Ga naar inhoud


Demontage bureaustoel.


John van Dreumel

Aanbevolen berichten

In navolging van andere leden wil ik ook iets naar voren brengen wat niets maar dan ook niets met satelliet te maken heeft.

Mijn bureaustoel werd de laatste tijd steeds instabieler en verplaatsen ging ook steeds lastiger. De wielen al gangbaar gemaakt maar dit hielp niets. Achteraf ook logisch als je de echte oorzaak constateerde. Of eigenlijk mijn echtgenote. 
Naar nu blijkt is de kunststof bevestiging die aan de gasveer bevestigd zit, voor zover ik mij kan herinneren, destijds met de montage gewoon los in de kruisvoet met de wielen is gestopt, te ver doorgezakt. Ongetwijfeld a.g.v. mijn ietsiepietsie te forse gewicht. Overigens de stoel is amper 5 jaar oud maar functioneert, los van dit probleem, gewoon prima. En ik zit hier ook zeker niet meer als gemiddeld één uur per dag op. Zonde om hem daarvoor te vervangen. Ik krijg echter de bevestiging, die normaal aan de gasveer bevestigd zit, met geen mogelijkheid uit de kruisvoet. Deze heb ik los gehaald van de as van de gasveer. Voor zover ik mij herinner zou de hele constructie van de gasveer met wat gepaste slagen met een hamer terug te tikken moeten zijn. Helaas is het mij na meerdere verwoede pogingen nog steeds niet gelukt.  
Op foto 3 is te zien dat de bus die aan de gasveer zit lager uitkomt als enkele wielen. 
Op foto 4 zie je de bovenzijde van de bus waar normaal de gasveer in bevestigd zit.

Op foto 1 zie je de rest van de stoel met de losgemaakte as van de gasveer. Dit mechaniek werkt nog super.

 

Een dommekracht of pers zou dit mijn inziens moeten kunnen oplossen maar die heb ik niet. Iemand die dit ook eerder meegemaakt heeft en nog tips heeft om dit ogenschijnlijk simpele probleem op te lossen?
 

1DB98023-5C0B-41DE-AC11-D8405F41A9C4.jpeg

18A49CF3-A606-4200-AA99-80060F073DF2.jpeg

4263A45C-026E-49B3-96AA-407A909FAABB.jpeg

9ECA00E4-2AA9-4CA3-A224-45251FB18FFA.jpeg

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je hier wat aan?

 

 

Of deze;

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide filmpjes had ik al gezien maar het gemak waarmee de gasveer los komt van de kruisvoet is bij mij nog niet aan de orde. Uiteraard heb ik ook het e.e.a. aan smeermiddel gebruikt maar hij blijft voorlopig nog steeds muurvast zitten. Vandaar dat ik vermoedde dat er sprake van schroefdraad had kunnen zijn. De filmpjes die ik gezien had leken dat te ontkrachten.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het filmpje laat natuurlijk een nieuwe stoel zien. Maar dat de verbindingen conisch zijn lijkt mij wel héél plausibel.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels een scala aan filmpjes bekeken en het zou een fluitje van de bekende cent moeten zijn. Helaas bevestigen uitzonderingen de regel. 😮

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al geprobeerd met een verfstripper de voet te verwarmen ?

 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, trust zei:

Heb je al geprobeerd met een verfstripper de voet te verwarmen ?

 


Dát heb ik nog niet geprobeerd. Vandaag maar eens wat nieuwe pogingen wagen. 

 

4 minuten geleden, D.Quijote zei:

Ik zal maar oppassen met een gasveer, met de druk die er op staat.


De gasveer zelf is inmiddels los van de kruisvoet. Het gaat puur om de tapse bevestiging in de kruisvoet.

 

Zodra deze eruit is kan ik deze weer terug plaatsen nadat ik deze marginaal verdikt heb.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zal die bus zo gelijkmatig mogelijk eruit moeten slaan.

Zoek een stuk hout of een buis die precies op die tapse bevestiging past.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist met verkrachte eenden, sorry, vereende krachten natuurlijk, nogmaals enkele pogingen gewaagd en het smeermiddel lijkt te hebben geholpen, hoewel er nog een fors aantal slagen met een vet vuistje op de rand van het te verwijderen deel nodig was om hem stukje bij beetje te laten schuiven. Uiteindelijk viel de tapse bus eruit. 
Alles netjes gereinigd en weer gemonteerd. Hopelijk blijft de stoel nu opnieuw zo’n jaar of vijf functioneren.
 

De vlam bleek nog niet nodig Wim. 😉

Bedankt allen voor het meedenken.

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...