Ga naar inhoud


Wideband LNB's op T90


JoeC
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Na jaren is t tijd om de oude Vu+ Solo2 te vervangen vooral vanwege het niet kunnen afspelen van H265.  Omdat Vu+ verder prima bevalt zal de nieuwe ontvanger vermoedelijk een Vu+ Uno 4k SE worden vooral vanwege de hoogte (5cm) icm de mogelijkheid een HD (SSD) in te bouwen - ook al is dat model al bijna 4 jaar oud.

 

Nu wil ik daarbij ook gebruik gaan maken van de FBC mogelijkheden en dus gebruik gaan maken van Unicable met wideband LNB.'s vooral ook om de te vaak voorkomende gelijktijdig opname en kijkconflicten te voorkomen.  Bij het uitzoeken daarvan stuitte ik op het "probleem" dat de wideband LNB's allemaal 60mm breed zijn.  Ik ben er alleen nog niet uit of dat past op een T90 voor ontvangst van de 4 "standaard" satellieten (Astra 1, 2, 3 + Hotbird) - lokatie midden Nederland.  Ben benieuwd of iemand deze oplossing al gebruikt?

 

Ook vind ik geen oplossingen bij Unicable voor meer dan 4 satellieten.  Bestaat dat niet voor (bijna) consumentenprijs) en wat is het alternatief om naast de 4sats op Unicable extra satellieten toe te voegen waarbij een aantal sats natuurlijk afvalt vanwege de brede wideband LNB koppen.

 

Verwijzingen zijn ook prima - ik heb de antwoorden niet kunnen vinden, maar misschien zoek ik verkeerd 😁  Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Een kop van 60mm is voor een T90 meestal geen probleem.
Bij de 4 bekende satellieten die je noemde staan de 19,2 en 23,5 het dichtste bij elkaar en wel 4,4 strepen. Elke streep is 19,8mm dus 4,4 strepen is 87mm. Dan staan lnb's met koppen van 60mm nog 27mm van elkaar af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Sprietje zei:

Een kop van 60mm is voor een T90 meestal geen probleem.
Bij de 4 bekende satellieten die je noemde staan de 19,2 en 23,5 het dichtste bij elkaar en wel 4,4 strepen. Elke streep is 19,8mm dus 4,4 strepen is 87mm. Dan staan lnb's met koppen van 60mm nog 27mm van elkaar af.

 

Dank je, voor de bestaande situatie dus geen probleem, gemarkeerd als (deel)oplossing want ik blijf nog zitten met de vraag:

Quote

Ook vind ik geen oplossingen bij Unicable voor meer dan 4 satellieten.  Bestaat dat niet voor (bijna) consumentenprijs) en wat is het alternatief om naast de 4sats op Unicable extra satellieten toe te voegen waarbij een aantal sats natuurlijk afvalt vanwege de brede wideband LNB koppen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Sprietje zei:

8 Satellieten met Unicable is mogelijk, zie bijlage, maar daar hangt wel een prijskaartje aan.

Ja, voor geld (ik zie 1599 euri's) is veel te koop....  Dat was de reden voor de extra opmerking "voor (bijna) consumentenprijs".  En "nee, dat kan niet eenvoudig" is denk ik ook een geldig antwoord - in dit geval misschien wel het enig juiste antwoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...