Ga naar inhoud


Schotel afstellen canal digitaal


Arjan31

Aanbevolen berichten


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb altijd bij het afstellen op een sat de sterkste zender met een frequentie die alleen op die sat voorkomt gekozen. Dan wordt het zoeken ook zonder satmeter simpel als je de elevatie ongeveer weet.  Vandaar mijn vraag over een frequentie invoeren.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Mimisiku zei:

Dit gaat over een TV met ingebouwde sat-tuner… En daar heeft hij een fabrieksreset op uitgevoerd. Dus geen zenderlijst…

Nee, geen zenderlijst maar normaal is dat de meest bekende satellieten met al hun transponders vanaf fabriek in het geheugen staan en als ze er niet is staan, doe je dit voor die twee handmatig.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Sprietje zei:

Meestal zijn in een satellietontvanger al flink wat satellieten in geprogrammeerd met al hun transponders.
Om de schotel uit te richten op de Astra 23,5, gebruik je eerst een hele sterke ongecodeerde transponder. Dat is bijv. 12168V met de zender Ócko in mpeg2 en RTL in mpeg4. Daar kun je de schotel bijna niet langsheen draaien.
Heb je de Astra 23,5 eenmaal gevonden, gebruik dan een zwakke ongecodeerde transponder om de schotel optimaal af te stellen. Dat is bijv. 11914H met de zenders MNE Sport 2 en 3. Beide transponders staan vast en zeker al in je ontvanger in geprogrammeerd.
Zitten ze er niet in, dan zijn dit de transponderspecificaties:
12168V, DVB-S, QPSK, SR 27500, fec 3/4
11914H, DVB-S2, 8PSK, SR 30.000, fec 3/4


Dan pas scan je de Canal Digitaal fastscanlijst in.

 

Bedankt voor je opmerking!

 

ik heb net 12168 net gevonden.

 

nu probeer ik 11914 te zoeken maar dat is helaas nog zonder resultaat.

 

ik ben woonachtig in Groningen

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Mimisiku zei:

Als je een schotel met maar 1 LNB hebt (met 1 uitgang) dan stel je op de TV in dat je een Universal LNB hebt, DiseqC uit en dan hangt het af van de schotelafstelling..

Eerst goed uitrichten op de Astra3 satelliet…


ik kijk met 1 tv via de schotel heb wel 2 kabels er uithangen maar met een kabel doe ik helemaal niks.
 

LNB moet die op stroom ? Of op nee

 

en heb de diseqc nu uitgezet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan is je schotel niet optimaal uitgericht op Astra 3

Staat de skew van je lnb goed?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, door de gekozen modulatie en symbolrate / FEC had je ook voor Joyne een behoorlijke veldsterkte nodig voor een ongestoorde ontvangst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, ceesv zei:

Dan is je schotel niet optimaal uitgericht op Astra 3

Staat de skew van je lnb goed?

 Sorry, ik heb geen idee wat de skew is?

 

Was blij dat ik beeld heb maar bij regen houdt die er nu mee op

aangepast door Arjan31
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Skew is de hoek waaronder de antennes in je LNB staan t.o.v. het aardoppervlak.(Horizon)

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je niet bij elke regenbui beelduitval wilt hebben, ja!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...