Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

26 minuten geleden, ceesv zei:

Europa kan je op talloze manieren volgen, daar hebben ze geen QR code voor nodig.

Controle uitoefenen via je mobieltje maakt het voor europa wel een heel stuk gemakkelijker.

Aangezien de cornacheck app een Digid met telefoonkoppeling vereist (ipv enkel wachtwoord) zie ik het als een "Gouden Kans" om iedereen aan de haak te slaan. Die coronacheckapp heeft een infrastructuur opgetuigd voor big brother. Die infrastructuur gaat een vervolgtoepassing krijgen.

Ik denk dus dat de energie die in de coroanacheck-app is gestoken niet alleen om gezondheidsredenen was.

 

Droom maar lekker verder. Natuurlijk heb jij niks te verbergen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


10 minuten geleden, Psychosammie zei:

Speelt al een paar jaar hoor.

en juist nu zou ik die berichten moeten gaan geloven?

straks zeg je misschien zelfs nog dat urgenda ongelijk heeft en de rechter van de partij voor de dieren is ingehuurd.

 

onwillig zijn is zeer zeker al jaren een houding je eigen fouten en onhandelbaar vermogen te maskeren.

DOE eens wat aan de shit.

 

 

 

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
9 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Controle uitoefenen via je mobieltje maakt het voor europa wel een heel stuk gemakkelijker.

Het ontgaat mij wat gemakkelijker wordt voor "Europa"

- Wie is Europa?

- Wat wordt er gemakkelijk?

- Hoe doet een Europees land dat, wanneer je geen corona app. gebruikt, maar een papieren bewijs van vaccinatie of test?

- Wat betekent je kentekenplaat in dit verhaal, die is zelfs voor iedere weggebruiker te lezen?

- Is een mobieltje zonder corona app moeilijker te volgen?

- Is een bankpasje/betaalkaart dan ook gemakkelijk voor "Europa"

 

Ik moet weer constateren dat je op zoek bent naar problemen, maar niet naar oplossingen,

 

Kan je aangeven hoe een systeem er volgens jou zou moeten uitzien, waarmee je vast kunt stellen of iemand gevaccineerd of getest is en daardoor toegang tot een theater o.i.d moet krijgen?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ceesv zei:

Het ontgaat mij wat gemakkelijker wordt voor "Europa"

- Wie is Europa?

- Wat wordt er gemakkelijk?

- Hoe doet een Europees land dat, wanneer je geen corona app. gebruikt, maar een papieren bewijs van vaccinatie of test?

- Wat betekent je kentekenplaat in dit verhaal, die is zelfs voor iedere weggebruiker te lezen?

- Is een mobieltje zonder corona app moeilijker te volgen?

- Is een bankpasje/betaalkaart dan ook gemakkelijk voor "Europa"

 

Ik moet weer constateren dat je op zoek bent naar problemen, maar niet naar oplossingen,

 

Kan je aangeven hoe een systeem er volgens jou zou moeten uitzien, waarmee je vast kunt stellen of iemand gevaccineerd of getest is en daardoor toegang tot een theater o.i.d moet krijgen?

 

Ja. Ik heb onlangs geïnvesteerde in een ID-kaart met chip.

Die kan men uitlezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan je even niet volgen.

In 2006 heeft men in Nederland het paspoort met ingebouwde chip ingevoerd.

Is erg handig bij de paspoort controle op het vliegveld, de rijen werden daardoor een stuk korter.

Men hoefde de naam niet meer in te typen, maar alleen het paspoort bij de chiplezer te houden.

 

Maar wat heeft dit te maken met de manier waarop men controleert of jij voldoet aan een van de 3 eisen voor een corona veilige wereld?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

Door de IDkaart te checkken kan men vaststellen of ik gevaccineerd ben.

 

Dan kan mijn telefoon (+daarmee verbonden data, internetgedrag, bankgedrag, camera, microfoon, locatie, geschiedenis) er buiten blijven.

Omdat ik het niet vertrouw.

Jij / men kan dat wegwuiven als onzin, of wat dan ook. Maar daarmee win je mijn vertrouwen dus echt niet.

Vertrouwen kun je niet afdwingen!

 

Ik zie dus niet waarom die telefoon er perse als tussenschakel bij zou moeten.

Het kan veel eenvoudiger met IDkaart en die beschermt de risicobewuste burger tegen smartphone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@Zunigkyk zijn wantrouwen is inconsistent, hij wantrouwt telefoons, eerder schreef hij dit:

 

 

Op 30-9-2021 om 12:48, Zunigkyk zei:

Het gedoe dat dat coronavaccinatiebewijs nu beslist digitaal moet vind ik verdacht. Mijns inziens wordt het QRcode verhaal misbruikt om iedereen via zijn telefoon volgbaar en controleerbaar te maken. Voor algemene doeleinden die (in de toekomst) ver voorbij gaan aan de essentie van coronacheck.

