Ga naar inhoud


vu zero 4k


tetron

Aanbevolen berichten


19 uren geleden, John van Dreumel zei:

Dát is welvoegelijk bekend dat fabrikanten dat graag doen. Dan moet er tóch wel iets van waarde in pli zitten als fabrikanten dat doen lijkt mij. Zelfs zonder de plugins waarmee je ‘creatief’ kunt kijken. 
 

Waar baseer jij het op dat gebruikers van enigma2 ontvangers per definitie hobbyisten zijn? Ik denk zelf dat veel gebruikers die maar net weten dat de stekker in het stopcontact moet, graag gebruik maken van dit soort ontvangers omdat zij door een vriend van een vriend op de hoogte gebracht zijn wat er allemaal mogelijk is. Zowel legaal maar vaak juist illegaal. Immers als iemand Ziggo kijkt, een eigen kaart heeft en dat hij dan vervolgens op zo’n 5-8 tuners gelijktijdig zou kunnen kijken via fallback mogelijkheid gecombineerd met een fbc kabeltuner, dat is voor velen al een fraaie optie. En netjes binnen de lijntjes. En bij Ziggo kost de extra kaart, tot 2 stuks extra, niets. Bij CD kan een gebruiker met 3 boxen ook op één kaart kijken. Theoretisch vier stuks maar dat kan fout gaan. Dat scheelt deze huisvader met 2-3 kids zo’n € 19.- / maand voor twee extra kaarten. Alles nog nét legaal. 
Maar ik denk dat het gros van de enigma2 gebruikers kiest voor de illegale mogelijkheden, al dan niet gecombineerd met een eigen kaart. Kennis van zaken is nihil en daarom mogen mensen zoals jij voor jouw vrienden pli plaatsen. Laat hen zelf eens ATV of VIX plaatsen. Dan hebben zij over een week nog geen beeld. Mét of zonder kaart. Als jij echt meent dat het anders is, dat is jouw goed recht, maar dan stuur ik jou wel een keer een paar spannende PDF’s van Hans Christian Anderson. 🤣


Ik realiseer mij dat wij wel heel off topic gaan maar ik zou toch nog graag een inhoudelijke reactie krijgen op mijn bovenstaande quote als dat toegestaan is.


@Mimisiku

Ik was eigenlijk wel benieuwd naar een inhoudelijke reactie op mijn reactie naar jou over het hobbyistengehalte. Volgens mij klaar jij ook klusjes op voor een aantal kennissen van jou die nergens kaas van hebben gegeten op dit gebied en zul jij inmiddels alweer enkele ontvangers hebben mogen flashen voor hen. Jij bent de hobbyist en zij zijn simpelweg de kijkers die graag gebruik maken van de simpele maar praktische en vooral stabiele interface van openpli. Immers 8.1 zal vast een nóg beter beeld geven menen sommigen. 🤪 Dus bij hen is het hobbygehalte absoluut nul. Overigens heb ik ook een paar van die kennissen waar ik dit soort klusjes mag opknappen. Dan vraag ik aan hen of zij iets missen in de huidige versie of dat het niet goed loopt. Het antwoord is dan altijd ‘nee hoor maar een nieuwe versie is handig’. Ook bij hen is het aantal hobbyisten nul en upgraden naar een hogere versie terwijl alles functioneert dat weiger ik dus.


Waar komt overigens jouw aversie tegen openpli vandaan? Ik maak weleens een uitstapje zoals onlangs met een Dreambox, maar geef mij toch maar openpli met zijn eenvoudige configuratie en stabiele werking. Ook heel prettig als een van de kennissen een vraag heeft. Ik loods hem met de ogen dicht naar een oplossing. Nog los van het feit dat ik niet constant af aan het geven ben op eender welke andere image wat jij vaak wel doet betreffende openpli. Ik begrijp dat echt niet en vroeg het mij gewoon af.

 

@ts

Het fraaie van deze discussie is dat TS zijn keutel ingetrokken heeft, versie 8.0 heeft geflasht, dus niet alsnog 8.1, hoewel ik had gelezen op het openpli forum dat de 8.1 image gewoon te flashen is. En als hij wél 8.0 kon flashen waarom dan niet alsnog 8.1? proberen te flashen, met USB stick of online, en dus niet updaten. 😀😀

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

m.a.w. je kan het kort en bondig bekijken en of beoordelen als je de images kent en zelf getest hebt.

image bugs (foutjes) komen altijd voor maar uitvallers van servers is weer een ander "level of support"

 

Complexiteit en of uitleg over bepaalde instellingen (en dat zijn er nog al wat) kunnen bij alle images het de gebruiker heel lastig maken.

