Ga naar inhoud


vu zero 4k


tetron

Aanbevolen berichten

na update naar 8.1  openpli   groen beeld 

dan weer opstart en weer groen beeld

nieuwe  open pli mapje 8.1 release uitgepakt en op 4gb stik gezet 

vu aan  , maar flasht niet  .  div. keren geprobeerd ,helaas. steeds weer groen beeld en herhaald opstarten.

heeft iemand een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er staat bij OpenPli dat deze image fris gefladhed moet worden via USB en NIET via de ingebouwde flash-image (ook al lijkt dat te werken)..

En optie B: gewoon geen OpenPli gebruiken :) 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reactie van TS lezend is het geen echte expert. Dat is niet erg, maar als je dan tóch gaat updaten, dan is dat niet handig.

 

@Mimisiku

Om een niet heel technische gebruiker OpenATV of een alternatief aan te raden is mijns inziens ook niet heel slim. Openpli is meestal eenvoudig te installeren als iemand de hulpschermen leest. Bij de andere images is dat nog wel eens een zoekplaatje. En ja, ik weet dat jij geen gebruiker of liefhebber van openpli bent. 🤣

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ageer meer tegen het ‘kuddegedrag’ van gebruikers. OpenPli blijven gebruiken puur omdat je dat kent is geen kenmerk van een echte hobbyist. Buiten mijn afkeer tegen OpenPli vind ik dat je als hobbyist je grenzen moet verkennen en je verdiepen in de mogelijkheden van je apparatuur… Nu kun je een directe vergelijking trekken tussen STB en OpenPli enerzijds en PC’s met Windows anderzijds… Fabrikanten doen er alles aan om een OpenPli voor hun ontvangers te bakken en dan snel verkopen - en weer door -

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dát is welvoegelijk bekend dat fabrikanten dat graag doen. Dan moet er tóch wel iets van waarde in pli zitten als fabrikanten dat doen lijkt mij. Zelfs zonder de plugins waarmee je ‘creatief’ kunt kijken. 
 

Waar baseer jij het op dat gebruikers van enigma2 ontvangers per definitie hobbyisten zijn? Ik denk zelf dat veel gebruikers die maar net weten dat de stekker in het stopcontact moet, graag gebruik maken van dit soort ontvangers omdat zij door een vriend van een vriend op de hoogte gebracht zijn wat er allemaal mogelijk is. Zowel legaal maar vaak juist illegaal. Immers als iemand Ziggo kijkt, een eigen kaart heeft en dat hij dan vervolgens op zo’n 5-8 tuners gelijktijdig zou kunnen kijken via fallback mogelijkheid gecombineerd met een fbc kabeltuner, dat is voor velen al een fraaie optie. En netjes binnen de lijntjes. En bij Ziggo kost de extra kaart, tot 2 stuks extra, niets. Bij CD kan een gebruiker met 3 boxen ook op één kaart kijken. Theoretisch vier stuks maar dat kan fout gaan. Dat scheelt deze huisvader met 2-3 kids zo’n € 19.- / maand voor twee extra kaarten. Alles nog nét legaal. 
Maar ik denk dat het gros van de enigma2 gebruikers kiest voor de illegale mogelijkheden, al dan niet gecombineerd met een eigen kaart. Kennis van zaken is nihil en daarom mogen mensen zoals jij voor jouw vrienden pli plaatsen. Laat hen zelf eens ATV of VIX plaatsen. Dan hebben zij over een week nog geen beeld. Mét of zonder kaart. Als jij echt meent dat het anders is, dat is jouw goed recht, maar dan stuur ik jou wel een keer een paar spannende PDF’s van Hans Christian Anderson. 🤣

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, John van Dreumel zei:

Openpli is meestal eenvoudig te installeren als iemand de hulpschermen leest. Bij de andere images is dat nog wel eens een zoekplaatje. En ja, ik weet dat jij geen gebruiker of liefhebber van openpli bent. 🤣

Het valt wel op dat het meestal openpli images zijn die problemen veroorzaken op VU+ ontvangers.

 

Over het upgraden van VTi lees je hier bijna nooit dat de gebruiker vastloopt.

 

Maar is Openpli 8.1 bugvrij en geschikt voor een VU+ Zero 4k?

Misschien toch maar de oude versie terug gezet?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

Er staat bij OpenPli dat deze image fris gefladhed moet worden via USB en NIET via de ingebouwde flash-image (ook al lijkt dat te werken)..

En optie B: gewoon geen OpenPli gebruiken :) 

O, wat is lezen toch weer moeilijk voor jou, er staat NERGENS vermeldt dat je niet via de ingebouwde flashimage optie kunt flashes, een online-update is toch echt we wat anders dan online flashen, dat is iets wat zelfs jij had moeten weten.

Online updaten kan niet omdat de PR server van slag is geweest en de packagemanager op de box (opkg) niets meer van de rev.versies snapt.

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@Tech , kan je dan aangeven wat de vragensteller moet doen op deze mislukte openPli update te repareren?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

Ik las net op het openpli forum dat de Zero 4K gewoon via een goeie USB stick te flashen is en ook gewoon werkt dus ik snap het allemaal niet.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf heb ook geen problemen ondervonden met het upgraden naar 8.1, ik neem aan dat de TS het ook geprobeerd heeft zonder de auto-backup optie, een groen scherm is een GSOD ofwel, ergens crasht python op en dat kan veroorzaakt worden door 'foute' plugins.

 

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tech zei:

O, wat is lezen toch weer moeilijk voor jou, er staat NERGENS vermeldt dat je niet via de ingebouwde flashimage optie kunt flashes, een online-update is toch echt we wat anders dan online flashen, dat is iets wat zelfs jij had moeten weten.

Online updaten kan niet omdat de PR server van slag is geweest en de packagemanager op de box (opkg) niets meer van de rev.versies snapt.

Ga je lekker? Het staat notabene in rood vermeld dat het NIET kan óók alis de optie aanwezig…

 

33C0BFEE-EF1F-4EB4-9AE7-AB89642FA8E1.jpeg

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Tech zei:

er staat NERGENS vermeldt dat je niet via de ingebouwde flashimage optie kunt flashes, een online-update is toch echt we wat anders dan online flashen

 

5 uren geleden, Mimisiku zei:

Het staat notabene in rood vermeld dat het NIET kan óók alis de optie aanwezig…

 

Spraakverwarring.

Tech heeft het over 'Image flashen', Mimisiku en OpenPli hebben het over 'Software updaten'.

 

Software updaten kan inderdaad niet meer, Image flashen nog wel. Maar daar heb je niets aan als je box niet meer start.

2021082121475737.thumb.png.76b079c3ae59c6f33c932fe5e568f2c2.png

 

2021082121473907.thumb.png.f3f4a10636557361c1e4e43b685a6650.png

 

2021082121480970.thumb.png.c6c1d6d33bc439d3a9bf9b02f158b9cb.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Mimisiku zei:

Ga je lekker? Het staat notabene in rood vermeld dat het NIET kan óók alis de optie aanwezig…

 

33C0BFEE-EF1F-4EB4-9AE7-AB89642FA8E1.jpeg

Lees dan verdorie eens, image UPDATEN is toch echt wel iets anders dan online flashen. De Update doet wat je van een update verwacht, en dat is de huidige versie updaten.......
Van jou had ik wel iets meer verwacht........

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...