Ga naar inhoud


Mogelijkheid plaatsen schotel t.b.v. Astra 1-2-3-HB in Little UK.


John van Dreumel

Aanbevolen berichten

  • Moderator
15 uren geleden, Sprietje zei:

Dan heb je minimaal een schotel nodig van 85cm breed om de lnb's dicht genoeg tegen elkaar te plaatsen, bijv. een Triax 88 of de nieuwe versie Triax 100.

Je opperde wel deze schotels, waarna John aangaf dat het dan een 100 cm schotel zou worden.

 

Sprietje, met alle respect, waarom geef je die schotels aan wanneer je niet achter die keuze staat?

John geeft de indruk, dat hij zich graag door jou laat adviseren.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


10 minuten geleden, ceesv zei:

Je opperde wel deze schotels, waarna John aangaf dat het dan een 100 cm schotel zou worden.

 

Sprietje, met alle respect, waarom geef je die schotels aan wanneer je niet achter die keuze staat?

John geeft de indruk, dat hij zich graag door jou laat adviseren.

 

 

John kwam met een Triax schotel aan, niet ik. Ik gaf alleen aan dat wideband-lnb niet op een Triax 80 passen en dat je een grotere schotel nodig hebt, minimaal een van 85cm breed. Een Triax 88 of 110 met een multirail is niet erg stabiel. Daarom alleen maar toepassen als de schotel niet in de volle wind staat en ik weet niet of dat mogelijk is. Verder moet je ook nog kijken of de schotel verkrijgbaar is want grote schotels via de koerier bezorgen is vragen om moeilijkheden. Ze komen meestal krom of gedeukt aan, dus zelf ophalen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan graag een advies waar jij achter staat voor de setup met 4 wideband lnb’s. Liever een stabieler geheel met een ander merk schotel als een Triax niet jouw voorkeur geniet.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, John van Dreumel zei:

voor de setup met 4 wideband lnb’s. Liever een stabieler geheel met een ander merk schotel

Mooie oplossing:

14 uren geleden, Tonskidutch zei:

Gibertini OP100L 1m aluminium Dish

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Gibertini OP100SE is een uitstekende schotel. Daar moet je een rail bij kopen met 3 stuks in hoogte verstelbare lnb-houders, zie afbeelding. De vierde lnb-houder zit al bij de schotel geleverd. Maar in de UK is die op dit moment niet te koop, wel in Duitsland. Er bestaat ook de versie OP 100 L maar die heeft een dunne aluminium arm en die vind ik minder geschikt voor een multifeed rail met 4 lnb's.

Dit is de schotel die in diverse kleuren leverbaar is:

https://www.gibertini.it/index.php/de/antennas-de/se-series-de

 

 

in hoogte instelbaar.jpg

Gibertini_Nowaro_Multifeedhalterung_OP85SE-Antenne-hoehenverstellbar__2.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk dat las ik ook op de link die je al plaatste. Maar staat het alleen op de doos of ook op de schotel onderdelen betreffende het type?

Dat is wel handig als je iets besteld hebt ter controle. Zoals reeds vemeld zou je hem voor de verhuizing moeten aanschaffen want de UK daar hebben ze een tekort aan alles, zelfs chauffeurs bij de pakketdiensten.

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk kan hij de Gibertini + multibeam via die andere internationale ‘grootgrutter‘ in het VK bestellen. Hij woont daar al jaren en komt slechts sporadisch in NL. Gezien de Brexit is aanschaf in NL en zelf vervoeren ook niet heel interessant. Ik zoek namens hem voor de beste optie. De Inverto unicable set wordt ook door dezelfde grootgrutter geleverd.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

@Sprietje

Inmiddels zijn de plannen wat definitiever v.w.b het type schotel. Het wordt dus inderdaad een Gibertini OP 100 SE met een schuifrail type Gibertini MFP 3-40 XP premium. Ik zelf denk dat hij een MFP 4-40 moet hebben tenzij de standaard houder van de schotel hierop te gebruiken is. Er komen vier WB LNB’s op IDLU-32UL42-UNBOO-OPP. Al met al een interessante setup.
 

Hij wens dus Astra 1-2-3-HB en vroeg mij of jij deze wilt berekenen voor hem.

 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft / gaat de juiste houders bestellen.

 

Die in hoogte verstelbare beugel is dat de MFK4-49?

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Gibertini OP100 moet in Littlemill UK als volgt afgesteld worden:

- stel de elevatie van de schotel zo in, dat de lnb in de klem horizontaal staat richting schotel
- monteer de rail en zet die zo schuin mogelijk, zie afbeelding van 17 okt.
- gebruik de lnb-klem die bij de schotel geleverd is op de positie van de Hotbird-lnb
- plaats de Hotbird-lnb en de Astra 19,2-lnb rechts van de arm em de Astra 23,5 en 28,35 aan de andere zijde van de arm
- de afstanden van de lnb's moeten als volgt ingesteld worden:
a - tussen de Hotbird en Astra 19,2 is 84mm
b - tussen de Astra 19,2 en Astra 23,5 is 58mm (is koppen tegen elkaar)
c - tussen de Astra 23,5 en Astra 28,35 is 65mm
d.w.z. allemaal gemeten aan de voorzijde van de lnb van kuiltje tot kuiltje in de kap
- stel de hoogtes van de lnb-klemmen zo in, dat de lnb's onder een schuine lijn van 16 graden komen te staan, zie bijgevoegde hoek
- zorg dat de Hotbird-lnb en de Astra 2-lnb even ver van de arm af staan en controleer nogmaals de afstanden tussen de lnb's
- stel de skew van de lnb's als volgt in:
a - Hotbird 13 op -8°
b - Astra 19,2 op -8°
c - Astra 23,5 op -10°
d - Astra 28,35 op -13°
d.w.z. met de wijzers van de klok meegedraaid t.o.v. verticaal als je achter tegen de lnb's aan kijkt.
- stel de elevatie van de schotel in op 23° om de Astra 19,2 te vinden
- stel nu de elevatie en de draairichting van de schotel in op maximale signaalkwaliteit. De andere satellieten ontvang je nu ook. Mogelijk kun je het signaal van de buitenste 2 satellieten nog iets verbeteren door de lnb's nog 1 of 2mm te verschuiven.

 

hoek van 8 graden.PNG

hoek van 10 graden.PNG

hoek van 13 graden.PNG

hoek van 16 graden.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...