Ga naar inhoud


Bestanden op Synology NAS


Mathjanssen

Aanbevolen berichten

Beste mensen,  Ik heb een synology nas waar ik mijn opgenomen programma`s van mijn VU+ opzet.  Zo heb ik b.v een map "Italie" waat ik docu`s opgenomen van b.v 3sat op zet. Ik lees wat op de NAS staat in vanaf mijn LG TV.   Heb ik een docu gezien, wis ik deze met "windows verkenner"  Van de NAs is hij dan weg maar lees ik via mijn TV staat hij er nog steeds. TV geeft dan aan dat hij het bestand niet kan vinden. Dit klopt want ik heb het gewist.  Zet ik ondertussen een nieuwe docu of film op de nas ziet mijn tv die ook niet. Start ik de NAS opnieuw op is het verwijderde bestand weg en het nieuw erop gezette is zicht baar.   Is hier wat op om als ik gewist heb het dan voor de TV ook weg is, en als ik het erop heb gezet dat het dan ook zichtbaar is zonder opnieuw de NAS op te starten.

Suggesties zijn welkom.

 

MJ

Link naar reactie
Delen op andere sites


Blijkbaar zit je met bestanden te knoeien. Gebruik je de media server van Synology? Waarom wis je de bestanden met de verkenner? Wat gebruik je op de TV om af te spelen?

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te beginnen zit ik niet te knoeien. Ik zet het opgenomen TS bestanden van de HDD van mijn  VU+  in een map op de HDD van de Synology.  vanaf mijn  LG tv log ik in via het netwerk Op de Synology in de map video. in deze map staan eigen verzonnen mappen b.v sport waar mijn af te spelen bestanden in staan.  Op de synology is zeker media server geinstaleerd.  Maar ik denk dat mijn LG een eigen player heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

zoals ik het begrijp, ververst jouw LG TV de lijst die op jouw NAS staat niet. Hierdoor 'weet' de LG TV niet of een bestand nog bestaat of verwijderd is.

Ik ga er even vanuit dat jouw Vu+ ontvanger aan dezelfde LG TV is gekoppeld, wat let je dan om de opgenomen bestanden via de Vu+ receiver te bekijken en te verwijderen? Verwijderen via of de Vu+ of verkenner op PC.

Zo doe ik het in elk geval en ik maak het nooit mee dat een bestand niet meer beschikbaar is. 

 

groet Tom

 

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Mathjanssen zei:

Om te beginnen zit ik niet te knoeien.

 

Ja, dat doe je dus wel. Met de gevolgen die @tommiedepommie dus beschrijft.

Als je de Media Server van Synology gebruikt dan hoef je geen mappen op de NAS aan te maken (mag wel). Die Media Server biedt DLNA aan. Om video af te spelen gebruik je een Client die DLNA ondersteunt. Je maakt dan verbinding met de Media Server niet, zoals @Tonskidutch beschrijft, een NFS mount.

 

De Media Server vertelt de Client welke films er beschikbaar zijn. Films die je bekeken hebt verwijder je via de Client.

 

Probleem opgelost!

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mathjanssen

Je hoeft je Nas niet te herstarten, als je inlogt op je nas en de prullenbak op je Nas leegt en daarna de toetscombinatie CTRL en F5 gebruikt wordt je lijst ververst en zie je de verwijderde bestanden niet meer. Zo werkt het in ieder geval op mijn Qnap

aangepast door Pegasso

VU+Solo SE OpenPli, Maxdigital Xp1000 Openpli, Technomate Tm 5402 HD M3 

ChannelMaster 180 cm met LNB Revolver voor Ku & 2x C Band,  Jaeger SMR 1224  63W - 76E

