Ga naar inhoud


Schotel afstellen canal digitaal


Arjan31

Aanbevolen berichten

Goededag allemaal,

 

ik heb 3 jaar bij Joyne gezeten. Helaas is die falliet gegaan en heb de overstap gemaakt op Canal digitaal. 
ik heb een tv waar de ci module ingedrukt kan worden, alleen krijg het gewoon niet voor elkaar om zenders te krijgen.

 

ik heb geprobeerd om de shotel op astra 3 te richten via een app.

 

maar ik heb het idee dat er iets mis gaat in de instellingen..

 

Is er mischien iemand die bij in jip en janneke taal kan uitleggen hoe ik dit allemaal weer goed instel?

 

bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dit is een beetje ‘kip en ei verhaal’. Om een FastScan te kunnen uitvoeren waardoor je een zenderlijst voor CD in je TV krijgt zal de schotel eerst op 23.5 Oost uitgericht moeten zijn. Uiteraard moet ook de TV ingesteld worden alléén Astra 23.5, ervan uitgaande dat jij geen Duo LNB hebt. Op Dishpointer.com kan je vervolgens de exacte elevatie voor jouw locatie vinden, ervan uitgaande dat de paal waarop je schotel bevestigd is loodrecht staat. Met een simpele satfinder zal deze overigens gillen bij meerdere satellieten. Als je enigszins in de richting van Astra 23.5 staat zou je een fastscan kunnen proberen. Geen resultaat, dan verder draaien naar de volgende satelliet waar de signaalmeter begint te gillen, en opnieuw de fastscan proberen. Dit totdat je een zenderlijst ziet binnenkomen.

Succes

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En welke CI-module gebruik je? Die van Joyne? Die kan naar de milieustraat.
Je zal die van Canal Digitaal moeten gebruiken, of eigenlijk beter: Een tweedehands smartcard overnemen en daar je abbo op afsluiten.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Alex1970 zei:

En welke CI-module gebruik je? Die van Joyne? Die kan naar de milieustraat.
Je zal die van Canal Digitaal moeten gebruiken, of eigenlijk beter: Een tweedehands smartcard overnemen en daar je abbo op afsluiten.


Hier staat toch duidelijk dat hij de overstap heeft gemaakt en dan zal hij ongetwijfeld een nieuwe module ‘gekregen’ hebben.

 

3 uren geleden, Arjan31 zei:

Goededag allemaal,

 

ik heb 3 jaar bij Joyne gezeten. Helaas is die falliet gegaan en heb de overstap gemaakt op Canal digitaal. 
ik heb een tv waar de ci module ingedrukt kan worden, alleen krijg het gewoon niet voor elkaar om zenders te krijgen.

 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, John van Dreumel zei:


Hier staat toch duidelijk dat hij de overstap heeft gemaakt en dan zal hij ongetwijfeld een nieuwe module ‘gekregen’ hebben.

 

 


Als je met gebruikers werkt die de gekste problemen hebben neem je niet zomaar iets aan.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang hij zelf niet reageert zullen wij het ook niet weten vrees ik.😉

De volgende vraag is dan ook nog of zijn TV werkt met de nieuwe module.

 

Maar volgens mij was de vraag om de zenderlijst in de TV te krijgen. Decryptie komt pas daarna. 🤭

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De TS zal met nog veel meer info moeten komen:

 

- welke CI heeft hij gekregen? De CAM701 of CAM803 (hoop voor hem de eerste)

- is de TV wel Canal Digitaal gecertificeerd (qua het hebben van een FastScan)

- is de TV correct ingesteld om Astra3 (en eventueel Astra1) te ontvangen

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Mimisiku zei:

De TS zal met nog veel meer info moeten komen:

 

- welke CI heeft hij gekregen? De CAM701 of CAM803 (hoop voor hem de eerste)

- is de TV wel Canal Digitaal gecertificeerd (qua het hebben van een FastScan)

- is de TV correct ingesteld om Astra3 (en eventueel Astra1) te ontvangen

Bedankt allemaal voor het mee denken!

 

- ik wou gaan proberen om via een appje hem op astra 23.5 te zetten. En dan via de tv naar de sterkte te kijken?

 

-ik heb de cam803 opgestuurd gekregen door canaal digitaal. 

 

-de fastcan zit wel tussen de optie als ik zenders wil zoeken ( die zet ik ook aan )

 

-Of de tv goed is ingesteld betwijfel ik. Heb hem 4 jaar geleden laten instaleren door een shotel bedrijf, heb de tv wel weer naar fabrieks instellingen gebracht.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een schotel met maar 1 LNB hebt (met 1 uitgang) dan stel je op de TV in dat je een Universal LNB hebt, DiseqC uit en dan hangt het af van de schotelafstelling..

Eerst goed uitrichten op de Astra3 satelliet…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En laat nu net met name dat laatste het probleem zijn. Zonder satfinder is het toch echt steeds checken of er signaal is. En dan maar hopen dat het Astra 23.5 is. 😉

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 1 schotel op 9°E moet de elevatie naar 28.2° i.p.v. 29.4° voor de 9°E…

Geen idee waar de TS in NL woonachtig is…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een ongetwijfeld domme vraag, maar ik heb altijd met satelliet-ontvangers gewerkt en bij TV's alleen met een terrestrial tuner erin:

Kun je bij een TV met module en kaart alleen een fastscan doen en geen frequentie invoeren?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal zijn in een satellietontvanger al flink wat satellieten in geprogrammeerd met al hun transponders.
Om de schotel uit te richten op de Astra 23,5, gebruik je eerst een hele sterke ongecodeerde transponder. Dat is bijv. 12168V met de zender Ócko in mpeg2 en RTL in mpeg4. Daar kun je de schotel bijna niet langsheen draaien.
Heb je de Astra 23,5 eenmaal gevonden, gebruik dan een zwakke ongecodeerde transponder om de schotel optimaal af te stellen. Dat is bijv. 11914H met de zenders MNE Sport 2 en 3. Beide transponders staan vast en zeker al in je ontvanger in geprogrammeerd.
Zitten ze er niet in, dan zijn dit de transponderspecificaties:
12168V, DVB-S, QPSK, SR 27500, fec 3/4
11914H, DVB-S2, 8PSK, SR 30.000, fec 3/4


Dan pas scan je de Canal Digitaal fastscanlijst in.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit gaat over een TV met ingebouwde sat-tuner… En daar heeft hij een fabrieksreset op uitgevoerd. Dus geen zenderlijst…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...