Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

We zijn ondertussen een half jaar verder sinds deel 3 geopend werd.

Een groot deel van de bevolking van de westerse wereld heeft tenminste een vaccinatie achter de rug, in tegenstelling tot de "derde" wereld waar vaccinatie meer uitzondering als regel is.

 

In het afgelopen jaar liepen de besmettingen bij ons terug, en werden minder dodelijk, door een beter behandel protocol en doordat risico groepen met voorrang gevaccineerd werden.

Ook de lockdown en alle hygiëne maatregelen zullen daaraan bijgedragen hebben.

 

Het virus heeft ondertussen meerdere mutaties ondergaan waarvan de "delta" variant hoog besmettelijk blijkt te zijn en in opmars is.

 

Nu, begin juli loopt in Nederland het aantal besmettingen exponentieel op, vooral in de leeftijdsgroep 20 -26 jarigen.

Discotheken, uitgaan gelegenheden en populaire vakantie bestellingen blijken een bron van vele nieuwe besmettingen te zijn.

Hoewel de doelgroep doorgaans niet levens bedreigend ziek wordt, blijkt een deel van deze groep langdurig klachten blijft houden.

 

Er wordt morgen een advies verwacht of de opgeheven Corona maatregelen terug gedraaid moeten worden.

Vele uitgaans gelegenheden hebben de deuren al gesloten, omdat een groot gedeelte van het personeel ondertussen besmet  thuis zit.

 

Een ding is nu wel duidelijk, de strenge lockdown beteugelde de verspreiding van het virus en was effectief in het terug dringen van het aantal besmettingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik was vandaag bij iemand die zijn beide ouders aan een corona besmetting had verloren en er zelf en zijn vrouw ook flink van langs heeft gehad.

Hij was besmet geraakt begin december vorig jaar met als vreemde dat hij de geur wel kwijt was geraakt maar de smaak niet.

Nu nog steeds als hij op zijn werk is heeft hij er flink last van, hij vertelde dat hij systeem programmeur is en als er een storing is dan moest hij verschillende kasten langs op te kijken waar het probleem zich ergens bevindt, nu nog steeds, bijna 8 maand later, als hij snel alle kasten langsgaat dan is hij aan het eind de kluts compleet kwijt en draaide hem alles voor de ogen.

Dus een poosje met hem gepraat en herkende veel van zijn klachten (alleen dan in mindere mate of wat bij mij al weer verdwenen is) zoals

- naar de schuur lopen om wat op te halen en eenmaal in de schuur aangekomen niet meer weten wat je ook al weer in de schuur zou gaan doen,

- met het een beginnen en binnen 5 minuten weer met wat geheel anders bezig zijn en pas later bedenken van "hé ik was toch met wat anders bezig"? ,

- de soms plotselinge vermoeidheid (hij was de gehele dag bezig geweest om 5 tegels van 40 x 60 in zijn tuin te leggen)

- vaak 10-12 uur slapen, uit bed komen en op de bank al weer in slaap vallen

- het auto rijden waarbij alles langs je heen flitst en je je niet kunt concentreren op je voorganger

- concentratie verlies op elk willekeurig moment

- niet op de juiste woorden kunnen komen

 

Hij vertelde verder dat hij nu overal tegenaan stootte en zich vaak flink bezeerde en open wonden opliep als hij wat scherps tegen kwam kon struikelen over de kleinste dingen enz. terwijl hij dat voor de tijd nooit heeft gehad.

Wel had hij één positieve ervaring nl. dat hij in de afgelopen 8 maand probleemloos 20 Kg was afgevallen zonder er moeite voor te hebben hoeven doen.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je ook denken, maar als zoiets in een paar weken ontstaat dan is er toch wel iets anders aan de hand.

Vooral als je weet dat ik normaal 4-5 max 6 uur op een dag sliep en nu vaak 10-12 uur en dan uit bed kan komen een keer door de tuin kan lopen en 10 minuten later al weer op de bank in slaap kan vallen.

 

Maandag weer bloed onderzoek, zal mij benieuwen wat er allemaal ontregeld is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Zunigkyk zei:

Ik gooi het op ouder worden, en neem het gewoon alsof het er bij hoort.

Concentratieproblemen worden genoemd als een van de gevolgen van covid-19:

https://www.gezondheidenco.nl/klachten-na-coronavirus/

 

dus het verband dat gerrit B legt met covid-19, klopt.

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerrit B

 

Ik heb in deze regio deel mogen nemen aan een zo geheten ‘corona nazorg traject’, opgezet door het Radboud UMC. Veel van de door jou genoemde klachten herkende ik destijds ook al en heb hen daarop gewezen tijdens het voortraject. Vervolgens werd er een geriater aan het team toegevoegd, die samen met een longarts, fysiotherapeut en psycholoog de mensen onderzochten. Ik weet dit probleem eerder zelf aan mijn leeftijd maar vond het wel frappant dat dit zo snel, in mijn beleving dan, ontstond. Specifiek onderzoek gericht op het geheugen toonde aan dat mijn geheugen nog niet zo heel slecht bleek. De psycholoog, ook een van de artsen, heeft dit ook nog met mij besproken. Ik vertelde hem dat als ik mee zou doen met ‘Eén van de acht’, voor de jongeren onder ons, dit is één van de eerste lullige quizzes gepresenteerd door oa. Mies Bouwman 🤭, dat ondergetekende na ‘de lopende band’ vermoedelijk met maximaal 2-3 prijzen rekening moest houden terwijl 14 geen uitzondering was. Korte termijn is en blijft KMP. 🤭🤣

Wat binnen het onderzoek wél duidelijk werd is dat mijn spierkracht globaal 44% minder was als iemand anders van mijn leeftijd. En dat is nog steeds zo helaas. En verder houd ik mij sinds die tijd maar bezig met TV kijken en af en toe een bescheiden klusje in het kader van ‘het is zoals het is’ want een jaar lang fysiotherapie heeft ook nog steeds geen baat gehad. Acceptatie heet dat geloof ik. 🤣

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zomaar een constatering; we zijn weer in de aanloop naar een vierde golf aangekomen.

