Ga naar inhoud


CI van CanalDigitaal


Gemini47

Aanbevolen berichten


Volgens mij wel, alleen dan wel de module met de wereldbol icm de oranje kaart.

 

Die andere kaart is een seca2 kaart en die module met die groene tekst is ook te oud dus eigenlijk moet je de kaarten even omwisselen op het plaatje.

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

De onderste kaart (rood/wit) kun je in een ontvanger gebruiken middels softcam (zonder de CI module)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gemini47,

 

Quote

Het gaat alleen om de CI modules.

 

Je moet weten hoe de CAM is geprogrammeerd en wat de ATR is op de kaart. Seca 1 ( zwart / grijs / geel ) en de Seca 3 ( oranje / wit ) zijn het zelfde.

De Seca 2 ( zwart ) was 1 byte langer ( dus nieuwe Cam ) .

 

De CAM's die jij hier boven geplaats hebt heb ik zelf nooit gehad.

 

 

Quote

Volgens mij wel, alleen dan wel de module met de wereldbol icm de oranje kaart.

 

@Codx,

 

Zijn antwoord kan je zo uitproberen, nieuwe kaart in beide CAM.

 

 

Quote

De onderste kaart (rood/wit) kun je in een ontvanger gebruiken middels softcam (zonder de CI module)

 

@Mimisiku,

 

Is natuurlijk ook mogelijk  (zonder de CI module ) .

 

Ik vraag me af of die onderste kaarten nog werken, gr.

 

 

Zilverster.

 

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het om continuïteit gaat qua CI module dan is alleen de witte CI nog te gebruiken voor alle kanalen die in Seca/Nagra worden uitgezonden.

De getoonde CI modules zijn van ouder datum. De 'wereldbol' zal nog (een deel?) zichtbaar maken (doet alleen Seca en geen Nagra)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-3-2021 om 21:05, Zilverster zei:

@Gemini47,

 

 

Je moet weten hoe de CAM is geprogrammeerd en wat de ATR is op de kaart. Seca 1 ( zwart / grijs / geel ) en de Seca 3 ( oranje / wit ) zijn het zelfde.

De Seca 2 ( zwart ) was 1 byte langer ( dus nieuwe Cam ) .

 

De CAM's die jij hier boven geplaats hebt heb ik zelf nooit gehad.

 

 

 

@Codx,

 

Zijn antwoord kan je zo uitproberen, nieuwe kaart in beide CAM.

 

 

 

@Mimisiku,

 

Is natuurlijk ook mogelijk  (zonder de CI module ) .

 

Ik vraag me af of die onderste kaarten nog werken, gr.

 

 

Zilverster.

 

 

 

@Zilverster,  Het valt me op dat de laatste tijd op verschillende topics reageert maar eigenlijk niks toevoegt.  Je lijkt het spoor een beetje bijster.

 

De TS vraagt welke CI module nog bruikbaar zijn en dat is de zwarte en niet de grijze want die is nog uit het seca2 tijdperk. Die zwarte is inderdaad ook verouderd want er is nieuwere witte die nagra mode ondersteund maar dat wil niet zeggen dat die zwarte helemaal niet meer werkt.   Dan kom jij met een reactie dat ik een nieuwe kaart in beide CAM's moet proberen???  Ik heb die modules toch niet, en bovendien heeft hij al aangegeven dat het geen werkende kaarten zijn,  dus hij kan het ook niet proberen.  

 

Verder schrijf je over de ATR maar je begrijpt toch wel dat een leek niet eens weet wat een ATR is, anders komen ze hier niet vragen of iets nog werkt hoor.   

 

En je schrijft dat je in 2015 bent gestopt omdat je geen Nagra wil leren, ik zal je alvast een geheimpje verklappen: Al die coderingen zijn het van hetzelfde laken een pak. Ja ze doen het allemaal net ff iets anders, bij de ene heet het sleuteltje zo en bij de andere heeft die een andere naam of is de pairing op een andere manier maar uiteindelijk moet het allemaal op dezelfde hardware (mainbord en SoC) werken dus alles is compatibel met elkaar.  Zo is er bijv. een gedocumenteerd keyladder systeem waarbij de SoC hetzelfde mechanisme gebruikt voor elke codering.  OEM boxen of modules worden dus aan meerdere providers verkocht, het enige verschil is vaak de firmware en het logo op de box/module.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oranje kaart mag dan misschien niet met actief zijn maar hij is zeker niet vervallen!

Log maar eens in met je Mijn Canal Digitaal account (of aanmaken met het smartcardnummer).

De kaart is dus ook nog bruikbaar voor een nieuwe abonnee die hem over kan nemen m.b.v. het smartcardovernameformulier.

https://www.canaldigitaal.nl/contract-overnemen/

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties,

Ik heb deze CI toen die tijd gekocht. Maar de karten kreeg ik via via omdat ik in DL woon. Daar heb ik geen papieren meer van. CanalDigitaal was toen voor de publieke omroep gratis te bekijken. Toen dit vorbij was ben ik op DVBT-1 en nu op DVBT-2 overgestapt. Ik woon 20 km ten zuiden van Enschede en kann alles van FTA bekijken. Met en kleine aktiv indoor antenne gaat dat prima. DVB-T2 is wel beter dan T1.

Groetjes uit DL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil de CI's wel hebben voor mijn museumcollectie...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...