Ga naar inhoud


Snipe 4 toont (soms) ‘Check NID’ en geen ontvangst op de betreffende satelliet.


John van Dreumel

Aanbevolen berichten

In het kader van ‘ik fix dit wel even dus kom maar langs met deze combi’ dacht ik iemand uit de brand te helpen. Nou, dat bleek toch iets anders te verlopen dan verwacht. 😉

 

De dame in kwestie had caravan aangeschaft met daarom een Snipe 4 met een Alden TV met 3 tuners. In principe alle ingrediënten om een succesvolle combi te creëren zou je zeggen. Nou dat bleek helaas toch iets anders. Ik heb de DISEqC 1.1 setup in de TV gelijk aan die van de Snipe gemaakt en vervolgens ben ik de meest gebruikte transponders van M7 op Astra 23.5 gaan scannen, de gevonden zenders in een logische volgorde gezet en daarna hetzelfde gedaan voor diverse Duitse zenders en BVN op Astra 19.2. Op dát moment ‘leek’ er nog niets aan de hand. Toen ik vervolgens een aantal keren geswitcht was tussen Astra 1 en 3 kreeg ik wel heel vaak de melding ‘Check NID’ op het display van de BT afstandsbediening van de Snipe te zien en vervolgens ook geen beeld op de TV. Aan / uit zetten lost dit tijdelijk op. Handmatig schakelen tussen Astra 1 en 3 met de afstandsbediening leek iets ‘beter’ te gaan. Mij lijkt het een melding die getriggerd wordt vanuit de Snipe maar ik vraag mij dus af waarom deze melding ontstaat.
 

Iemand enig idee?

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het lijkt erop dat de disecq switch niet goed werkt.

Als je omschakelt naar de andere satteliet en buiten gebeurd er niets of te traag, dan kan het zijn dat de ontvanger wel een kanaal ziet op de verkeerde satelliet.

Maar zijn gegevens van dat kanaal kloppen niet, dus hij kan de zender niet zichtbaar maken.

Dan komt de melding van NID.

 

Mvg

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit geen echte diseqc-switch in deze automatische schotel, alleen de diseqc-commando's worden voor de besturingsunit gebruikt. Ik denk dat je er verstandig aan doet het probleem voor te leggen bij de importeur, die zal het probleem wel herkennen. De importeur is Astrasat uit Groningen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, jeevanhoof zei:

Het lijkt erop dat de disecq switch niet goed werkt.

Als je omschakelt naar de andere satteliet en buiten gebeurd er niets of te traag, dan kan het zijn dat de ontvanger wel een kanaal ziet op de verkeerde satelliet.

Maar zijn gegevens van dat kanaal kloppen niet, dus hij kan de zender niet zichtbaar maken.

Dan komt de melding van NID.

 

Mvg

 


Dan zou het ook nog zo kunnen zijn dat de vanuit de Alden verstuurde signalen niet of niet juist begrepen worden. Voor zover ik mij herinner bewoog de Snipe wel na het wisselen tussen zenders van Astra 3 of Astra 1. Dan kan ik dit nog eens testen met een echte ontvanger i.p.v. de in de TV gebruikte satelliettuner. Mogelijkerwijs zit dáár het probleem. Ik ga dat zeker nog eens testen want dit moet m.i. gewoon goed kunnen werken. 

Of de dame in kwestie al contact met de Nederlandse importeur heeft gehad omtrent dit probleem heb ik geen idee van. Ik meen zelfs dat het een vanuit Duitsland geïmporteerde caravan was. Duitsland heeft geen ander DISEqC protocol dus daar zal het niet aan liggen. 😉 Zij zal het mogelijk weten of deze Snipe in Nederland geleverd is.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, als die kennis net zo paraat is als van hun Coolstream modellen, hou ik mijn hart vast..

Dan wordt het zoiets als 'reset' of 'fabrieksinstelling of 'ehhhhhhhhhh' (weten wij veel, JIJ hebt hem tich gekocht)...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Resetten of fabrieksinstellingen van de Snipe heb ik in de relatief korte tijd die ik erin had gestoken nog niet gevonden. Wat wel heel apart is dat er online van de Snipe 4 geen enkele handleiding te vinden is waar details in aangegeven staan. Om maar iets te noemen, als je de manual niet hebt (zoals ik op dit moment) dan is het al lastig om te vinden hoe je bijvoorbeeld de BT afstandsbediening moet koppelen. Dus óf er valt niets bijzonders in te stellen wat ik betwijfel, óf de fabrikant / importeur heeft zich nog niet de moeite getroost om zoiets samen te stellen en beschikbaar te stellen op hun site. Wel overal de verkoopinformatie maar dat is het dan. Hoe anders is dat bij veel andere merken.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt hem inderdaad te zijn. Thanks. Vreemd dat ik hem eerder nergens heb kunnen vinden. 
En ik heb mijn best gedaan hoor. Het is tenslotte hobby. 😉

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...