Zet je zomervakantieplannen maar even in de wachtstand.

 

Tja het werd ook al geschreven toen het weer los ging, menigeen blijft de oude maatregels volgen. Daar is niets mis mee.

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat de nodige horeca zaken vanaf vandaag hun deuren weer moeten sluiten en dat feestjes en partijen weer afgeblazen kunnen worden.

Het nu toch wel overduidelijk is dat op die manier op dit moment de verspreiding plaats vindt en dat ondanks dat de horeca zo hoog van de toren blies met dat ze alles prima zelf konden regelen en meer vrijheden wilden een flinke steek hebben laten vallen.

 

Maar we zullen het vanavond wel weer horen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
15 uren geleden, theparasol zei:

image.png.53727c0e0e3ae74b82f2b9df3afd4759.png

Dit laat aardig zien waar het probleem zit.

 

Na het opheffen van de lockdown is het virus weer aan een opmars begonnen.

Niet alle leeftijdsgroepen worden nu getroffen maar voornamelijk:

 

-   Jongeren, nog niet gevaccineerd

-   Geen afstand, met veel personen op een klein oppervlak in een besloten ruimte

-   Houden niet de oude maatregelen aan zoals mondkapje, 1,5 meter afstand en de hygiëne maatregelen.

 

In de ziekenhuizen blijven ze vaststellen dat alleen nog niet gevaccineerde patiënten opgenomen moeten worden.

Wanneer gevaccineerde personen besmet worden, hebben die bijna altijd milde ziekteverschijnselen.

 

Jongeren menen dat ze alleen het risico lopen lichte klachten te krijgen, maar een deel blijkt toch met long covid te maken te krijgen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar die leeftijdsgroep zal een wat minder risico gedrag vertonen.

40 - 50 jarigen zijn een minderheidsgroep in de disco.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht dat vele anti-vaccers, twijfelaars, gelovigen en alle andere die zich niet hebben laten vaccineren zeer snel overstag zullen gaan als de regel wordt ingevoerd van:

  • Je hebt de kans gehad je te laten vaccineren en om wat voor reden dan ook niet laten doen?
  • je gaat op vakantie zonder vaccinatie en zonder in quarantaine te zijn gegaan bij terugkomst en zonder je te hebben laten testen na 5 dagen?
  • je gaat uit zonder vaccinatie, geldige negatieve test of rommelt wat met verklaringen?

Prima maar dan ook geen covid zorg voor jou of alleen als je die zorg zelf gaat betalen.

 

Niet helemaal kuis om zo'n regel in te voeren maar sommigen hebben gewoon een extra duwtje nodig om het gezonde verstand te gaan gebruiken.

 

Las vandaag een stuk in de krant van ene Linda Akkermans die zich beklaagde dat ze met haar kinderen helaas niet in de regio Noord woonden want anders was ze nu al op vakantie gegaan zolang het nog kon ondanks dat de besmettingscijfers als een raket omhoog schieten.

 

Dan denk ik bij me zelf "eeuuuhhhh elk persoon met een gezond verstand blijft toch thuis omdat juist nu veel besmettingen opgelopen worden in het zonnige zuiden waar jij naar toe wilt voor je vakantie"?

Landen die nu al op rood of oranje staan en op het punt staan nog donkerder te kleuren waar jij naar toe wilt?

Vervolgens dan ook nog een beschuldigend vingertje op steken naar de bewindslieden want die hebben gezegd "dansen met Janssen", verlenen gevaccineerden te snel toegang en hebben wel een miljard uitgegeven aan fieldlabs maar niet voor voldoende controle gezorgd bij de uitgaansgelegenheden en hebben de testcapaciteit te vroeg afgeschaald?

 

Waarom is er geen regering die ons beschermd tegen dit soort lieden die dit soort artikelen (mogen) schrijven in de krant?

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, gerrit B zei:

Denk dat de nodige horeca zaken vanaf vandaag hun deuren weer moeten sluiten en dat feestjes en partijen weer afgeblazen kunnen worden.

Het nu toch wel overduidelijk is dat op die manier op dit moment de verspreiding plaats vindt en dat ondanks dat de horeca zo hoog van de toren blies met dat ze alles prima zelf konden regelen en meer vrijheden wilden een flinke steek hebben laten vallen.

 

Maar we zullen het vanavond wel weer horen.

Gisteren was de eigenaar, geloof ik, van Aspen Valley in Enschede te gast in Op1.

Kreeg nou niet echt in de indruk dat hij een hand in eigen boezem stak.

 

En inderdaad, al die mensen die riepen dat de horeca steeds de klos was zonder enig hard bewijs (En dat de regering de horeca kapot aan het maken was.), zouden nu toch hun ongelijk moeten erkennen.

Idem dito een hoop andere branches die er zo overtuigd van waren dat we met testen-bij-de-poort prima verder konden. 

(Waartegen anderen weer luidkeels protesteerden wegens "tweedeling van de maatschappij".)

 

En die dansleraar die steeds riep dat er geen bewijzen waren voor  deze "virtuele pandemie" en dat "de politieke elite" de macht er mee wou grijpen. De maatregelen zouden niets uithalen.

 

Je moet nu toch wel ziende-blind zijn als je nu nog niet ziet wat covid-19 teweegbrengt zonder maatregelen (en je eraan houden).

En dan hebben we het nog niet eens over de noodzaak van het vaccineren.

 

 

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...