd van de HDF naar de projector.

Maar jij hebt toch een Darbee? Ik denk dat die hetzelfde kan en wellicht mooier.

 

Wellicht kun je nog een timeout instellen voor de groene OSD meldingen, maar dat is eenvoudig in te stellen, met de OSD tab.

Vergeet niet op [send] te drukken als je dat hebt ingesteld. Ik gebruik zelf een timeout van 30 seconden.

Bij het opstarten van de installatie, maar ook bij elke verandering van resolutie, of bij het veranderen van SDR naar HDR zie je de info even op het scherm.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De time out ga ik zeker doen; dertig seconden lijkt me ook mooi.

De HDF kabel heb ik al besteld, nogmaals dank voor de tip.

Beeldkwaliteit JVC: eerst laat ik  een Home Cinema vriendje de projector kalibreren en dan zie ik wel verder (hij is een echte techneut en heeft vrij dure spullen aangeschaft hiervoor dwz software en een sensor)(hij heeft overigens een Home Cinema gebouwd die durf ik te beweren qua geluid en beeld nergens in NL staat)

Het is een hele wetenschap en niet iets voor amateurs zoals ik om te gaan knoeien met de bijvb. de kleurinstellingen.

Ga nog wel kijken wat het verschil is tussen de mogelijkheden van de HDF en wat JVC zelf in zijn menu heeft staan.

Idd wel al enkele YT tutorials gevonden maar nog geen tijd gehad om te kijken of er iets bij zit waar ik wat aan heb.

De Darbee is puur een beeld (scherpte) verbeteraar (wel een sophisticated one maar werkt alleen voor 2K signaal-vandaar mijn Feintech afsplitsing op de JVC; 2k naar de ene ingang en 4k (zonder de Darbee dus) naar de eerste HDMI IN. Heb me een poos geleden nog tureluurs gezocht naar de oorzaak waarom er geen plaatje kwam! Ik was vergeten dat de Darbee er nog tussen zat die niets met UHD kan en dat daar het 4k signaal ook op de andere ingang op afketste als het ware.

In het weekend maar weer alles in orde maken. Heb ook de speciale klemmen die ik gebruik om de gammele HDMI stekkers vast te schroeven op de Denon die ik in al het ge experimenteer eraf heb moeten halen. Jij hebt wel een technische achtergrond???

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, hcfreak zei:

....Het is een hele wetenschap en niet iets voor amateurs zoals ik om te gaan knoeien met de bijvb. de kleurinstellingen.

Ga nog wel kijken wat het verschil is tussen de mogelijkheden van de HDF en wat JVC zelf in zijn menu heeft staan...

De HDF heeft zelf geen instellingen. Hij stuurt macros (zeg maar reeksen toetsaanslagen die je normaal met de AB uitvoert) om de JVC in te stellen.

Er zijn een aantal standaard macro's te vinden in de GUI.

Of het iets voor je is weet ik niet, dat hangt van de mogelijkheden van je projector af.

Je schreef dat die geen HLG doet? Als jouw JVC custom gammacurves ondersteunt, kun je de HLG macro bv. gebruiken en dus toch HLG gebruiken.

Maar onder ons gezegd en geschreven, ik zie voorlopig geen echte toepassing van HLG bij TV ontvangst en de BD player gebruikt HDR10.

Dus ik zou het even vergeten. Bovendien zou je dan de laptop moeten gebruiken of de GoBLue aan moeten schaffen.

 

13 uren geleden, hcfreak zei:

...Heb ook de speciale klemmen die ik gebruik om de gammele HDMI stekkers vast te schroeven op de Denon die ik in al het ge experimenteer eraf heb moeten halen...

Die speciale klemmen heb ik zelf helaas niet op mijn Denon. Dat heeft me al enkele HDMI kabels gekost.

Die klemmen zijn niet zozeer bedoeld om te voorkomen dat de kabels loskomen, maar vooral om te voorkomen dat ze kunnen knikken.

Dus ik zou ze maar snel vastzetten.

 

13 uren geleden, hcfreak zei:

... Jij hebt wel een technische achtergrond???

Ja, dat kun je wel zeggen. Dat helpt zeker bij het begrijpen van de HDMI/HDCP materie.

Daar weet ik nu gelukkig aardig wat van. Alleen zullen ervaren system integrators wel glimlachen als ze dit draadje lezen.

Die zullen in de praktijk wel moeilijker zaken moeten aanpakken. Veel verschillende displays met lange kabels aansluiten is een vak apart.