De voorkeur voor een bepaald image heeft met veel zaken te maken, zoals ook zelf gaan onderzoeken en zoeken naar soortgelijke ervaringen.

Ergo de Fora / forums die uitleg geven of de youtube instructie filmpjes en daarmee ook de TAAL.

 

Oefening baart kunst.

Als je niet oefent zal het altijd lastig blijven.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch Daar heb ik weinig aan toe te voegen. En iedere image heeft nog wel bugs. Groter of kleiner.

 

Ik durf met gemak een weddenschap aan waarin wij een kijker twee images laten flashen en configureren totdat beiden beeld hebben. Dan zal snel blijken in welke image de meeste gebruiksvriendelijkheid zit en waar overigens ook veel minder standaard geïnstalleerde zaken in zitten waar de gemiddelde kijker vaak niets mee doet. Al is het maar omdat hij ze niet eens weet te vinden, laat staan op een juiste wijze configureren. 😉

Dus een standaard setup met zenderlijst en cam. 😉

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of je durft te wedden dat doet me niks.

 

maar het gaat mij niet om een weddenschap of gelijk krijgen, het gaat erom dat die gebruiker de juiste informatie krijgt.

Jürgen en ik hebben heel wat moeite gestoken in de uitleg over het flashen van een image, ook van de verschillende modellen Vu+.

Men ziet niet iedereen is ook "fool proof" onderweg. En dat is geen negatieve sneer aan desbetreffende maar een constatering.

 

En ook de discussie met "Tech" en Mimisiku geeft te denken over duidelijkheid aan gebruikers inzake de procedures.

Maar ook dat is voor mij niet de reden waarom ik blijf hameren op juiste procedures geven en volgen.

 

voor elk image en voor elk receiver model!

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook de reden waarom ik veel images test op diverse boxen. Multiboot is daar een mooi hulpmiddel bij. 
 

CAM, Picons, zenderlijst zijn de basisfuncties. 
 

De meeste images doen dat prima met hun aanwezige feeds. Het enige wat OpenPli extra heeft zijn de voorgekauwde OScam configuraties t.b.v. Canal Digitaal en TVV. VTI heeft daar de OScamButler voor (VU+ only).. Andere images moet je dat zelf uitvogelen. Dat vinden de meesten al te veel werk en nemen DUS OpenPli onder het mom “een beller is sneller”. Vooral zelf géén moeite doen. En dat stoort me eigenlijk. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

CAM, Picons, zenderlijst zijn de basisfuncties. 
 

Het enige wat OpenPli extra heeft zijn de voorgekauwde OScam configuraties t.b.v. Canal Digitaal en TVV.

En laten nu net de meeste regular TV kijkers dáár de meeste problemen mee hebben. Met name de cam.

 

In plaats van ‘voorgekauwd’ had je ook kunnen schrijven ‘op maat geconfigureerde’ reader. Dat klinkt net iets vriendelijker.

En wat te denken van de ‘voorgekauwde reader’ mainreceiver waarmee je snel en ongecompliceerd een interne lijn naar je hoofdontvanger kunt maken om intern jouw kaart te kunnen delen. Makkelijk toch? Wat is daar dan mis mee? Ik gebruik dit zo lang als het bestaat met mijn Ziggo kaart in mijn ‘mainreceiver’ en iedere andere box, werkkamer, slaapkamer, zolder etc. Daarnaast wordt fallback gebruikt in de tuin als ik bij mooi weer voetbal of Formule 1 wil kijken. Allebei verrekte handige opties.
 

2 uren geleden, Mimisiku zei:

Andere images moet je dat zelf uitvogelen. Dat vinden de meesten al te veel werk en nemen DUS OpenPli onder het mom “een beller is sneller”. Vooral zelf géén moeite doen. En dat stoort me eigenlijk. 


Bovenstaand bericht lezend heb jij dus feitelijk niets tegen openpli maar puur een bloedhekel aan de gebruikers van de openpli images, jouw vriendengroep waar jij openpli voor mag onderhouden daargelaten? 🤣🤣🤣🤣

 

Wees nu toch eens gewoon eerlijk naar jezelf want je begint vast te lopen met de eerder genoemde argumenten. Niet in het minst als gevolg van jouw laatste quote. 
 

