Ga naar inhoud


Hoe streamen buitenshuis van een zender van thuis uit


digitaal kijker

Aanbevolen berichten

ik heb dus nog een gigablue HD Quad Plus staan met een kabel tuner in en 2 Sat tuners, nu ben ik van plan van een zender te streamen buitenshuis op een iPad of laptop, 

ik weet dat je poorten kunt openzetten voor buitenshuis te kunnen inloggen op een ip adres of in dit geval handiger op een no-ip.com ofzo zodat als je ip adres veranderd je dit niet elke keer moet aanpassen op dat toestel buitenshuis.

nu is de vraag, kan dit met deze gigablue????

heb dit nog nooit getest of gebruikt en zou leuk zijn als dit kon.

als er zijn die een oplossing voor weten dan hoor ik het graag, is leuk om eens mee te spelen.

ik hoop dat er een oplossing is, alvast bedankt aan de persoon dat me op weg helpt voor deze optie.

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb zo uit mijn hoofd geen idee of jouw GB box transcoding doet. Dat scheelt nogal in de kwaliteit.

Ik heb dit perfect werkend op mijn Ipad / Iphone waar ik ook verblijf. Ik kijk in feite op mijn Ultimo 4K. 
Nooit een poort open zetten en die forwarden naar je box. De enige goede manier is via VPN op je router activeren.

Ik heb een Fritzbox 7490 en kan enkel maar bevestigen dat dit perfect werkt. Of ik nu goede WIFI van derden op mijn Ipad heb of connect naar mijn Iphone, werkt gewoon goed.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het binnenshuis werkend gekregen via de browser pagina op het ip van de box, 

maar buitenshuis lukt het niet, moet er een speciale poort openstaan daarvoor ???

openvix staat er op van image, als er een andere op moet dan is dat geen probleem, ga die gebruiken voor streaming buitenshuis.

via VLC werkt het bv perfect,

zou leuk zijn als het werkt buitenshuis.

 

de box is nog de HD versie niet de 4K versie.

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord is al gegeven! VPN gebruiken via je modem/router (als deze dit ondersteunt) en al naar gelang je inet snelheid de bitrate instellen.

 

Zelf een VU+Ultimo4K i.c.m. Fritz!Box 7581 (200/50 Mbit)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Mimisiku zei:

Antwoord is al gegeven! VPN gebruiken via je modem/router (als deze dit ondersteunt) en al naar gelang je inet snelheid de bitrate instellen.

 

Zelf een VU+Ultimo4K i.c.m. Fritz!Box 7581 (200/50 Mbit)

VPN zal niet lukken, modem router van de provider dat dichtgetimmerd zit, en de router dat ik gebruik heeft die optie niet dacht ik, alles zit op Switch.

zal nog uitzoeken worden hoe alles gaat.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

even een update, het is me gelukt om buitenshuis te kijken naar de open kabel zenders via de ontvanger.

is enkel voor mezelf dus is perfect werkend nu.

via een no-ip en in de modem de juiste poort opengezet, en werkt perfect, zelf in HD.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Tonskidutch zei:

als die dichtgetimmerd is kun je ook geen poorten openen

maar goed dat het je nu gelukt is

mits beetje zoeken werkt het en zelf zonder de Gigablue app, de url's in een eigen iptv lijstje gezet en de zenders werken perfect na een aantal seconden.

wel leuk dat dit allemaal kan, we leren elke keer bij ;) 

soms moet je het zelf proberen om te weten wat kan, want elke situatie is anders.

kan nu Vlaamse zenders kijken in SD op iPhone en iPad enz zonder een app nodig te hebben van de zenders zelf.

alles in 1 lijst.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, digitaal kijker zei:

even een update, het is me gelukt om buitenshuis te kijken naar de open kabel zenders via de ontvanger.

is enkel voor mezelf dus is perfect werkend nu.

via een no-ip en in de modem de juiste poort opengezet, en werkt perfect, zelf in HD.

 

En dat is nu juist niet veilig, daar zit je probleem.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...