Ga naar inhoud


Max aantal zenders opnemen op 1 oranje CD kaart met Oscam


sat_angel

Aanbevolen berichten

Goededag,

 

Ik ben al een tijdje uit het oscam gebeuren.

Vroeggahh had CD de intentie om het aantal kanalen wat gelijktijdig te kunnen

opnemen zou worden beperkt tot 2 per kaart (dit ivm card-sharing).

Is dat nog zo? Of is dat nooit doorgevoerd?

 

Momenteel heb ik nog 2 CD kaarten in mijn ontvanger zitten. Maar omdat de prijs

voor de 2e kaart flink omhoog gaat wil ik er 1 afvoeren.  Kan dat of zit ik dan met

de net genoemde beperking?

 

Ik gebruik Oscam en de oranje CD kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites


normaal 4 per kaart maximum, heb je 2 ontvangers dan 2 per tuner, maar je hebt 2 kaarten, als je deze beetje verdeeld dan moet dit lukken met 2 tuners, daar zijn de services belangrijk in dat je per kaart je zenders linkt welke zender welke kaart moet gebruiken.

je zou dus in theorie 8 zenders moeten kunnen kijken/opnemen met 1 tuner, 4 met 2 tuners.

denk dat je instellingen niet zo goed staan dan als je maar 2 zenders per tuner kan kijken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de services strikt scheid zou je technisch maximaal 8 zenders tegelijk kunnen verwerken. Echter: er zijn een aantal zenders waar maar 2 streams tegelijk mogen worden aangevraagd (alhoewel de meesten niet meer in het CDS pakket zitten).. Kwestie van proberen qua combinaties....

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een onbeschreven methode die 'straf-modus'.. Volgens insiders zit het diep in de Nagra mode.. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij werkt de strafmodus als volgt:   De ECM verteld de kaart hoeveel ecm's per cycle de kaart mag verwerken. Dat is meestal 4 behalve als je een zender hebt waar dat nog op 2 staat , als ik me niet vergis zijn dat nog maar 3 kanalen.  Nick Jr,  MTV 80s,  VH1 Europe. De kaart krijgt de exacte tijd  ook door de ecm's binnen dus niet van de ontvanger ofzo.  

 

Als de kaart soms 5 ecm's tegelijk krijgt te verwerken is er nog niks aan de hand, na een x aantal begint de kaart te tellen, en kom je boven een behaalde drempel dan wordt het kaartantwoord (CW) ineens versleuteld dus krijg je zwart beeld.  Blijf je doorgaan worden alle CW's versleuteld tot dat je weer onder de  5 ecm's zit.. dan wordt het principe als het ware omgedraaid.. en na een tijdje komt je beeld hakkelt weer te voorschijn.  Overigens ik schrijf expres ECM's en geen sids. Het is dus geen sid beperking maar een ecm beperking want als je voor dezelfde sid 2x een ecm stuurt telt die gewoon mee. 

 

Ik meen dat er een statische sleutel wordt gebruikt voor de encryptie van de CW's.  Dit kun je testen door 2 kaarten tegelijk op dezelfde zender in strafmodus te plaatsen en kijken of het kaartantwoord gelijk is.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het waren echt lange opnames. Speelfilms+reklame+veiligheidsmarge, dus urenlang 5 zenders tegelijk. Ik denk daarom dat er ook nog een teller bijhoudt hoe lang het geleden is dat er 5 ecm's tegelijk werden gevraagd aan de kaart. Hoe langer geleden, hoe langer er 5 ecm's verwerkt mogen worden. De vorige firmware versie van de kaart was in ieder geval een stuk minder coulant, toen had ik al vanaf drie ecm's problemen, en niet op de genoemde zenders die maar twee ecms toestaan, die kijk ik nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou op zich kunnen, de ervaringen zijn gebaseerd op kaarten die nog I4A gebruikte. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...