Triax 78Cm 19,2, 23,5, Deltastar Gregorian 90 cm 45W - 68,5E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tommie depommie, wat jij schrijft klopt. Dat doe ik n.l al zo.   Mijn situatie:  VU+ ultimo4K in de woonkamer.  Wanneer ik daar wat mee opneem kijk in vanaf de VU+ Ultimo4K naar de opgenomen content. werkt uitstekend.  Heb ik de NAS niet nodig.  In mijn studeer kamer staat een VU+solo4K met HDD.  Daar neem ik mee op. docu`s van 3sat of Arte b.v.  Wanneer de SOLO4K heeft opgenomen heb ik op de Nas mappen over docuus b.v de map Italie,USA,UK+ierland. Ik zet dan de docu`s over naar de map waar hij thuis hoort. Dit scheelt veel zoekwerk dan alles in 1 map.  De docu`s als ik die in de woonkamer wil kijken op mijn LG tv logt deze in via een menu (netwerkmenu) op de synology.  Heb ik b.v de film Flodder gewist op mijn Synology dan is deze op de HDD van de Synology verdwenen, maar wanneer ik via de TV op de synology inlog staat hij gewoon in de lijst vanuit de LG TV.  Start ik de Synology opnieuw op dan is het verwijderde bestand van de HDD synology op de LG TV ook verdwenen.    Ik kan met de media streamer van de LG TV geen bestanden van de map in de Synology wissen.

 

groet MJ    

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een simpele oplossing 

Ik laat 's nachts rond één uur mijn Synology NAS uitschakelen en rond een uur of zeven schakelt hij terug in.

Dit gebeurd via het menu van de NAS.

 

Ik vermoed dat je de map als netwerkmap gebruikt.

Waarschijnlijk maakt je pc dan een index van de netwerkmap. Als je dan een bestand verwijderd weet de pc dat dit weg is.

Je tv heeft die map ook geïndexeerd, en verondersteld dat het bestand nog aanwezig is.

Als je de NAS terug opstart moet je tv terug verbinding maken met de map en gaat deze terug indexeren. 

Bevinden je video's zich in de map Home of Homes?

Maak anders een map aan , bv Video, die zich naast de map Home staat en niet in de map Home.

 

Mvg

 

 

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, jeevanhoof zei:

Ik laat 's nachts rond één uur mijn Synology NAS uitschakelen en rond een uur of zeven schakelt hij terug in.

misschien een simpele oplossing zoals je schreef

misschien wel.

 

Ik zou het peroonlijk

14 uren geleden, Mathjanssen zei:

Heb ik de NAS niet nodig.

anders zien, want met het mounten en de juiste subfolders inrichten daarmee organiseer je in het hele huis alle toegang op dezelfde manier en kunt van beide receivers uit opnames maken naar die subfolders uit Italie,Duitsland, GB, USA enz.

 

Waarom koop je anders een NAS? om hem niet nodig te hebben?

Raar.

 

En terzijde vermeld dat iedereen zijn methode erop na mag houden, maar het probleem dat je hebt gaat dus niet weg door de LG per DNLA als mediaviewer te gebruiken.

Nu even jeevanhoof zijn protocol. Ik zou mijn serverschijven niet elke dag willen belasten. ;)

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het als volgt geregeld bij mij. Gigablue in woonkamer en vu+uno in studeerkamer. Beide ontvangers hangen via een netwerkkabel aan de NAS. 

Het maakt niet uit welke ontvanger opneemt, hij  plaatst de bestanden in /192.168.1.1/Multimedia/Opnames, waarbij 192.168.1.1 de NAS is uiteraard.

Via de PC, log ik in op de NAS en plaatst de bestanden b.v. naar /NAS/Multimedia/documentaires/Italie, etc.

Ik kijk ALTIJD de opnames via een van de ontvangers. Mijn ontvangers zijn voorzien van Openatv met Enhanced movie center zodat niet alleen de titel en datum van de opname gekopieerd wordt maar ook de omschrijving van de aflevering.

Na het bekijken van de docu, verwijder ik hem via de receiver en dan is hij ook op de tweede receiver verdwenen. Mijn NAS staat overigens 24/7 aan.

 

Zoals ik eerder al aangaf, heb ik zwaar het vermoeden dat jouw LG TV de opnamelijst niet ververst en dus altijd een 'oude' lijst laat zien. Je zou de TV eens helemaal uit moeten zetten (lees: van de stroom af) en dan weer aan. Volgens mij leest hij dan de folder met opnames opnieuw in en zullen de gewiste opnames ook uit de opnamelijst van de TV verdwenen zijn. 

 

Ik gebruik Kodi voor mijn films en series maar indien mogelijk zou je eens kunnen kijken of er geen Plex client is voor je TV. En uiteraard Plex op je NAS installeren.

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...