Ga naar inhoud


Engelse zenders met vlakschotel en 1 kabel


kasperl

Aanbevolen berichten

20 uren geleden, kasperl zei:

Ik wil graag met de Engelse FTA kanalen ontvangen (Freesat, Astra28,2), en dat liefst met een vlakschotel met balkonbevestiging (vanwege woningbouwvereniging). 

 

Ik zat te denken aan een Selfsat H50D4

 

Op de astra 2 worden diverse tv zenders zowel horizontal als vertical uitgezonden op dezelfde frequentie. De Selfsat is redelijk  "cross polarization" gevoelig. Om Selfsat echt optimaal te kunnen uitrichten is meter met spectrum analyzer erg handig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, kasperl zei:

Dank je wel! Nu is mijn Duits niet al te best, maar als ik het goed begrijp moet ik dus Quad LNB --> Unicable Switch --> FBC decoder -->TV

doen.

Nee, geen Quad-lnb. Bij een quad-lnb zijn de 4 aansluitingen allemaal precies hetzelfde.

Bij een Quattro-lnb heb je 4 verschillende aansluitingen zoals ook in de afbeelding van de link is aangegeven namelijk:

VL = Verticaal Lage band

VH = Verticaal Hoge band

HH =Horizontaal Hoge band

HL = Horizontaal Lage band

zie ook de afbeelding met de 4 kwadranten

 

In Groningen moet je geen H30 gebruiken. Daarvoor is het signaal te zwak bij regen. Neem een H50DQ, die is 2x zo groot. Dat heb ik gisteren ook al geschreven.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weer even het verschil tussen een quad en een quatro opgezocht.

 

Die H50DQ kan ik trouwens in geen enkele Nederlandse winkel vinden, maar in Duitsland zie ik dat ik dan nog wel naar een unicable switch moet. Dat wordt best duur alles bij elkaar (schotel 220, GSO switch 109, ontvanger ~200), rond de 550.

 

Nu vond ik met wat doorklikken ook de H50dCSS+ van Selfsat, die heeft al een unicable. Is dat wat? Die vind ik in Duitsland voor rond de 280, dus dat is al weer een paar tientjes goedkoper dan een H50DQ met losse GSO switch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, kasperl zei:

Ik heb weer even het verschil tussen een quad en een quatro opgezocht.

 

Die H50DQ kan ik trouwens in geen enkele Nederlandse winkel vinden, maar in Duitsland zie ik dat ik dan nog wel naar een unicable switch moet. Dat wordt best duur alles bij elkaar (schotel 220, GSO switch 109, ontvanger ~200), rond de 550.

Dat heb ik je 19 uur geleden ook al geschreven. Ik denk dat je de berichten eens beter moet lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minutes ago, Sprietje said:

Dat heb ik je 19 uur geleden ook al geschreven. Ik denk dat je de berichten eens beter moet lezen.

Het spijt me, ik doe mijn best het allemaal te lezen, maar het is best lastig om alle nieuwe terminologie te begrijpen. Het is voor mij allemaal nieuw en onbekend, en hoeveel ik ook lees op wikipedia en elders, het blijft lastig te begrijpen. Daarom ben ik ook nog op zoek naar de goede vragen om te stellen.

 

Om mijn vraag anders te stellen, is er een OpenPLI ontvanger waarbij ik met een H50dCSS+ en één enkele platte deurdoorvoer 8 kanalen tegelijk kan opnemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste kasperl

 

Mooi dat je die Selfsat H50DCSS gevonden hebt. Ik kende hem nog niet. Selfsat blijft innoveren en komt telkens weer met wat nieuws.
Tja, dat is precies de antenne waarmee je slechts 1 raamdoorvoerkabel en coaxkabel nodig hebt en waar je tot 24 tuners op kunt aansluiten.

Wat betreft OpenPLI kan ik je geen antwoord geven. Er zijn mensen die daar meer verstand van hebben.

 

Wat betreft de raamdoorvoer het volgende.
Raamdoorvoeren zijn bijna altijd een zwak punt wat betreft storingen.
De meeste raamdoorvoeren zijn niet afgeschermd en ontvangen daardoor makkelijk storingen en geven veel verlies. Dat komt omdat de draden gewoon naast elkaar lopen en niet coaxiaal zijn. Er is echter een merk raamdoorvoer dat wel gebruik maakt van coaxiale kabel en dat is DUR-line Profi, zie de bijlages. Ik adviseer je om deze te gebruiken.

 

 

DUR-line Profi Fensterdurchführung3.jpg

DUR-line Profi Fensterdurchführung1.jpg

DUR-line FD Profi - Fensterdurchführung.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan natuurlijk ook gewoon door het houten kozijn boren met een centerboor 8mm.

 

Als je gaat verhuizen prop je der butylkit in en verft het in een gepaste kleur, dat ziet niemand bij oplevering.

En eigenlijk is dat ook geen verzwakking in een houten kozijn stijl op voldoende afstand van de glas sponning.

Ja en dat van een bouwkundige te horen lijkt misschien vreemd.

 

woningbouwcorporaties hebben meestal projecten waar bijna alleen 99,99% houten kozijnen in zijn verwerkt, en daarmee ruim baan voor lekker boren en 1op1 aansluiten van je schotel.

 

p.s. er zaten hier ook in dit appartement al drie doorboringen in de kozijnen voor de buitenzonwering en dat hebben ze toch zelf geflikt.

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En als je een doorvoer boort, altijd afwaterend maken, dus van buiten naar binnen schuin omhoog boren.

En de kabel eerst met een bochtje omlaag invoeren zodat water wat langs de kabel druipt niet in de doorvoer geleid worden.

 

Hoe heet zoiets, een druppelrand?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...