Ga naar inhoud


C-band


Pullo

Aanbevolen berichten

Ik denk dat de opkomst van het Internet de interesse heeft doen afnemen.

Eens je een beetje ingewerkt bent krijg je de smaak wel weer te pakken, maar ik vind ook wel dat er meer bij komt kijken dan vroeger analoog.

 

Feedhunters vind je hier wel op het forum of anders op https://www.satelliweb.com/, dat zijn alvast goede startplaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Franse site vind ikzelf niet zo interessant. Alleen maar feeds van standaard Satellieten, weinig exotisch. Het gaat nu juist om de speciale posities waar weinig op gezocht wordt. Meestal helemaal oost of west. Zoals ikzelf een 3tal transponders vind op 63 west, de Telstar. Mijn draaibarers houd op bij 67 west. Naar het oosten niet verder dan 75 oost. Dan een paar dikke bomen, helaas. Op C-band ook de nodige transponders gescand, op verschillende posities. Het blijft een leuke hobby😉

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er nog ontvangers waar rechtstreeks de c-band frequentie kan worden ingegeven ?

Hierbij de specificaties van een ontvanger die blijkbaar populair is in Noord-Afrika.

 

GN 2500 HD NEW • Chipset : Ali3606 • SCPC et MCPC a recevoir de Ku et en bande C des satellites • Universal, Single, Single S & C Band LNB large bande • Tuner sensibles avec une boucle a travers Diseq C 1.0 / 1.2 / 1.3 (USALS) • Memorisation: 100 satellite, 4000 et 6100 transpondeurs chaînes • Logiciels (donnees, maincode) de mise a niveau via USB ou Ethernet • Interface USB 2.0 (FAT-FAT32-NTFS)

 

Ik vind van deze ontvanger geen handleiding terug, jammer.

 

gn, Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

C band frequenties kun je in elke enigma2 ontvanger ingeven en dan bij de tuner instelling de juiste gegevens in voeren en nog makkelijker is om  een complete sat.xlm erin te zetten met alle c band frequenties

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Pullo ,  had niet gezien dat het betalend was.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dit is mijn configuratie. KU lnb in het midden, en de C band lnb ernaast. Ontvangst op KU blijft het zelfde, en ontvangst op C band is voor mijn type schotel best erg leuk. Toch blijft mijn primair ontvangst KU band. C band ontvangst is leuk om ernaast te hebben.

image.jpg

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@Pullo,

 

Quote

Vooral het ontvangen van persagentschappen vond ik plezant.

 

Dat was een geweldige tijd, morse, telex, fax, teletekst, telefoon enz.

 

Vooral als je bepaalde dingen 3 jaar later op het journaal in Nederland hoorde op TV wat je zelf al wist.

Filteren ? 😊 , dat zullen ze nu nog doen, gr.

 

Zilverster. 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2e experiment. KU BU, achter de C-band lnb gemonteerd met een externe Diseqc switch.

968D51F0-29D8-4DA9-8610-6049C8661E7A.jpeg

91D4FD33-96BF-494A-A6D4-27A932F64C4F.jpeg

  • Like 1

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 11-7-2021 om 14:52, Pullo zei:

enigma2 ken ik niet. Ik heb hier wel nog een Vu+zero staan. 

Kan je met je enigma2 een blind scan uitvoeren ?

 

 

Een VU+ ontvanger is een Enigma2 ontvanger.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...