Maar hoe zit het nu volgens jou met het gehalte hobbyisten en TV kijkers die graag voor zo min mogelijk geld en zo min mogelijk moeite TV willen kijken? Daar heb ik nog niets over gehoord.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een hekel aan OpenPli omdat A: de mods verschrikkelijk arrogant zijn en dat uitdragen, geen enkele (terechte) kritiek kunnen velen (en klaarblijkelijk - naar nu blijkt - zelfs een kliklijn hebben om ongelovigen te ‘shamen’..B:  Daarbij worden in OpenPli continue oude opgeloste fouten gewoon weer geherintroduceerd. Klagen erover geeft steevast: hobby, weinig handjes, gratis, maar wél iedere Penny & dime ontvanger willen supporten. Dáár is dan klaarblijkelijk wél tijd voor.. Testen doen ze nauwelijks; laat dat maar aan de gebruikers over.. Steevast: maak maar een fullbackup. Terugzetten als het fout gaat…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou ik vastlopen met mijn argumenten? Niks is minder waar.

 

Alle OScam opties die je zelf noemt kan iedereen in ieder E2 image ook regelen! Daar doet OpenPli niks extra’s aan. Wellicht wil je mijn oude topic ‘OScam Home Sharing’ eens doorlezen.. Maar zoals gezegd: de meesten zijn te lui om even wat eigeninitiatiefaan de dag te leggen

Waarom zou ik een hekel hebben aan OpenPli gebruikers? Die keuze maken ze zelf en op verzoek help ik ze ook. Moet ik dan zeggen; “ik help je niet omdat je OpenPli gebruikt”.. Je lijkt een beetje te vervallen in de retoriek die Catastrofus gebruikt.. Anders interpreteren en liefst een beetje verdraaien to fit your needs…

 

Ik heb via mijn beroep heel veel Dreambox en andere E2 personen aan de deur gehad. Het overgrote merendeel had 0% kennis en waren alleen geïnteresseerd in gratis kijken. Daar dient een Dreambox toch voor? Zo was hun redenatie. Dat een Dreambox (of andere E2 ontvanger) gewoon legaal kon worden ingezet was ze volkomen vreemd.

Heb zelfs meegemaakt dat ik in mijn eigen huis bedreigd werd omdat ik het vertikte om een gebrickte clone te maken! Niet dat hij veel kans had, maar toch..

 

Sat4ALL was in den beginne veel meer hobbygericht dan nu, nu is het meer zeuren om ff snel geholpen te worden. Krijgen ze hun zin niet, wordt het meteen veneinig.

 

Persoonlijk interesseert het me geen r**t wat een OpenPli moderator van me vindt, ze mogen argumenteren wat ze willen, mijn standpunt is ze allang bekend en dat gaat mijnerzijds niet veranderen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mimisiku zei:

Ik heb een hekel aan OpenPli omdat A: de mods verschrikkelijk arrogant zijn en dat uitdragen, geen enkele (terechte) kritiek kunnen velen (en klaarblijkelijk - naar nu blijkt - zelfs een kliklijn hebben om ongelovigen te ‘shamen’..B:  Daarbij worden in OpenPli continue oude opgeloste fouten gewoon weer geherintroduceerd. Klagen erover geeft steevast: hobby, weinig handjes, gratis, maar wél iedere Penny & dime ontvanger willen supporten. Dáár is dan klaarblijkelijk wél tijd voor.. Testen doen ze nauwelijks; laat dat maar aan de gebruikers over.. Steevast: maak maar een fullbackup. Terugzetten als het fout gaat…

Ik ga er van uit dat je dan ook geen Windows gebruiker bent aangezien arrogantie je weerhoudt om bepaalde software te gaan gebruiken......

 

Anyway, ik hou ermee op, hier is niemand bij gebaat en het gaat ten koste van de sfeer.

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd het laatste woord :)  Nou ja, ook niks nieuws onder de zon.. Ik stop er ook mee.. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Jürgen zei:

Wat is t.o.v. VTI en wellicht ook OpenPli de toegevoegde waarde of beter aan?

 

oké dan neem ik het laatste woord :P

jongens toch

 

VIX is eenvoudig te installeren en heeft een heldere menu voering, gewoon proberen. Er zit ook alles aan en op wat je nodig hebt.

Ik kwam alleen een beetje in de knoei met mijn mount naar NAS en pC en uit oude gewoonte toch weer terug naar VTI

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...