 

 

Hoewel ik kan bewijzen gevaccineerd te zijn blijk ik er eigenlijk niet omheen te kunnen een telefoon te hebben, te gebruiken, bij me te dragen.

Linksom of rechtsom moet er voor QRcoronabewijs een telefoon gebruikt worden bij Digid. Is het niet voor SMS dan is het wel voor app.

 

Daarna, alhoewel hij digitaal niet vertrouwt stuurt hij in een mail aan een helpdesk waar mogelijk tijdelijke krachten werken wel deze gegevens....

 

Op 30-9-2021 om 12:48, Zunigkyk zei:

k heb de volgende mail verstuurd.  Aan: helpdesk@coronacheck.nl

L.S.,

Ik heb 2x Pfizer comernaty geïnjecteerd gekregen.
Ik heb ook een geprint bewijs (Registratiekaart coronavaccinatie) waar dat op staat.
Ik heb ook een ID-kaart waarmee ik kan bewijzen dat ik de persoon ben die op dat vaccinatiebewijs staat.

Echter, nu zou ik een QR-code moeten tonen, en die heb ik niet.
Ik heb digID met inlog.
Maar geen SMScontrole en geen app, want het is voor mij bezwaarlijk een telefoon te hebben en beschikbaar te houden.
Mijn zorgverzekeraar stuurt mij op aanvraag de bescheiden op als SMS-controle (telefoon+app) nodig is, waarover ik niet beschik.

Ik verzoek U derhalve mij een geprint QR-exemplaar te doen toekomen.

xxx(Naam) xxxx(geboortdatum)
xxx(Straat, huisnummer)
xxx(Postcode, Plaats)
BSN: xxx
Vaccinatie 1: xxx(datum, tijd)
Vaccinatie 2: xxx(datum, tijd)

 

Wanneer je zo bang bent je gegevens op straat te gooien, zou ik deze gegevens niet in een mail aan een helpdesk medewerker sturen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
52 minuten geleden, Zunigkyk zei:

bankgedrag

Je vertrouwt je telefoon wel je bankgeschiedenis toe?

 

Zie je zelf niet dat je paranoïde gedrag vertoont?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, ceesv zei:

Je vertrouwt je telefoon wel je bankgeschiedenis toe?

 

Zie je zelf niet dat je paranoïde gedrag vertoont?

Ik hou een strikte scheiding aan tussen internetactiviteiten thuis (Windows+laptop) en telefoon.

 

Ik ben verantwoordelijk niet jij.

Omdat ik oncontroleerbare app toevoegingen en wijzigingen op Android tegen kom voel ik dat als oncontroleerbaar door mij.

Het komt er op neer dat ik Android (Samsung) onbeheersbaar vindt. Bij Windows heb ik er veel minder last van.

Die telefoon hou ik dus zo ver mogelijk van risicovol internetgebruik. Ik betaal er niet mee. ik beleg er niet mee, ik navigeer er niet mee, ik surf er niet mee, ik schrijf er niet mee op forums, ik kom er niet mee op sat4all.

Alleen in noodgevallen onderweg zou ik er gebruik van kunnen maken. Maar dan is het 'nood breekt wet'.

 

Voor betalen heb ik van ING een scanner.

De enige die mijn telefoon claimt bij inloggen is DigiD voor het inzien van mijn zorgrekeningen. Dat vond/vind ik een foute eis.

Dus zie ik die rekeningen niet of ik vraag per mail om inzage.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De kern van het probleem is de enorme hoeveelheid indianen verhalen op internet in de bekende sociale media waardoor mensen zich laten beïnvloedden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ceesv zei:

De kern van het probleem is de enorme hoeveelheid indianen verhalen op internet in de bekende sociale media waardoor mensen zich laten beïnvloedden.

Voor mij niet hoor.

Mijn probleem is de inlogmethode van DigiD die over mijn telefoon wil beschikken.

Totnutoe heb ik dat met succes buiten de deur weten te houden.

Voor de controleur is de koppeling veiliger. Maar de consument moet er 2 om veiligheidsedenen gescheiden werelden voor open stellen.

Ga ik niet doen.

 

Ik hoef voor de veiligheid van de controleur, de lekken binnen hun organisatie, niet mijn eigen veiligheid in te leveren toch?

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zal wel niet voor jou voldoende zijn, maar dit zijn de beveiligingen.

 

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5170122/corona-app-nederland-android-ios-vragen-en-antwoorden

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...