Gelukkig zijn daar de HDFury producten ook voor geschikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Old Satterhand zei:

De HDF heeft zelf geen instellingen. Hij stuurt macros (zeg maar reeksen toetsaanslagen die je normaal met de AB uitvoert) om de JVC in te stellen.

Er zijn een aantal standaard macro's te vinden in de GUI.

Of het iets voor je is weet ik niet, dat hangt van de mogelijkheden van je projector af.

Je schreef dat die geen HLG doet? Als jouw JVC custom gammacurves ondersteunt, kun je de HLG macro bv. gebruiken en dus toch HLG gebruiken.

Maar onder ons gezegd en geschreven, ik zie voorlopig geen echte toepassing van HLG bij TV ontvangst en de BD player gebruikt HDR10.

Dus ik zou het even vergeten. Bovendien zou je dan de laptop moeten gebruiken of de GoBLue aan moeten schaffen.

HLG moest ik even opzoeken en ik kan ook jouw vraag of de JVC DLA 9500 dit aan boord heeft niet beantwoorden. Kortom dit gaat boven mijn pet, maar ik denk niet iets waar ik me snel zorgen over hoef te maken  zoals je al schreef!

www.whathifi.com › us › advice

When it comes to the ultimate 4K HDR TV broadcasts, it's all about HLG While most AV fans embrace the picture quality improvements you get with HDR (High Dynamic Range) technology, most people could do without the brain-melting complexity and barrage of acronyms that come with it. 

1 uur geleden, Old Satterhand zei:

 

Die speciale klemmen heb ik zelf helaas niet op mijn Denon. Dat heeft me al enkele HDMI kabels gekost.

Die klemmen zijn niet zozeer bedoeld om te voorkomen dat de kabels loskomen, maar vooral om te voorkomen dat ze kunnen knikken.

Dus ik zou ze maar snel vastzetten.

Grappig dat je dat zegt. Wist ik niet. Ik heb erg dikke kabels van de sources naar mijn AVR en die knikken niet. Wel vind ik het een prettig idee dat de HDMI stekkers (dat ze die "als standaard" op de markt gebracht hebben bah) lekker vast zitten!

1 uur geleden, Old Satterhand zei:

 

Ja, dat kun je wel zeggen. Dat helpt zeker bij het begrijpen van de HDMI/HDCP materie.

Daar weet ik nu gelukkig aardig wat van. Alleen zullen ervaren system integrators wel glimlachen als ze dit draadje lezen.

Die zullen in de praktijk wel moeilijker zaken moeten aanpakken. Veel verschillende displays met lange kabels aansluiten is een vak apart.

Gelukkig zijn daar de HDFury producten ook voor geschikt.

Ik heb mijn HDF aan mijn dealer (eigenaar van een vrij grote AV zaak in Eindhoven) laten zien en vertelt wat ik allemaal met hulp van het forum nu heb opgelost. Hij kende het apparaat niet en gaat nu de manual ervan bestuderen.

 

Lekker laten lachen die professionals. Mijn  dealer had geen ervaren system integrator behoeven te zijn. Als hij er net zoveel van af wist als jij dan had me dat dagen tijd gescheeld (liever nog voor mij dat plug and play geïnstalleerd had) met het eindeloos lummelen met handshake problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, hcfreak zei:

HLG moest ik even opzoeken en ik kan ook jouw vraag of de JVC DLA 9500 dit aan boord heeft niet beantwoorden. Kortom dit gaat boven mijn pet, maar ik denk niet iets waar ik me snel zorgen over hoef te maken  zoals je al schreef!...

Je projector ondersteunt volgens zijn Edid inderdaad geen HLG. Dit is het relevante stukje uit Moninfo:

 

HDR static metadata
  SDR luminance............ Yes
  HDR luminance............ Yes
  SMPTE ST2084............. Yes
  Hybrid log............... No

 

1 uur terug, hcfreak zei:

...Grappig dat je dat zegt. Wist ik niet. Ik heb erg dikke kabels van de sources naar mijn AVR en die knikken niet. Wel vind ik het een prettig idee dat de HDMI stekkers (dat ze die "als standaard" op de markt gebracht hebben bah) lekker vast zitten!...

Ik bedoel eigenlijk een knik in de connector zelf. Juist bij dikke kabels knikt het smalle metalen deel (wat dus in de AVR zit) tov de rest van de connector.

Als die knik te groot is, breken de adertjes af van de connector en heb je een onbruikbare kabel.

 

1 uur terug, hcfreak zei:

Lekker laten lachen die professionals. Mijn  dealer had geen ervaren system integrator behoeven te zijn...

Neen dat is ook zo, de HDF producten zijn niet bedoeld voor de consumentenmarkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...